کد خبر : 35035 / /
/

خبر داغ برای کارمندان | تصمیم جدید درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان | افزایش پلکانی حقوق منتفی شد؟

کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سال آینده را ۲۰ درصد برای همه در نظر گرفت و دیگر پلکانی نیست.

خبر داغ برای کارمندان  | تصمیم جدید درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان |  افزایش پلکانی حقوق منتفی شد؟

 میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده پلکانی خواهد شد کف و سقف حقوق کارمندان هفت میلیون و 920 هزار تومان خواهد بود میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده بر اساس میزان حقوق آنها تعیین خواهد شد. به گفته مسئولان میانگین افزایش حقوق کارمندان 20 درصد خواهد بود.جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید.

حقوق کارمندان

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده پلکانی نیست و به حقوق همه افراد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: حذف بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بودجه است؛ با این بند از لایحه بودجه، قیمت کود، بذر و نهاده های کشاورزی در سال آینده چند برابر می شد ولی با بررسی هایی که کمیسیون تلفیق انجام داد و مشورتی که با کارشناسان در این حوزه داشت، با این مصوبه کمیسیون تلفیق جلوی این کار گرفته شد.

ساز وکار تخصیص قیر رایگان در سال ۱۴۰۲ همانند سال جاری است

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق به قیر رایگان باز می گردد. تحویل قیر رایگان به دستگاه های مربوطه موضوع مهمی است. دقیقا مصوبه سال گذشته کمیسیون با همان قیمت در خصوص قیر در بودجه ۱۴۰۲ تکرار شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق علاوه بر واردات خودرو این است که به وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده ای اجازه دادیم که ماشین آلات زیر پنج سال ساخت را وارد کند بدون پرداخت عوارض گمرکی. این مصوبه باتوجه به مشکلاتی که در حوزه راهداری داریم در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

حقوق کارمندان

دولت افزایش حقوق  کارمندان را در سال آینده پلکانی پیش بینی کرده بود اما...

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص حقوق کارکنان دولت حداقل حقوق ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شد اما دولت افزایش حقوق را به صورت پلکانی پیش بینی کرده بود یعنی افرادی که سابقه کم تری دارند افزایش حقوق بیشتری داشتند و افرادی که سابقه بیشتری داشتند افزایش حقوق آنها کم تر بود با این روند افراد با سابقه کم تر مورد توجه قرار می گرفتند. این سبب می شدد انگیزه از افراد با سابقه گرفته شود به همین دلیل کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سال آینده را ۲۰ درصد برای همه در نظر گرفت و دیگر پلکانی نیست.

کوهساری گفت: در خصوص بازنشستگان نیز اینگونه است. اگرچه ما معتقد هستیم که افزایش ۲۰ درصدی حقوق پاسخگوی نیاز کارمندان و بازنشستگان نیست اما افزایش حقوق نیز یک‌سری تبعات اقتصادی دیگر برجای می گذارد که مجدد آثار آن به مردم باز می گردد./ ایسنا

 افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه حقوق کارمندان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌گوید دولت بنا دارد برای مشاغل اختصاصی با شرایط خاص افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه را از طریق صرفه‌جویی داخلی دستگاه ها اعمال کند.

میثم لطیفی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران وزارت ورزش و جوانان در کرمان در جمع خبرنگاران کرمان در خصوص افزایش فوق العاده ویژه کارکنان ادارات تصریح کرد: فوق‌العاده ویژه‌ای در قانون خدمات کشوری برای مشاغل اختصاصی در دستگاه های با شرایط خاص وجود دارد و دولت بنا دارد از این محل افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی را منوط به اینکه بار مالی نداشته باشد، حقوق این کارکنان را افزایش دهد و اعتبار آن نیز از محل صرفه جویی داخلی دستگاه ها تحقق می یابد.

استخدام در ۲ وزارتخانه

وی همچنین بیان کرد: فرایند تامین نیرو در وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت بهار سال آینده اجرایی می شود که مقدمات آن و زمان آزمون استخدامی در رایزنی با سازمان سنجش و آموزش کشور بررسی شد.

لطیفی با اشاره به محدودیت منابع و لزوم کاهش هزینه های دولت افزود: فعلا بنا بر این است که تامین نیرو را به صورت بهره ور و آنجا که نیاز بحرانی وجود دارد، داشته باشیم.

وی اظهارداشت: بیشترین نیاز تامین نیرو در وزارت آموزش و پرورش است زیرا ما مدارسی داریم که کلاس های آنها بالای ۴۵ نفر دارند و این اصلا شایسته کشور نیست.

معاون رییس جمهور گفت: این مشکل باید در گذشته تدبیر می شده اما نشده تا به این وضعیت رسیدیم لذا ضرورت جذب نیرو در مدارس متوسطه با شرایط خاص و مناطق روستایی با نیاز واقعی وجود دارد که به طور خاص برای برخی مناطق تفاهم کردیم که جذب نیرو داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات مهمی با سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت در سازمان امور استخدامی داشتیم.

لطیفی افزود: در وزارت بهداشت هم همین وضعیت را داریم زیرا روزانه بیمارستان های جدیدی افتتاح می شود و در حوزه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت بنا داریم حداقل کمبود نیرو را در این بخش داشته باشیم که در فوریت های پزشکی نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی ابراز داشت: مناطق حادثه خیز کشور نیز نیازمند توجه ویژه است./ایرنا

حقوق کارمندان

متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت سال آینده اعلام شد

میزان افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده بر اساس میزان حقوق آنها تعیین خواهد شد. به گفته مسئولان میانگین افزایش حقوق 20 درصد خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان برنامه و بودجه میانگین افزایش حقوق را برای سال 1402 اعلام کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که در سال آینده حقوق کارکنان دولت به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط افزایش حقوق در سال آینده 20 درصد است.

وی ادامه داد: افزایش حقوق برای حقوق‌های بالا درصد کمتری و برای حقوق‌های پایین درصد بیشتری خواهد بود و باید توجه داشت که حقوق کارگران با رعایت سه‌جانبه‌گرایی تعیین شود.

میرکاظمی درباره حق اولاد و عائله‌مندی نیز گفت: این موضوع نیز محاسبه شده و به طور متوسط افزایش 20 درصدی خواهد داشت.

میزان حقوق کارمندان دولتی در سال آینده

به گفته رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، حقوق شاغلان دولتی در سال آینده از ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود و تغییرات ایجاد شده در سقف بودجه به مراتب کمتر از قبل است.

حسینی گفت: در کمیسیون تصویب کردیم که حقوق سربازان مجرد مناطق غیرعملیاتی ۶۰ درصد، حقوق سربازان مجرد در مناطق عملیاتی ۷۵ درصد و حقوق سربازان متاهل به میزان ۹۰ درصد حقوق پایور افزایش پیدا کند.

وی افزود: در گزارش تلفیق موضوعی مبنی بر اختصاص سهمیه ۱۵ لیتری بنزین به خانوارهای فاقد خودرو نیامده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.