کد خبر : 34951 / /
/

این 5 زن و مرد خانه اعیانی در ولنجک را به هم ریختند | سرقت مسلحانه هولناک عاقبت خوبی نداشت

5 زن و مرد مسلح در اقدامی هولناک به قصد سرقت وارد خانه‌ای در ولنجک شدند.

این 5 زن و مرد خانه اعیانی در ولنجک را به هم ریختند | سرقت مسلحانه هولناک عاقبت خوبی نداشت

چهارشنبه 26 بهمن ماه امسال، مرد میانسالی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و گفت: اعضای خانواده برادرم در طبقه پایین ما زندگی می‌کنند که دقایقی قبل 5 فرد مسلح وارد خانه او شدند و درحال شکاندن گاوصندوق هستند این درحالی است که برادرزاده 17 ساله‌ام و دوست نوجوانش در خانه حضور دارند.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری 163 ولنجک خیلی زود راهی ساختمان مورد نظر شدند و تعقیب و مراقبت را آغاز کردند و با تجسس‌های اولیه پی بردند، 4 مرد و یک زن مسلح داخل خانه بوده و پس از بستن دست و پا 2 نوجوان در حال سرقت هستند اما همسایه‌ها که متوجه حضور سارقان شده‌اند راه‌های خروجی را بسته‌اند.

در این حین سارقان که از سر و صدای همسایه‌ها متوجه شده بودند لو رفتند از سرقت منصرف شدند و با تهدید شلیک به سمت همسایه‌ها به سمت درب خروجی رفته و اقدام به فرار کردند.

سارقان مسلح که موفق به خروج از خانه شده بودند با ماموران کلانتری 163 ولنجک مواجه شدند و به صورت جداگانه پا به فرار گذاشتند که تیم پلیسی در جریان یک تعقیب و گریز طولانی با ایجاد طرح مهار موفق به دستگیری زن و مرد سارق شدند اما 3 مرد دیگر با سواستفاده از جمعیت از چنگال قانون گریختند.

بدین ترتیب رسیدگی به پرونده با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و در بررسی‌های تخصصی مشخص شد، صاحبخانه و همسرش به مسافرت رفته و پسر نوجوانشان به دلیل بیماری آنها را همراهی نکرده و دوست خود را به خانه دعوت کرده است که هدف سرقت مسلحانه قرار گرفته‌اند.

تحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت، سارقان ابتدا درب ورودی ساختمان را با دیلم شکانده و سپس با جعل عنوان مامور انتظامی و ترساندن 2 نوجوان با سلاح کلت کمری وارد خانه شدند و پس از بستن دست و پا نوجوانان اقدام به شکاندن گاوصندوق کرده‌اند.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از پایان تحقیقات اولیه دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اطراف را هدف بازبینی قرار دادند و اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی 3 متهم دیگر پرونده آغاز کردند.

سرهنگ کارآگاه اسماعیل محرابی؛ رئیس اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ (مبارزه با سرقت مسلحانه) در آخرین طرح کاشف، درباره این پرونده گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی 2 سارق مسلح برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در رابطه با دستگیری 3 متهم دیگر پرونده ادامه دارد./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.