کد خبر : 34494 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی 1402

اطلاعیه مهم امروز 25 بهمن برای خانوارهای یارانه بگیر | یارانه نقدی این خانوارها دو مرحله ای شد | واریز یارانه نقدی 560 هزار تومانی در مرحله دوم

یارانه نقدی این خانوارها دو مرحله ای شد

اطلاعیه مهم امروز 25 بهمن برای خانوارهای یارانه بگیر | یارانه نقدی این خانوارها دو مرحله ای شد | واریز یارانه نقدی 560 هزار تومانی در مرحله دوم

یارانه نقدی | چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. یارانه‌ نقدی در سال جاری ۷ برابر شد چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ  منتشر شد..جدید ترین خبر ها درباره یارانه نقدی را اینجا در خبر آزاد بخوانید

واریز یارانه نقدی 560 هزار تومانی در بهمن ماه

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه دریافت کالابرگ برای یارانه بگیران اختیاری است، گفت: افراد از طریق کارت یارانه می‌توانند اقدام به خرید کالای اساسی کنند و مابقی یارانه خود را به صورت نقدی از موجودی کارت برداشت کنند. چنانچه افراد اقدام به دریافت کالای اساسی نکنند، یارانه نقدی را کماکان دریافت می کنند.

او بیان کرد: کلیه پیامک هایی که برای افراد مبنی بر قطع یارانه نقدی یا رویت دهک‌بندی ارسال می شود، کلاهبرداری و به قصد خالی کردن حساب یارانه بگیران است چرا که سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی ارسال نمی کند.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایراد‌های این لایحه افزود: از ایراد‌ها، یکی کاهش نمودار‌های پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارقام یارانه‌های نقدی، نان و دارو در بودجه ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

سیدمسعود میرکاظمی  درباره سازوکار و اعتباراتی که دولت در بودجه سال آینده برای تامین یارانه اقلام اساسی بخصوص نان و دارو در نظر گرفته است، اظهار داشت: در لایحه ارسالی به مجلس ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: در قانون بودجه امسال یارانه نان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن آنکه همچون سال های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی

یارانه نقدی بگیران بخوانند

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۲ برنامه محوری آن است، عنوان کرد: اعتبارات دستگاه‌ها در جداول همراه با برنامه‌ها ارائه شده، موضوع دیگری که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته، معیشت مردم است همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد، یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

واریز مجدد یارانه نقدی در این ماه

طیبه حسینی سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها، درباره جزئیات کسر اقساط وام کرونا و تسهیلات عتبات عالیات از حساب سرپرستان خانوار توضیحاتی داد.

طیبه حسینی افزود: یارانه کمک معیشتی مرحله یکصد و چهل و چهارم براساس دهک بندی اعلامی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۰ بهمن قابل برداشت است.

به گفته او، سرپرستان خانواری که پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی دوم کرونا اقدام کرده اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از این ماه از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد. همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کردند، از این ماه اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

حسینی بیان کرد: سرپرستان خانوار استان هرمزگان که از کالابرگ استفاده نکرده اند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده، باقی مانده مبلغ به حساب آنها واریز می شود.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها ادامه داد: هرماه افرادی که درخواست دریافت یارانه داده اند، پس از بررسی درصورتی که دهک یک تا نهم شناخته شده باشند، به جمع یارانه بگیران اضافه می شوند.

او گفت: پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال تغییری ندارد، اما در بودجه سال آینده هر رقمی که برای یارانه ابلاغ شود، همان مبلغ پرداخت خواهد شد.

یارانه کمک معیشتی مرحله 144 مربوط به بهمن ماه 1401 به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 روز پنج شنبه 20 بهمن ماه قابل برداشت است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در این اطلاعیه آمده است:

یارانه کمک معیشتی مرحله 144 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز پنج شنبه 20  بهمن ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

واریز یارانه نقدی سرپرستان خانوار استان هرمزگان

چنانچه سرپرستان خانوار ساکن استان هرمزگان از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از این ماه از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند از این ماه اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

  متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.