کد خبر : 34450 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان | سهام عدالت جاماندگان

خبر داغ فوری برای دارندگان سهام عدالت | سهام عدالتی ها شب عیدی پولدار شدند

پرداخت سود سهام عدالت برای سهامداران از اهمیت بالایی برخودرار است. از این رو قرار است که سود سهام عدالت در اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود.

خبر داغ فوری برای دارندگان سهام عدالت | سهام عدالتی ها شب عیدی پولدار شدند

سهام عدالت نوعی یارانه دولت برای افراد کم درآمد جامعه می باشد سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.جدیدترین اخبار درباره واریز سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند خبر داد و گفت: جاماندگان از دریافت سود مرحله اول برای تکمیل اطلاعات خود هر چه زودتر اقدام کنند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در رابطه با وضعیت واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ گفت: سود قابل تقسیم سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نزدیک به ۵۰ درصد آن در نوبت اول پرداخت شده است.

وی به پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند اشاره و اعلام کرد: در سنوات گذشته هم سود سهام عدالت در ماه پایانی سال یا اول سال بعد توزیع می‌شد که امسال با موافقت وزیر اقتصاد مقرر شد بخشی از سود وصولی در آبان و آذر توزیع شود.

حیدری با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ایجاد اشکال از سوی شرکت سپرده‌گذاری اعلام نشده است، گفت: امیدواریم تا زمان مقرر منابع پرداخت سود، وصول و به حساب مشمولان واریز شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی همچنین در رابطه با پرداخت سود سهام متوفیان تصریح کرد: تا زمان تعیین‌تکلیف حق‌السهم وراث امکان پرداخت سود وجود ندارد.

سود سهام عدالت متوفیان تا زمان مشخص شدن انحصار وراثت در حسابی مشخص نگهداری و پس از تعیین‌تکلیف به حساب ورثه واریز خواهد شد.

جاماندگان سود سهام عدالت برای تکمیل اطلاعات خود بشتابند

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

حیدری همچنین تصریح کرد: افرادی که از دریافت سود جامانده‌اند در صورت تکمیل اطلاعات تا پایان اسفند تمام سود خود را دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم همانند مرحله اول است

وی در رابطه با مبلغ سود مرحله دوم گفت: مشمولان همانند مرحله اول سود دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت‌های غیر بورسی اقدام به پرداخت سود سال ۱۴۰۰ کنند احتمال افزایش سود نیز وجود دارد.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که ۳۶ شرکت از این شرکت‌ها در زمان آزادسازی سهام عدالت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بوده‌اند./ میزان

سود سهام عدالت 10 میلیونی دولت برای سهام داران

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال خبر داد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیئت دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرایند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد.

سهام عدالت

واریز مرحله دوم سود 600 هزارتومانی سهام عدالت

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جامعه آماری ۲۰ میلیون تومانی که گفته شد، واقعی بود، گفت: در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی می شود که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده ای مقام معظم رهبری بوده است. بر اساس آن قرار شد که شش دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص می شود تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند. اساسا جاماندگان سهام عدالت هم این عده نبودند، نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بودند که در شناسایی، واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده بودند، دعوتنامه سهام به نامشان صادر شده بود، تکالیف قانونی شان را هم انجام داده بودند، اوراق سهام در اختیارشان بود اما در سال ۹۵ وقتی پایان سهام عدالت اعلام شد در سامانه اعلامی سامانه خصوصی سازی اطلاعاتشان موجود نبود.

وی ادامه داد: این نقص ناشی از دقت در مغایرت گیری اطلاعات ثبت شده در تعاونی ها و اطلاعات نزد سازمان خصوصی سازی بود. در ابتدا حقوق این تعداد احساس شد تضییع شده و به عنوان جاماندگان سهام عدالت مطرح شدند. در ادامه بررسی ها مشخص شد که ازشش دهک پایین جامعه کسان دیگری هم هستند که مشمول دریافت سهام عدالت بودند ولی شناسایی نشدند.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت عنوان کرد: در گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اقتصادی، به آمار ۲۰ میلیونی از جاماندگان که الان گفته می شود، اشاره ضمنی شده است و این آمار دقیقی نیست و برآوردی است. به هر حال در اینکه افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما در فرایند شناسایی جاماندند شکی نیست اما آمار نهایی باید توسط دستگاه های مسئول اعلام شود.

وی با اشاره قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: در بودجه امسال به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که الان تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می شود. مجلس هم در قانون تاکید کرد که با اولویت مشمولان نهادهای حمایتی که سهام عدالت دریافت نکردند، اجرای طرح سهام عدالت برای جاماندگان کلید بخورد. این آمار قطعی است و اطلاعات آنهم استخراج شده است و توسط این دو نهاد هم به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.

بند ج سیاست های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره دارد. در سال ۱۳۸۴ پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت، توسط دولت وقت و آغاز نام نویسی برای این سهام،  تعدادی از افراد به دلایل مختلف از ثبت نام و دریافت این سهام جا ماندند؛ پس از این خبر‌های بسیاری در دولت‌های مختلف در خصوص طرح‌های اعطای سهام به جاماندگان به گوش می‌رسید.

حتی طرح جاماندگان سهام عدالت سال ۹۹ در دستور کار دولت دوازدهم هم قرار گرفت، اما به گفته مسئولان وقت، نبود منابع کافی باعث توقف این طرح شد. دولت سیزدهم نیز پس از سرکار آمدن،  طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان را در دستور کار خود قرار داد.

آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان گفته بود: رئیس جمهور موافقت خود برای اعطای سهام عدالت را اعلام و موضوع را به سازمان برنامه و بودجه جهت تامین منابع ارجاع دادند.

در نهایت نیز پس از گذشت ۱۰ ماه از تصویب طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان در لایجه بودجه در مهر ۱۴۰۱ مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب هئیت دولت رسید و بالاخره ۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند جزییات واگذاری این سهام اعلام و ابلاغ شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.