کد خبر : 34444 / /
/

وام | وام فوری | وام ازدواج | وام ودیعه مسکن | وام بدون ضامن

آنلاین و فوری وام بگیرید | وام 200 میلیون تومانی با اقساط 1 میلیونی

بانک ملت به مشتریانی که خواهان وام خرید کالا هستند و در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه دارند تا 200 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌دهد. طرح این وام، «شاپ کارت» نام دارد.

آنلاین و فوری وام بگیرید | وام 200 میلیون تومانی با اقساط  1 میلیونی

وام عمل دادن پول، ملک یا سایر کالاها به طرف دیگر در عوض بازپرداخت اصل سرمایه در آینده به همراه بهره یا سایر هزینه های مالی به حساب می‌آید. وام ها ممکن است یک مقدار خاص و برای یک بار بوده باشد و یا وام به عنوان یک اعتبار باز تا یک سقف خاصی برقرار باشد.وام، گونه‌ای قرض دادن پول سوددار است،که در زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده انجام می‌شود. وام دارای انواع مختلفی می‌باشد.

بانک ملت به مشتریانی که خواهان وام خرید کالا هستند و در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه دارند تا 200 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌دهد. طرح این وام، «شاپ کارت» نام دارد.

به نقل از رده، مشتریانی که مایل هستند وام 200 میلیون تومانی خرید کالای ملت را دریافت کنند، باید ضامن رسمی داشته باشند. سود این تسهیلات بسته به دوره بازپرداخت، 10 یا 14 یا 15 درصد خواهد بود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد. وام گیرندگان با این میزان تسهیلات فقط امکان خرید کالاهای مختلف از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت را دارند. بلافاصله بعد از دریافت وام، تا 120 روز امکان خرید وجود دارد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط 1 میلیون و 733 هزار و 266 تومان است. کل سود تسهیلات، 12 میلیون و 397 هزار و 591 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 62 میلیون و 927 هزار و 591 تومان خواهد بود.

برخی از خدمات و دستاوردهای بانک ملت طی سال‌های فعالیت آن

بانک ملت یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که بیست و نهم آذرماه سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر بانک ملت انواع خدمات مربوط به سپرده‌ها، تسهیلات و تعهدات ریالی، سپرده‌های ارزی، طرح‌های اعتباری و تسهیلات ارزی را به مشتریان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

این مجموعه تاکنون توانسته تندیس زرین بانک محبوب ایران 1396، عنوان سومین شرکت برتر ایران در رتبه بندی 95 سازمان مدیریت صنعتی ایران، تندیس برترین خدمات الکترونیکی 95، تندیس زرین برند محبوب‌ترین بانک ایران 95، نماد زرین برند محبوب در حوزه خدمات بانکی 94 و … را به دست آورد./کاماپرس

وام قرض الحسنه

وام  200میلیون تومان قرض الحسنه بدون ضامن 

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی نسخه اصلاحی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر این مبنا سقف اعطای وام قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون تومان  افزایش یافت.

 به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه آمده است: با توجه به برخی بازخوردهای واصله از شبکه بانکی کشور، نسخه اصلاحی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد بر اساس نکته‌نظرات دریافتی، تدوین و در جلسه مورخ دوم آذرماه سال 1401 کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسه اعتباری بانک مرکزی مورد تأیید قرار گرفت.

طبق اعلام بانک مرکزی، اهم اصلاحات صورت گرفته در مفاد دستورالعمل مورد اشاره به شرح زیر است:

اصلاح ماده (3) دستورالعمل:

ماده3 ـ حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری مبلغ دویست میلیون تومان (2،000،000،000 ریال) می‌باشد.تبصره ـ اعطای تسهیلات در قالب «کارت اعتباری مرابحه» تا سقف حداکثر دویست میلیون تومان (2000،000،000 ریال) در سطح تمامی مؤسسات اعتباری، به هر شخص متقاضی واجد شرایط در چهارچوب ضوابط مربوط مجاز بوده و در سقف تسهیلات خرد به متقاضی در هر مؤسسه اعتباری محسوب می‌شود.

الحاق یک ماده به عنوان ماده (4):

ماده 4ـ در مواردی که مشتری قبلاً تسهیلات خرد از مؤسسه اعتباری دریافت نموده است، مبنای محاسبه مابه‌التفاوت قابل پرداخت به وی تا سقف مقرر در این دستورالعمل، سهم اصل باقی مانده از مانده بدهی می‌باشد.

ادغام مواد (12) و (13):

ماده 12‌ـ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و نیز سایر تسهیلات تکلیفی موضوع قوانین مختلف از قبیل تسهیلات فرزندآوری یا تسهیلات حمایتی در حوادث غیرمترقبه مصوب هیأت وزیران و همچنین تسهیلات اعطایی بابت خرید، جعاله، ودیعه و ساخت مسکن، مشمول احکام و ضوابط خاص خود بوده و تابع مفاد این دستورالعمل نمی‌باشد.

در خاتمه این بخشنامه تاکید شده است، مراتب با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153‌‌‌‌/96 مورخ 16‌‌‌‌/5‌‌‌‌/1396 به تمامی واحدهای ذی‌ربط بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ و لازم است بر حسن اجرای آن نیز نظارت دقیق به عمل آید.

جزئیات وام بازنشستگان

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از طریق سامانه متمرکز از امروز آغاز شد.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفت.

طبق گفته سازمان تامین اجتماعی تنها بازنشستگانی می‌توانند نسبت به دریافت این وام درخواست دهند که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است، دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند، طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند.

در این میان دو بند حداقل سن ۵۰ تا ۷۸ سال و دو فرزند تحت تکفل است که شبهه برانگیخته‌است، مطابق با قانون هریک از فرزندان تا سنی خاص تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و والدین مسئولیت نگهداری از فرزندان را برعهده دارند. بر اساس آنچه در قانون آمده فرزندان دختر تاپیش از ازدواج و به شرط این که شاغل نباشند تحت تکفل والدین خود هستند. همچینن فرزندان پسر تا۲۲ سالگی به شرط عدم اشتغال به کارمی‌توانند از مزایای دفترچه درمانی برخوردار شوند.

با توجه به آنچه گفت به طور قطع بازنشستگانی که در این بازه سنی هستند دارای فرزندان پسری هستند که سن آن‌ها بیش از ۲۲ سال است و همچنین فرزندان دختر آن‌ها به احتمال زیاد یا شاغل هستند و یا ازدواج کرده و از تحت تکفل پدر خارج شده‌اند و تنها درصد خیلی کمی از بازنشستگان در این بازه سنی دو فرزند تحت تکفل خود دارند.

بندهای سخت برای اخذ وام ۱۲ میلیون تومانی در حالی وضع می‌شود که به گفته دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران، در چند ماه سپری شده از سال جدید، وضعیت اقتصادی و معیشتی بازنشستگان کارگری ۵۰ درصد سقوط کرده است که یک بحران جدی‌ست و باید به صورت عاجل به آن رسیدگی شود.

به گفته علی اکبر عیوضی مردم بیش از هر چیز از وضعیت اقتصادی ناراحت و ناراضی هستند؛ اقتصاد خانواده‌ها به سختی می‌گذرد؛ خصوصاً برای حقوق‌بگیران که در این وضعیت به سختی زندگی می‌کنند؛ بازنشستگان در شرایط به مراتب سخت‌تری هستند و رنج‌ها را بیشتر احساس می‌کنند./فردای اقتصاد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.