کد خبر : 34213 / /
/

سرپرستان حساب خود را چک کنند | یارانه نقدی بهمن این یارانه بگیران دوبله شد

در بودجه سال ۱۴۰۲ یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

سرپرستان حساب خود را چک کنند | یارانه نقدی بهمن این یارانه بگیران دوبله شد

یارانه نقدی جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه نقدی جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه نقدی جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است. زمان واریز یارانه نقدی بهمن ماه احتمالا از بیستم به دست سرپرستان خانوار برسد.آخرین اخبار درباره یارانه نقدی را در خبرآزاد بخوانید.

یارانه نقدی

تصمیم دولت برای 2 برابر کردن یارانه نقدی این افراد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید نان در خبازی ها و بالا رفتن قیمت تمام شده آن و از آنجایی که دولت تصمیم ندارد قیمت نان را به هیچ وجه افزایش دهد مقرر شد میزان یارانه دولتی تخصیص یافته به نانوایان به دو برابر افزایش یافته و پرداخت شود.

سیف اله اسداللهی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، با بیان این مطلب در حاشیه جلسه کارگروه آرد و نان کشور که شامگاه شب گذشته بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مقامات کشوری، فرمانداران و بخشداران استان البرز و اعضای کارگروه‌های آرد و نان استانهای سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این راستا هر واحد نانوایی به میزان ۳۰ درصد تعداد نان فروش رفته از دولت تشویقی دریافت می‌کند و این مبالغ با هدف کمک به نانوایان برای پوشش هزینه‌های پخت نان و حمایت از معیشت مردم شریف ایران با ثابت نگه داشتن قیمت نان، پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: گشت‌های نظارت باید کنترل بیشتری بر روند توزیع آرد و پخت نان داشته باشند و برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته وی در این نشست که به منظور بحث و بررسی پیرامون آخرین برنامه‌های دولت در خصوص طرح هوشمندسازی یارانه آرد برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از همکاری و هماهنگی استانها در راستای اجرای شایسته طرح هوشمندسازی یارانه آرد تقدیر کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین خاطر نشان کرد: در این نشست مسؤولین استانی به بیان مشکلات موجود در استان‌ها پرداختند و ابهامات موجود یک به یک توسط مقامات کشوری و طراحان طرح پاسخ داده شد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نانوایانی که به اندازه کافی پخت نمی‌کنند و یا سهمیه آرد خود را بدرستی مصرف نمی کنند مشمول اصلاح و کسر سهمیه شده و این سهمیه به سایر نانوایان فعال تعلق خواهد گرفت چراکه امروزه با اجرای طرح هوشمند سازی، رفتار نانوایان و نحوه مصرف سهمیه آرد و‌ میزان فروش نان بصورت کاملا شفاف و دقیق قابل رصد و پیگیری است./ فارس

رقم جدید یارانه نقدی بهمن ماه اعلام شد

سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، به عنوان نخستین گام از مرحله دوم طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را از شب گذشته به دو برابر افزایش داد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه طی ماه جاری به تدریج شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها نیز به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: در این مرحله محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده، می تواند به مردم بفروشد و به علاوه درصدی بیشتر، می تواند برای دوره بعد آرد یارانه ای دریافت کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

عضو هیات دولت سیزدهم این را هم گفت که میزان یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است .

خانوارهایی که کالابرگ بگیرند یارانه نقدی شان کم می شود

پیش فرض‌های قانون بودجه براساس فروش روزانه ۱.۴ میلیون بشکه نفت با قیمت متوسط ۸۵ دلار قرار گرفته است. براساس نرخ تسعیر ۲۳ هزار تومانی درآمدهای نفتی حدود هزار هزار میلیارد تومان خواهد بود که با کسر سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی و ۱۴.۵ درصد سهم وزارت نفت، این رقم به همان عدد تعیین شده در لایحه بودجه می‌رسد.لازم به ذکر است، نظر به ارقام فروش نفت روزانه تعیین شده در بودجه، شاهد درآمد ۲۱ میلیارد دلاری دولت(به‌اضافه درآمدهای پتروشیمی و گاز) خواهیم بود. با توجه به پیش‌فرض مطرح‌شده در مورد فروش نرخ ارز در سامانه نیما، شاهد درآمد ۱۴۳ هزار میلیارد تومانی بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تعیین‌شده در بودجه خواهیم بود.

یکی از مهم‌ترین پیشنهاداتی که می‌توان براساس ماهیت درآمدهای نفتی ارائه کرد، اضافه شدن این رقم به سرفصل یارانه‌ها و پرداخت آن در قالب یارانه به مردم است. با در نظر گرفتن تورم سال جاری این انتظار وجود دارد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

یارانه نقدی هیچ کسی قطع نخواهد شد

‌مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی اطمینان دارد که با اجرای این طرح یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از معیشت و کمک به سبد غذایی خانوار در حال اجراست.

حمید فرداد با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان مرکزی، قزوین و گیلان گفت: مردم در این سه استان می‌توانند از تمام فروشگاه‌های موجود خرید خود را انجام بدهند.

وی از تمام فروشگاه‌ها در این سه استان دعوت کرد تا درصورت تمایل برای عضویت در سامانه اپلیکیشن شما را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کنند.مدیرعامل شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره هدفگذاری گسترش و اجرای طرح در استان‌های دیگر اظهار کرد: تلاش بر این است که سرعت و دقت کار با حفظ متناسب سازی کار در سراسر کشور انجام شود. در طول این هفته سه استان گیلان،‌ قزوین و مرکزی علاوه بر هرمزگان فعال خواهند شد و پس از آن طرح را در سطح کل کشور ارتقاء خواهیم داد.

فرداد تاکید کرد: نگاه ما در حال حاضر فراگیری صددرصدی طرح است تا کل کشور را به نقطه حداقلی خوب برسانیم ولی اینکه همه فروشگاه‌ها را فعال کنیم، لازم است که فرایندهای خاص خود را طی کند.

وی همچنین درباره اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای طرح در سال ۱۴۰۲ گفت: اینکه در سال آینده طرح ادامه می‌یابد یا نه، باید سیاستگذاران پاسخ بدهند چون ما مجری کار هستیم ولی ظاهر قضیه این است که ادامه‌دار خواهد بود. در حال حاضر گفت‌وگوهای تخصصی در حال انجام است و امیدواریم مجلس موفقیت طرح را بررسی کند و با دولت در میان بگذارد.طرح کالابرگ الکترونیکی در گام نخست به شکل آزمایشی در استان هرمزگان به اجرا درآمده است. طبق گزارش‌ها آمار تراکنش در هرمزگان به حدود ۴۰۰۰ مورد رسیده و ۱.۵ میلیارد خرید از طریق سامانه ظرف ۱۴ روز گذشته انجام شده است که نقطه قوت و موفقیتی درخور برای اجرای این طرح به شمار می‌رود

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.