کد خبر : 34089 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود

آخرین شانس برای داشتن سهام عدالت برای امسال | مشمولان جدید سهام عدالت چه افرادی هستند؟ | سود سهام عدالت جاماندگان چقدر است؟

طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که قرار است پیش از پایان سال سود سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای دولتی اختصاص یابد.

آخرین شانس برای داشتن سهام عدالت برای امسال | مشمولان جدید سهام عدالت چه افرادی هستند؟ | سود سهام عدالت جاماندگان چقدر است؟

سهام عدالت | با وجود اینکه سهام عدالت برای تمامی دهک‌ها اختصاص یافته است اما همواره صدای اعتراض برخی از افراد به گوش می رسد که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام عدالت نمی شوند. با این حال برخی مسئولان قول تخصیص سهام عدالتبه جاماندگان را می دهند.آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت خبرآزاد می خوانیم.

طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که قرار است پیش از پایان سال سود سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای دولتی اختصاص یابد.

با وجود اینکه سهام عدالت برای تمامی دهک‌ها اختصاص یافته است اما همواره صدای اعتراض برخی از افراد به گوش می رسد که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. با این حال برخی مسئولان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دهند.

برپایه آمارها حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت هستند که شرایط دریافت آن را دارند، اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

به گفته اکبر حیدری سخنگوی کانون سهامداران عدالت، در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی شده است که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری بوده است که بر اساس آن قرار شد 6 دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص شد تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت با بیان اینکه با وجود تمام بررسی های سازمان خصوصی سازی ممکن است باز هم فردی جا بماند و موفق به دریافت سود سهام عدالت نشود، اظهار کرد: سازمان ما اکنون اطلاعات دارندگان سهام را دارد؛ لذا هر اطلاعاتی در خصوص ثبت جاماندگان در هر مرحله‌ای اخذ شود به طور قطع باید با آمار موجود تطبیق داده شود. چون یک نفر نمی‌تواند دوبار سهام بگیرد اما مسئله اصلی این است که در این مرحله و در نوبت اول بنا به تاکید مفاد قانون بودجه ۱۴۰۱ شناسایی جاماندگان نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گرفته است و بدیهی است اطلاعات این افراد از طریق این نهادها به سازمان ارسال می‌شود./کاماپرس

سهام عدالت

سود سهام عدالت

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهارکرد: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیات دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرآیند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد./ فردای اقتصاد

کلاهبرداری با سهام عدالت

محسن بابایی در این خصوص اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب و یا سوء استفاده از حساب های بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود: ارسال پیامک‌های جعلی یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است که این بار با عنوان دریافت سود سهام عدالت برای شهروندان ارسال می گردد.

سرگرد بابایی جزیره کیش تصریح کرد: در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان با یک شماره خصوصی با عنوان “دریافت سود سهام” برای قربانی ارسال و پس از آن کاربر را از طریق لینک ارسال شده به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد می نمایند.

بابایی در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: لینکی به همراه پیامک برای قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.

وی بیان کرد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

سرگرد بابایی از هموطنان خواست : موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود ، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش یاد آور شد: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

واریز 10 میلیون تومان سود سهام عدالت جاماندگان از این تاریخ

دولت در حالی وعده اعطای سهام عدالت به جاماندگانی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند در بودجه ۱۴۰۲ داده که در اجرای طرح مولدسازی دارایی عقیم مانده و از طرف دیگر ۷۰ درصد دیگر جاماندگان بلاتکلیف هستند.

سهام عدالت در سه سال گذشته که شاخص کل بورس رشد قابل توجهی داشته با حاشیه‌های زیادی مواجه شده و در حال حاضر بیش از ۴ میلیون نفر هم سهام عدالت ندارند و در مقطع کنونی دولت برنامه جدی برای تخصیص سهام به آن‌ها ارائه نکرده است. هرچند وزیر کار و امور اجتماعی وعده‌هایی برای تخصیص سهام به سه دهک پایین جامعه که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند را داده اند، اما بازهم ابهام زیادی درباره تکلیف نهایی جاماندگان سهام عدالت وجود دارد.

براساس آمار‌ها حدود یک میلیون ۴۴۹ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند و احتمالا بخش عمده‌ای از آن‌ها زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند که تقریبا حدود ۳۰ درصد از افرادی هستند که سهام عدالت ندارند و برای اعطای ده میلیون تومان سهام به همین تعداد حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد دولت فعلا تن به اجرای آن نداده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.