کد خبر : 34053 / /
/

قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه امروز

قیمت طلا افزایشی شد | آخرین قیمت طلا و سکه امروز 17 بهمن

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۴ میلیون تومان است.

قیمت طلا افزایشی شد | آخرین قیمت طلا و سکه امروز 17 بهمن

قیمت طلا دست دوم مانند طلای نو است و تنها مقدار بسیار کمی با آن تفاوت دارد. قیمت طلا 18 عیار، امروز اوج گرفته است.قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 100 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 22 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون تومان است.جدیدترین قیمت طلا اعلام شد.   تغییرات مهم قیمت طلا  ۱۸ عیار امروز را بخوانید

 هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 100 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 22 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 97 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1873 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌ها در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار 43 هزار و 137 تومان و قیمت یورو 46 هزار و 649 تومان اعلام شده است. بنا به دستور بانک مرکزی از 4 بهمن دلار و یورو توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شده است./ تسنیم

بروز رسانی: دو شنبه 17 بهمن 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

دلار

43 هزار و 137

یورو

46 هزار و 649

 

بروز رسانی: دو شنبه 17 بهمن 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهار آزادی

 22 میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهار آزادی (طرح جدید)

24 میلیون تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

14 میلیون و 100 هزار

قیمت ربع سکه بهار آزادی

9 میلیون و 100 هزار

قیمت سکه گرمی

4 میلیون و 900 هزار

 

بروز رسانی: دو شنبه 17 بهمن 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

2 میلیون و 100 هزار

مثقال طلا

9 میلیون و 90 هزار

انس طلا(دلار)

1873

 

قیمت طلا

این هفته قیمت طلا نوسانات افزایشی ندارد

محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بر اساس شاخص‌های اقتصادی و ریاضی محاسبه می‌شوند خاطرنشان کرد:«اگر تغییراتی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود بر اساس نوسانات نرخ ارز و انس جهانی طلا است. هفته گذشته سکه طرح قدیم به‌طور متوسط ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون تومان و نیم‌سکه ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی را ثبت کردند.»

این فعال بازار طلا خاطرنشان‌ کرد:«ربع‌ سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت و این در حالی است که تا اواسط هفته تا ۷۰۰هزار تومان هم کاهش قیمت را در این نوع سکه شاهد بودیم.»

او گفت: «ربع‌ سکه بیشترین کاهش قیمت را در هفته گذشته داشت، هرچند افزایش بهای جهانی مجدد موجب افزایش قیمت آن شد و چنانچه انواع دیگر سکه در بورس عرضه شود، قیمت در بازار کاهش خواهد داشت.»

این کارشناس بازار طلا درباره روند قیمت طلا و سکه در هفته جاری گفت:«بانک مرکزی مجموعه‌ای از واگذاری ارز را در سبد خود دارد که این اتفاق تأثیر مثبت و کاهشی بر بازار طلا خواهد گذاشت و هفته جاری با توجه به ثبات قیمت ارز در بازار طلا، نوسانات افزایشی نخواهیم داشت و قیمت‌ها باثبات، کم نوسان و با توجه‌ به شاخص‌های واقعی خواهند بود.

کسری بودجه جبران شد؟ / قیمت طلا

۲۴ دی‌ماه فروش ربع سکه با هدف کنترل قیمت، مدیریت تقاضا و جبران کسری بودجه در بورس کالا آغاز شد.

نود اقتصادی در گزارشی آورده، طی این مدت ۶۶ هزار و ۱۴۵ قطعه ربع سکه فروخته شد و بانک مرکزی در این ۵ روز توانست بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان نقدینگی را از بازار جمع کند.

به نظر می‌رسد سیاست‌ بانک مرکزی با اهداف مذکور نیز نتوانست در روزهای گذشته قیمت طلا و سکه را در نقطه تعادلی قرار دهد. هر چند باید در نظر داشت بانک مرکزی قصد حراج ۵ هزار قطعه ربع سکه در بازار را داشت و بر اساس خبرهای روزهای گذشته، همچنان قصد دارد سایر قطعات سکه را با این روش به حراج بگذارد.

پیش از این کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقد بودند سیاست عرضه ربع سکه غلط و تکراری است و دولت در تنگناها شروع به حراج ذخایر طلای کشور می‌کند.

بررسی انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهایی که به شکل سنتی بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثرگذار است، با توجه به روزهای پایانی نخستین ماه از سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد بازارهای فلزات قبل از انتشار شاخص تورم فدرال رزرو کاهش یافتند، در حالی که بهبود ارزش دلار نیز به دنبال ارقام رشد اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، قیمت‌ها را تحت فشار قرار داد.

بهبود شاخص دلار به معنای افت طلای جهانی است. قیمت طلا از بالاترین سطح 9 ماهه خود در روز پنجشنبه به شدت عقب‌نشینی کرد.

انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش ۱.۹۲۸.۱۵ دلار است و با توجه به تعطیلی پایان هفته در بازارهای بین‌المللی در دو روز آینده این مبلغ در بازار ثابت خواهد بود.

قیمت طلا و سکه

زمان مناسب برای خرید طلا( قیمت طلا) چه زمانی است؟

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر تاثیر قیمت دلار بر افت قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: در صورتی که کاهش قیمت دلار ادامه داشته باشد و تقاضا هم ثابت بماند، قیمت طلا و سکه کاهشی خواهد شد و زمان مناسبی برای ورود به بازار و خرید طلا و سکه است.

او با بیان اینکه پیش ‌بینی بازار سخت است خاطرنشان کرد: نوسانات بازار پیش بینی قیمت طلا و سکه را سخت کرده است اما اگر قیمت ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضا برای طلا و سکه در بازار نیست، به ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

بذرافشان با اشاره به شرایط اونس جهانی طلا، بازارهای داخلی و مدیربت و سیاست‌های بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی اگر به بازار ورود کند و کنترل و ثبات قیمت ارز بیشتر شود، تاثیر مهمی در ثبات ‌و حتی کاهش قیمت طلا و سکه خواهد داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.