کد خبر : 33442 / /
/

حمله سارق خشن با قمه به پلیس | مشهدی ها از دست این سارقان در امان نبودند

با دستگیری یکی از اعضای باند سرقت های لاکچری در مشهد مشخص شد که آن ها از دو دستگاه موتورسیکلت و به صورت پوششی برای دستبرد به گوشی های آیفون شهروندان استفاده می کنند و به قماربازی و خوشگذرانی می پردازند!

حمله سارق خشن با قمه به پلیس | مشهدی ها از دست این سارقان در امان نبودند

به دنبال افزایش گوشی قاپی در خیابان های فرهاد و نسترن مشهد که موجب نگرانی کسبه و اهالی محل شده بود، گروه ویژه ای از نیروهای تجسس کلانتری سناباد ماموریت یافتند تا به بررسی سرقت های مذکور بپردازند در همین حال یکی از کسبه محلی از حضور موتورسوارانی مشکوک خبر داد که در ساعات به خصوصی وارد خیابان می شوند و دقایقی بعد حادثه گوشی قاپی برای یکی از رهگذران رخ می دهد. این گونه بود که مشخصات موتورسیکلت رینگ اسپرت و سرنشینان آن با تصاویر و فیلم های ارائه شده توسط مال باختگان، مورد تطبیق کارشناسی قرار گرفت و مشخص شد که موتورسواران مذکور همان عاملان سرقت های لاکچری هستند چرا که بیشتر سرقت های آنان گوشی های آیفون گران قیمت بود.

با این سرنخ مهم، بلافاصله گشت های نامحسوس با صدور دستوری از سوی سرگرد محمدباقر بهرازفر (رئیس کلانتری سناباد) عازم منطقه مذکور شدند و با استفاده از تصاویر موجود به ردزنی دزدان موتورسوار پرداختند. پس از چند روز گشت زنی های نامحسوس پلیس، بالاخره موتورسواران در خیابان فرهاد ظاهر شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند ولی راکب موتورسیکلت پوششی دزدان گوشی قاپ، متوجه حضور پلیس شد و با فریاد از همدستانش خواست فرار کنند.

در این هنگام سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت در جهت خلاف حرکت خودروها به سمت بولوار سجاد گریختند و به تیراندازی هوایی نیروهای انتظامی هم توجهی نکردند. بنابراین گزارش عملیات تعقیب و گریز درحالی وارد مرحله جدیدی شد که یکی از موتورسواران به سوی بولوار ملک آباد و راکب سرنشین موتورسیکلت قرمز رنگ به سوی چهارراه خیام متواری شدند. در همین حال گروهی از ماموران گشت نامحسوس به سرپرستی ستوان بابایی (افسر گشت) به تعقیب موتورسیکلت قرمز رنگ ادامه دادند چرا که طبق اسناد و تصاویر موجود، سرنشینان موتورسیکلت رینگ اسپرت در سرقت های زیادی نقش داشته اند راکب و سرنشین موتورسیکلت که با ویراژ از لابه لای خودروها سعی داشتند از چنگ پلیس بگریزند اما حرکت در خلاف جهت خودروها ناگهان حادثه وحشتناکی را رقم زد و موتورسیکلت که از چراغ قرمز عبور کرده بود به شدت با یک خودروی سواری در چهارراه خیام برخورد کرد و سارقان روی آسفالت خیابان افتادند. در این هنگام هر دو سارق با رها کردن موتورسیکلت و با پای پیاده به فرار ادامه دادند اما یکی از آن ها با حرکت متهورانه افسران گشت در حالی با همکاری شهروندان دستگیر شد که با بیرون آوردن قمه بزرگ به سمت یکی از نیروهای انتظامی حمله کرد.

با فرار سرنشین موتورسیکلت، همدست وی به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت. این جوان 20 ساله که مجتبی نام دارد راز سرقت های لاکچری در مشهد را فاش کرد و در حالی به ده ها فقره گوشی قاپی با همدستی دیگر اعضای باند اعتراف کرد که بیشتر سرقت های آنان دستبرد به گوشی های آیفون گران قیمت بود، متهم جوان با بیان این که از دو ماه قبل گوشی قاپی ها را در مناطق مرفه نشین شهر آغاز کرده اند درباره حمل قمه بزرگ نیز گفت: قمه را با خودم حمل می کردم که اگر کسی در برابر سرقت ها مقاومت کرد از آن برای ترساندن طعمه ها استفاده کنم!

وی دو همدست فراری خود را نیز به پلیس لو داد و گفت: معمولا با دو دستگاه موتورسیکلت سرقت ها را انجام می دادیم. موتورسیکلت تک سرنشین به عنوان پوششی در اطراف حرکت می کرد و مراقب بود تا غافلگیر نشویم و موتورسیکلت دو نفره هم سرقت ها را انجام می داد اما سعی می کردیم بیشتر گوشی های آیفون را سرقت کنیم چون آن ها را گران تر می فروختیم. این سارق جوان ادامه داد: گوشی های آیفون را بین 5 تا 10 میلیون تومان و گوشی های هوشمند دیگر را 3 تا 5 میلیون به مالخران می فروختیم و با پول آن ها قماربازی می کردیم یا به خوشگذرانی می پرداختیم.

به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، با توجه به اهمیت موضوع و ارتکاب ده ها فقره گوشی قاپی در این پرونده، مقام قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 7 مشهد، دستورات ویژه ای را برای دستگیری دزدان فراری و بازرسی مخفیگاه آنان صادر کرد و بدین ترتیب عوامل انتظامی در حالی وارد مخفیگاه دزدان شدند که هیچ کدام از سارقان فراری در آن مکان حضور نداشتند اما یک دستگاه خودروی پژو 206 که قبلا نیز به دلیل سرقت گوشی تلفن توقیف شده بود، برای بررسی های بیشتر به مقر انتظامی انتقال یافت. هنوز تحقیقات پلیس در این باره ادامه داشت که تعداد دیگری از مال باختگان با حضور در کلانتری عضو باند سرقت های لاکچری را شناسایی کردند.

یکی از شاکیان گفت: در حالی که با گوشی تلفن مشغول صحبت بودم از اداره بیرون آمدم و به طرف خودروام در حاشیه خیابان حرکت کردم ولی ناگهان سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت ضربه ای به سرم زد و هنگامی که گوشی تلفنم را می ربود، مقنعه ام را نیز کشید که پاره شد و من فقط توانستم رنگ قرمز موتورسیکلت و رینگ های اسپرت آن را به خاطر بسپارم!

از سوی دیگر واکاوی پلیس درباره سارقان فراری این باند نیز نشان داد که یکی از آن ها پرونده ای به همین اتهام در شعبه 210 دادسرای عمومی دارد که دستورات ویژه ای برای پیگیری آن توسط قاضی بابایی صادر شده است. بنابراین دامنه تحقیقات افسران دایره تجسس کلانتری سناباد مشهد برای ریشه یابی پرونده و دستگیری دیگر افراد مرتبط با اعضای باند و مالخران گوشی های گران قیمت ، در حالی گسترده تر شد که بررسی های تخصصی نشان داد: شماره پلاک موتورسیکلت عامل سرقت های لاکچری دست نویس بوده و آن ها شماره تنه موتورسیکلت را هم با سنگ فرز مخدوش کرده اند تا هنگامی که در صحنه های سرقت آن را رها کردند توسط پلیس شناسایی نشود./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.