کد خبر : 32719 / /
/

خبرخوش برای خانم ها | مترو در روز مادر رایگان شد

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه شهرداری تهران برای زنان در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر از خدمات‌رسانی مترو به‌صورت رایگان ویژه بانوان در یک روز از هفته بزرگداشت مقام زن و مادر خبر داد.

خبرخوش برای خانم ها | مترو در روز مادر رایگان شد

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه شهرداری تهران برای زنان در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر از خدمات‌رسانی مترو به‌صورت رایگان ویژه بانوان در یک روز از هفته بزرگداشت مقام زن و مادر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم مریم اردبیلی؛ مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در نشست خبری خود به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) ضمن گرامیداشت ایام ولادت و هفته گرامیداشت روز زن و مقام مادر اظهار کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته، برنامه‌هایی در هفته بزرگداشت روز زن و مقام مادر توسط شهرداری تهران برگزار خواهد شد که البته این برنامه‌ها تفاوت‌هایی را نسبت به سنوات گذشته خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در هفته بزرگداشت زن و مقام مادر خاطرنشان، کرد: برگزاری 62 جشن قدردانی و تجلیل از مقام زن در مناطق 22 گانه و شرکت‌های تابعه برای 10 هزار و 600 نفر از بانوان پرسنل شهرداری تهران، برگزاری 167 برنامه ویژه شهروندان تهرانی با ظرفیت بیش از 600 هزار نفر، برگزاری 36 جشن به منظور تقدیر از بانوان تاثیرگذار نخبه و کارافرین، برگزاری 37 مسابقه هنری و فرهنگی ورزشی، برگزاری 47 رویداد فرهنگی و هنری، تورهای تفریحی و زیارتی، کنسرت ویژه بانوان و نشست های ادبی و ... برگزاری 27 کارگاه آموزشی با موضوع فرزندپروری و مهارت‌های زندگی، برگزاری 10 رویداد مادر و دختری، برپایی 10 ایستگاه سلامت به منظور چکاپ معاینه و خدمات رایگان مشاوره در سطح شهر و برگزاری 24 برنامه تقدیر و تجلیل از مادران و خانواده های شهدا از برنامه‌هایی است که در هفته بزرگداشت زن و مقام مادر برگزار خواهد شد.

 مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران  ادامه داد: همزمان در آستانه روز زن و از امروز، پویش قدر بدانیم برای قدردانی از زنان، مادران و جایگاه و شأن آنها در سطح شهر تهران آغاز خواهد شد.

اردبیلی اضافه کرد: در بیست و یکمین شنبه امید و افتخار در هفته آتی و با حضور شهردار تهران، دو مجموعه شهربانو در مناطق 11 و 12 و 4 مجموعه شهردخت در مناطق 2، 8، 19 و 20 افتتاح و در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اجرای ویدیومپینگ و نورافشانی در برج آزادی با موضوع قدردانی در شب میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله)، برپایی بازارچه دست‌سازه‌های مادران شهدا (زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی) برگزاری کارگاه هنری با موضوع قدردانی از زنان با شرکت 100 هنرمند به مدت سه روز در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی و با حضور اساتید، اجرای هنر چیدمان و هنر تعاملی در نقاط پرتردد شهری، بازدید از همراه سراهای بیمارستان کودکان، بازدید از مراکز نگهداری زنان آسیب دیده، مددسراها و ... توزیع اقلام فرهنگی پویش قدردانی بین شهروندان در میادین پرتردد، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، پایانه‌ها  و ... از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده در هفته بزرگداشت زن و مقام مادر است.

 مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران  تصریح کرد: این برنامه‌ها از 23 دی ماه اجرا و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت.

 مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: همچنین براساس برنامه انجام شده بنا داریم مترو برای بانوان را در یک روز از هفته مقام گرامیداشت زن و مادر به‌صورت رایگان ارائه کنیم که در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اردبیلی اضافه کرد: برای هفته بزرگداشت زن و مقام مادر در 5 پهنه از تهران برنامه‌هایی برای بانوان خیر، بانوان ایثارگر، بانوان مدافع سلامت و ... برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات مجموعه بانوان شهرداری تهران در شناسایی و رفع خطر از نقاط بی‌دفاع شهری گفت: در این زمنیه این نقاط شناسایی شده البته سازمان خدمات و رفاه شهرداری تهران اقداماتی را برای این مسئله انجام داده و قرار است به صورت متمرکز این برنامه ها عملیاتی شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.