کد خبر : 32574 / /
/

خبر خوش برای کرجی ها | متروی کرج ماه بعد افتتاح می شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج اعلام کرد: فاز ۱ خط ۲ متروی کرج از ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

خبر خوش برای کرجی ها | متروی کرج ماه بعد افتتاح می شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه فاز ۱ خط ۲ متروی کرج از ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود، گفت: با گذشته یک سال و چهارماه از فعالیت شورای ششم، امروز به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توان گفت این پروژه ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: در بازدیدی که از ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی)صورت گرفت مشخص شد همه اقدامات لازم برای بهره برداری از این پروژه صورت گرفته و با ورود رام هفت واگن به ریل، انتظار شهروندان برای بهره برداری از این پروژه به پایان می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: البته بعد از ورود رام به ریل بین ۴۸ ساعت تا ۲۰ روز زمان لازم است که با حرکت قطار در ریل ایرادات احتمالی رفع شود و بعد از آن دیگر مساله‌ای باقی نمی‌ماند.

رحیمی افزود: در فاز دوم، روی بهره برداری از ایستگاه چهارراه طالقانی تا شهید سلطانی و پایانه خط ۵ تهران متمرکز شده است. این مسیر حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته و در صورت تامین اعتبار، تا پایان دوره ششم می‌توانیم ایستگاه k تا q(شهید سلطانی) را هم تحویل دهیم تا خط حداقل ۱۵ کیلومتری را در کرج راه اندازی کرده باشیم. این افق بلند شورای ششم در این خصوص است.

عضو شورای شهر کرج در پاسخ به اینکه بهره برداری از ایستگاه f تا k گرهی از مشکل ترافیک کرج حل نمی‌کند، افزود: این ایستگاه‌ها به نوعی به صورت نمادین هستند و قبول داریم که نقش به سزایی در کاهش ترافیک شهر ندارند ولی باید افتتاح می‌کردیم چون پروژه‌ای که شهروندان دو دهه منتظر بهره برداری از آن هستند را با این همه هزینه نمی‌توانستیم رها کنیم./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.