کد خبر : 32428 / /
/

قیمت سکه و دلار امروز ۱۵ دی‌ماه | قیمت‌ها عقب نشست

با وجود کاهش قیمت دلار و طلا در بازار، قیمت سکه افزایش یافت.

قیمت سکه و دلار امروز ۱۵ دی‌ماه | قیمت‌ها عقب نشست

قیمت سکه امروز پنجشنبه 15دی۱۴۰۱قیمت خرید و فروش دلار و سکه اعلام شد.

در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار ۷ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۷۹۸ هزار تومان رسید و قیمت سکهامامی با افزایش ۴۶ هزار تومانی به ۲۰ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان رسید.هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۳۳۵ هزار تومانو قیمت سکه نیم نیز ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار توماناست.آخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید.

قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش ۱۹۶ تومانی، ۳۸ هزار و ۹۴۶ تومان شد.

در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار ۷ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۷۹۸ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی با افزایش ۴۶ هزار تومانی به ۲۰ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان رسید.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ را مشاهده می کنید./خبرآنلاین

دلار (در صرافی بانکی)

اعلام نشده است

یورو

اعلام نشده است

سکه تمام بهار آزادی

۱۹ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان

سکه امامی

۲۰ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان

نیم سکه

۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان

ربع سکه

۸ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان

سکه گرمی

۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۷۹۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۲ میلیون و ۳۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۷ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان

هر انس طلا

۱.۸۴۸.۹۳ دلار

دلار در بازار

۳۸ هزار و ۹۴۶ تومان

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 15دی 1401/ طلا بر مدار گرانی

روز چهارشنبه قیمت طلا و سکه با رشد قیمت انس جهانی، روند افزایشی به خود گرفت. این روند صعودی در تمام قطعات سکه رخ نداد و نیم و ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز قیمت دلار بازیگر فعالی در قیمت طلا و سکه نبود و انس جهانی طلا قیمت در بازار فلز زرد را بالا کشید.

روند کلی قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری تاکنون بر مدار کاهش قرار داشت. این ارزانی به‌ویژه در سکه به دنبال کاهش قیمت دلار رخ داد. بازار طلا و سکه متاثر از ۲ بازار دلار داخلی و انس جهانی طلاست، اما به شکل سنتی به بازاری تمایل دارد که روند صعودی را طی کند.

فلز زرد کاهشی شروع کرد؛ افزایشی ادامه داد

قیمت طلا و سکه در نخستین ساعات معاملاتی دیروز، روند کاهشی داشت. در ادامه روز اما این روند در طلا و برخی قطعات سکه با افزایش قیمت طلای جهانی صعودی بود و گران شد.

در حال حاضر انس جهانی طلا، یکی از حامیان افزایشی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی است. قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش 1,861.41 دلار است.

روز سه‌شنبه افت قیمت دلار در بازار معاملات تهران، سکه امامی را تا پله ۳ محدوده ۱۹ میلیون تومانی کشاند. دیروز ۱۴ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۶۸ هزار تومانی قیمت به ۲۰ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید.

فعالان بازار معتقدند فعلا تکلیف بازار مشخص نیست و هر خرید و فروشی ممکن است منجر به پشیمانی شود. از همین رو فروش در بازار محدود است و این کاهش عرضه باعث رشد حباب سکه شده است.

سکه بهار دیروز بیشتر از سکه امامی گران شد. این قطعه از سکه با افزایش قیمت ۹۶ هزار تومانی به نرخ ۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان رسید. روز سه‌شنبه سکه بهار در کف محدوده ۱۹ میلیون تومانی نیز معامله شد.

روند قیمت انواع سکه دیروز همسان نبود. به نظر می‌رسد مقدار عرضه باعث ناهمگونی روند قیمت در انواع سکه شده است. هر کدام از قطعات نیم و ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را پشت سر گذاشتند.

در لحظه نگارش این گزارش نیم سکه کانال ۱۲ میلیون تومانی را شکست و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

ثبات قیمت سکه گرمی ادامه دارد

سکه گرمی دیروز و روز سه‌شنبه بدون تغییر قیمتی در بازار معامله شد. قیمت سکه گرمی در بازار معاملات فلز زرد در ۲ روز گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. این قطعه از سکه در هفته‌های گذشته کمترین نوسان قیمت را در بازار داشت.

به نظر می‌رسد آنچه بازار را در روزها و هفته‌های گذشته متاثر ساخته، معامله‌گران خرد با سرمایه‌های اندک نیستند، بلکه سرمایه‌های زیاد و معاملات بزرگ روند بازار را به شکلی گسترده تحت تاثیر قرار داده است. هر چند بسیاری از فعلان بازار معتقدند بازارساز در حال نوسانگیری از بازار است و بازیگر فعال در قیمت طلا و سکه دولت است نه مردم.

دیروز رشد حباب فقط در سکه امامی رخ داد. ۸۸۹ هزار تومان رشد حباب این قطعه از سکه بود. به نظر می‌رسد این روند ناهماهنگ قیمت سکه و حباب آن تا پایان معاملات امروز پابرجا نباشد. با این وجود سایر قطعات سکه کاهش حباب داشتند و بیشترین سهم را ربع سکه با نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان کاهش حباب داشت.

هر مثقال طلا، ۳۵ هزار تومان گران شد و به قیمت ۷ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با رشد محدود نزدیک به ۱۰ هزار تومانی قیمت به نرخ یک میلیون و ۸۰۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم، یک میلیون و ۷۷۷ هزار تومان شد و در حدود ۳۰ هزار تومان از طلای نو در هر گرم ارزان‌تر است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.