کد خبر : 32427 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان بودجه

هر آنچه که کارمندان باید درباره افزایش حقوق سال 1402 بدانند | حداقل حقوق کارمندان در سال آینده چقدر شد؟

واکاوی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت برای حمایت از معیشت مردم در سال آینده برنامه‌هایی جدی در نظر گرفته است.

هر آنچه که کارمندان باید درباره افزایش حقوق سال 1402 بدانند | حداقل حقوق کارمندان در سال آینده چقدر شد؟

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمنداندولت در سال آینده ۷میلیون تومان پیشنهاد شد. اخبار دریافتی از لایحه بودجه 1402 نشان می‌دهد دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندانرا 7 میلیون تومان در نظر گرفته است.سال آینده حقوق کارمندان به یک مدل افزایش نخواهد یافت. دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است. جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید.

کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هفته گذشته تقدیم مجلس شد. با توجه به تصمیم مجلس مبنی بر تقدیم ارسال لایحه برنامه هفتم توسعه بر لایحه بودجه، دولت ناچار به ارسال لایحه بودجه به صورت دو مرحله‌ای شد. در مرحله اول هفته گذشته کلیات لایحه به مجلس تقدیم شد و جزئیات آن نیز طی روز‌های آتی ارسال می‌شود.

اطلاعات رسیده از کلیات لایحه بودجه نشان می‌دهد دولت برای حمایت از معیشت مردم در سال آینده برنامه‌هایی جدی در نظر گرفته است

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ علاوه بر تأمین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، دولت در جهت حمایت از سفره مردم، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هم برای یارانه نان در نظر گرفته است؛ از سوی دیگر با کاهش تعرفه گمرکی نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از چهار درصد به یک درصد، گام دیگری برای حمایت از معیشت مردم برداشته شده است.

دولت برای تنظیم بازار خودرو به عنوان یکی از درخواست‌های امروز مردم، پیش‌بینی واردات دو میلیارد دلار، خودروی خارجی کرده که در صورت موافقت مجلس و با توجه به رشد تولید داخل شاهد تنظیم و متعادل شدن قیمت‌ها در این بازار باشیم.

حقوق کارمندان

۷ میلیون تومان؛ حداقل حقوق کارمندان

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رشد ۲۰ درصدی ضریب حقوق در حکم کارگزینی شاغلین و بازنشستگان را در نظر گرفته است. البته منابع این رشد در بودجه دیده شده تا با کسری بودجه، فشار‌های تورمی از این ناحیه به مردم وارد نشود؛ بر این اساس حداقل حکم حقوق کارکنان به میزان ۷ میلیون تومان افزایش می‌یابد و حقوق تا سقف ۷ میلیون تومان از مالیات معاف خواهد بود. البته حق عائله‌مندی و حق اولاد هم به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت./ ایرنا

مبلغ حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

این درحالی است که در بودجه 1401 حداقل حقوق کارمندان دولت حدود 5 میلیون تومان بوده است. در سال 1401 ابتدا متوسط افزایش حقوق 10درصدی در بودجه گنجانده شد اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد 10درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش 20درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه "در بودجه 1402 شاهد افزایش حقوق 20درصدی کارمندان هستیم"، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.