کد خبر : 32077 / /
/

قیمت خودروهای ایران خودرویی نزولی شد | ریزش 20 میلیونی هایما S7 در یک روز

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز دهم دی ماه 1401 و پس از گذشت نزدیک به دو ماه رشد قیمت بازار خودرو بالاخره شکل نزولی به خود گرفت.

قیمت خودروهای ایران خودرویی نزولی شد | ریزش 20 میلیونی هایما S7 در یک روز

ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که از میان 6 محصول مورد ارزیابی 4 محصول افت قیمت داشته‌‌اند و دو خودرو هم بدون تغییر قیمت راهی بازار شده‌اند. ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که امروز «هایما S7 پلاس» با افت 20 میلیونی قیمت بیشترین کاهش قیمت را داشت، این خودرو در هفته‌های گذشته به دفعات رکورد افزایش قیمت از خود بجا گذاشته بود. از سوی دیگر سایر پرطرفدارهای ایران خودرو هم یا تغییر قیمت نداشتند و یا با کاهش 2 تا 12 میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو افت نرخ دلار یکی از دلایلی است که کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار را می توان به آن نسبت داد. از سوی دیگر عرضه برخی خودروها در بورس کالا هم بر افت قیمت خودروهای داخلی اثرگذار بوده است. در این خصوص وزارت صمت هم با اشاره به اینکه «قیمت در بازار آزاد را به هیچ وجه قبول ندارد بر این نکته تاکید کرده که کسانی که می‌خواهند خودرو بخرند از طریق بورس کالا اقدام کنند. از این به بعد هم عرضه‌ها در بورس کالا تقویت می‌شود».

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز بدون تغییر 447 میلیونی شد. اما «هایما S7پلاس» که رکودشکنی‌های آن در هفته های اخیر زبان زد شده بود امروز افتی 20 میلیونی را تجربه کرد و  یک میلیارد و 330 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در بازار امروز «تارا دنده ای» هم امروز با رشد 5 میلیونی در بازار 607 میلیون تومان قیمت خورد. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز 2 تا 12 میلیون کاهش قیمت در بازار داشتند. با این شرایط «دنامعمولی» در بازار امروز 580 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 698 میلیون قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم بدون تغییر در بازار 575 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.