کد خبر : 31860 / /
/

قیمت جدید محصولات کرمان موتور | افزایش 140 میلیون تومانی این مدل خودرو

افزایش قیمت خودرو به مونتاژکاران نیز رسید و حالا کرمان موتور است که محصولات خود را با افزایش قیمت به بازار عرضه می‌کند. این خودروساز نسبت به ماه گذشته محصولات خود را تا 140 میلیون تومان نسبت به ماه گذشته افزایش داد.

قیمت جدید محصولات کرمان موتور | افزایش 140 میلیون تومانی این مدل خودرو

رشد قیمت خودرو از آبان سال جاری و هم‌گام با سقف‌شکنی‌های پی‌درپی نرخ دلار، سرعت یافت. روند صعود قیمت‌ها به‌گونه‌ای است که فعالان این بازار می‌گویند خودروها نسبت به ساعت پیش خود قیمت یکسانی ندارند. اما جدای از بازار، حال خودروسازانی مانند کرمان موتور نیز محصولات خود را با افزایش قیمت قابل توجهی به بازار عرضه می‌کند.

وزارت صمت این اتفاق را تکذیب می‌کند و ادعا می‌کند که افزایش قیمتی در کار نیست. همانگونه که امید قالیباف، سخنگوی این وزارتخانه، اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها واقعی نیست و مردم فریب نخورند.

او در صفحه توییتر خود نوشت: «قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز در بازار (نه در کارخانه) افزایش یافته اما چقدر؟ معتقدم با معاملات صوری قیمت‌سازی می‌کنند. اثبات این مدعا کشف قیمت ۴۰۰۰ دستگاه شاهین و هایما در بورس است که به‌طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار بود، بنابراین مردم فریب قیمت‌سازها را نخورند؛ عرضه‌ها در بورس ادامه دارد.》

کرمان موتور

افزایش قیمت محصولات کرمان موتور

هم‌زمان با ادعای قالیباف مبنی بر افزایش قیمت در بازار، نه در کارخانه، شرکت خودروساز کرمان موتور محصولات خود را نسبت به ماه گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی همراه کرد.

این شرکت برخی از خودروهای خود را تا 140 میلیون تومان نیز افزایش داد. طبق اعلام کرمان موتور، خودروهای KMC T8، جک J4، جکS5 جدید GDI، KMC K7، KMC J7 و جک S3 با افزایش قیمت همراه شدند. در این میان، خودرو KMC K7، با افزایش 140میلیون تومانی نسبت به آذر 1401 بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد.

افزایش قیمت ادامه دارد؟

در این میان، این سوال مطرح می‌شود که آیا افزایش قیمت به سایر خودروسازها می‌رسد؟

ماه‌های گذشته بارها خبر از درخواست خودروسازان دولتی از دولت برای افزایش قیمت محصولات‌شان منتشر شد. اما به نظر می‌رسد که وزارت صمت موافق افزایش قیمت رسمی خودروها در  درب کارخانه نیست. اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد با شروع عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت تمام‌شده خودروهای عرضه شده بسیار بالاتر از ارزش آن‌ها در درب کارخانه است. اما وزرات صمت تنها اعلام می‌کند که این خودروها نسبت به قیمت بازار، ارزان‌تر معامله می‌شوند.

کارشناسان معتقدند با توجه به تورم، تحریم‌ها، افزایش هزینه‌های تولید و بسیاری از موارد دیگر، منطقی است که خودرو نیز مانند کالاهای دیگر با افزایش قیمت همراه شود. اما به نظر می‌رسد وزارت صمت و دولت همچنان از قیمت‌گذاری دستوری دست نمی‌کشند و عنان بازار را به دست گرفته‌اند. گرچه مدیران و مسئولان وزارتخانه صمت قول کاهش قیمت را به مردم داده‌اند، اما انتظار می‌رود این وعده نیز مانند وعده‌های دیگر به درستی عملی نشود و تنها وعده‌ای در راه رهایی از استیضاح دوباره رضا فاطمی امین، وزیر صمت باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.