کد خبر : 31726 / /
/

اجاره سرسام آور آپارتمان های کوچک‌متراژ در شمال تهران

افزایش قیمت آپارتمان در چند سال گذشته باعث شده است مردم تمایل بیشتری برای خرید و اجاره واحدهای نقلی و قدیمی‌تر داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های آن را پرداخت کنند.

اجاره سرسام آور آپارتمان های کوچک‌متراژ در شمال تهران

بررسی‌ بازار مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران نشان می‌دهد آگهی‌های زیادی برای فروش و اجاره واحدهای مسکونی در متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر وجود دارد که از قضا بسیار هم پرطرفدار هستند.

طبق آخرین آمارهای منتشرشده از سوی بانک مرکزی بیشترین متوسط قیمت متعلق به منطقه یک با ۹۵ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان است. کمترین متوسط قیمتی را هم منطقه ۱۸ با حدود ۲۳ میلیون تومان برای هر متر مربع دارد.

همچنین متوسط قیمت کل نیز ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد شده که منطقه ۲۲ با متوسط قیمت ۴۶ میلیون ۷۷۱ هزار تومان بیشترین نزدیکی قیمت را با آن دارد.

منطقه ۲، ۵ و ۱۰ نیز در آبان‌ماه بیشترین تقاضا برای خرید آپارتمان را در بین باقی مناطق داشته‌اند. این سه منطقه در گزارش‌های هر ماه تقریبا پرطرفدارترین هستند و بنابراین میزان نقدشوندگی نیز در آنها بالاتر است؛ به ویژه در آپارتمان‌هایی با متراژ کوچکتر که موضوع این گزارش است.

بازار کوچک‌متراژها در مناطق شمال شهر

در بین آگهی‌های منطقه یک، قیمت‌ها برای خانه‌های بین ۵۰ تا ۶۰ متر، بین سه میلیارد تا هشت میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان بسته به موقعیت، کوچه، ورودی ساختمان و امکانات داخل واحد مسکونی، متغیر است.

آپارتمان سه میلیاردی، هفت سال از ساخت آن می‌گذرد و ۵۰ متر مساحت آن است. آپارتمان هشت میلیارد و ۲۰۰ هزار تومانی نیز ۵۵ متر است و سال ساخت آن به ۱۳۹۷ بازمی‌گردد.

آگهی‌های منطقه ۲ نیز بین دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد تومان قیمت خورده‌اند. آگهی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی ۱۰ سال عمر دارد و ۶۰ متر متراژ آن است. آگهی ۱۵ میلیارد تومانی هم در یک محله لوکس‌نشین سعادت‌آباد واقع شده، ۶۰ متر مساحت دارد و ساخت سال ۱۳۹۱ است.

11

قیمت نقلی‌ها در مناطق پرطرفدار

قیمت این آپارتمان‌ها در منطقه ۵ در جایگاه پرطرفدارترین منطقه تهران دو میلیارد و ۴۰۰ تا ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. متراژ پایین‌ترین قیمت، ۶۰ متر و بالاترین قیمت آن، ۵۵ متر است. عمر این دو آپارتمان نیز به ترتیب ۱۰ و چهار سال است.

منطقه ۱۰ در جایگاه بعدی قرار دارد و قیمت‌های آن بین یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متغیر است. کمترین قیمت آن ۵۸ متر و ۱۰ سال عمر دارد و متراژ پایین‌ترین آن ۶۰ متر و هشت ساله است.

این قیمت‌ها البته بر اساس فایل‌های اعلامی است و به معنی آن نیست که قیمت تمامی واحدها در این حد است.

اجاره‌های نجومی در شمال شهر

رهن آپارتمان‌های بین ۵۰ تا ۶۰ متری در منطقه یک بین ۱۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا مرز یک میلیارد تومان بالا می‌رود. رهن‌های بالای ۷۰۰ میلیون تومان غالبا رهن کامل است. قیمت اجاره نیز وابسته به میزان رهن و موقعیت آپارتمان بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان برای هر ماه متغیر است.

در منطقه دو نیز قیمت رهن بین ۱۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان قرار دارد و مبالغ بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان غالبا رهن کامل است. اجاره‌ها نیز بین هشت تا ۲۵ میلیون تومان برای هر ماه متغیر است.

22

قیمت اجاره نقلی‌ها در مناطق پرطرفدار تهران

قیمت رهن در منطقه پنج بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارد که مبالغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر مختص رهن کامل است. قیمت اجاره نیز در این منطقه پرطرفدار تهران بین چهار تا ۱۵ میلیون تومان برای آپارتمان ۵۰ تا ۶۰ متر با عمر حداکثر ۱۰ سال است.

منطقه ۱۰ نیز در جایگاه دیگر مناطق پرطرفدار تهران بین ۸۰ تا ۴۰۰ میلیون رهن دارد و با حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون می‌توان در این منطقه آپارتمانی نقلی را به عنوان رهن کامل اجاره کرد. قیمت اجاره‌ها نیز بین ۳ تا ۸ میلیون تومان متغیر است.

گفتنی است آمار مهرماه بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در شهر تهران نیز نشان‌دهنده این مورد بود که برای چندمین ماه پیاپی، مردم به آپارتمان‌های کوچک متراژ با سن بالاتر کشش بیشتری پیدا کرده‌اند و این نشان‌دهنده کاهش قدرت خرید مردم در چند سال گذشته است. تورم مسکن طبق داده‌های مرکز آمار ایران در این ماه به ۵/۴۸ درصد رسیده و در ماه آینده هم احتمالا افزایشی است./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.