کد خبر : 31523 / /
/

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

برف و باران در راه است| هشدار مهم و جدی به این استان ها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در مناطق گرمسیر غرب و جنوب غرب کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

برف و باران در راه است| هشدار مهم و جدی به این استان ها

بر اساس این هشدار فعالیت سامانه بارشی غرب و جنوب غرب کشور تشدید می شود و مخاطراتی از نوع «بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، در دامنه، ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش» در پی دارد.

این شرایط از پنجشنبه اول دی ماه تا حداقل شنبه سوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

تمرکز بارش ها برای روز پنجشنبه در استان های ایلام و خوزستان، برای روز جمعه «خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس» و برای روز شنبه «ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه» پیش بینی شده است.

بر اساس این هشدار سامانه پیش رو اثرات مخاطره‌ای آمیزی نظیر آبگرفتگی معابر عمومی، بارش سنگین برف بویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و افت فشار گاز در پی دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده برای کاهش اثرات مخاطره آمیز شرایط جوی پیش رو نسبت به پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها اقدام شود و از سفرهای برون شهری پرهیز شود.

همچنین توصیه شده آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان کسب و از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها اجتناب شود. همچنین عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو مد نظر باشد.

سازمان هواشناسی بر مدیریت در مصرف انرژی نیز تاکید کرده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.