کد خبر : 31522 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تورم

خبر خوش تصمیم متفاوت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال 1402| افزایش 2 برابری حقوق بازنشستگان

رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و لزوم توجه و تمرکز مسئولان به موضوعات فرابخشی که ریل گذاری و سیاستگذاری‌های کلان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی متناسب با نرخ واقعی تورم خبر داد.

خبر خوش تصمیم متفاوت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال 1402| افزایش 2 برابری حقوق بازنشستگان

دولت برای خانواده‌ی خود نسخه‌ی روشنی دارد. برای آن‌ها متناسب‌سازی و ترمیم حقوق اجرایی می‌شود اما برای حقوق بازنشستگانتامین اجتماعی این اتفاق نمی‌افتد.در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

 

رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و لزوم توجه و تمرکز مسئولان به موضوعات فرابخشی که ریل گذاری و سیاستگذاری‌های کلان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی متناسب با نرخ واقعی تورم خبر داد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: از همه ظرفیت‌های موجود برای پیگیری مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

محمد اسدی رئیس، هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی افزود: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین و منسجم‌ترین تشکل صنفی کشور از ظرفیت‌های بی نظیر ساختاری و تشکیلاتی برخوردار است. حدود ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی در سراسر کشور حلقه واسط بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر با مدیران و مسئولان هستند و با بدنه اجرایی کشور تعامل خوبی دارند.

او در ادامه گفت: این کانون‌ها بر پایه اعتماد اقشار مختلف بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و در بستر سازوکارهای قانونی مبتنی بر برگزاری مجامع انتخاباتی، شاکله اصلی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور را تشکیل می‌دهند. لذا کانون عالی هم به لحاظ بهره مندی از جایگاه ویژه و منحصر به فرد اجتماعی و هم به لحاظ حجم مسئولیت‌ها و تعهدات گوناگونی که بر عهده دارد طبیعی است که همواره در معرض قضاوت و پایش عملکرد قرار گیرد.

حقوق بازنشستگان

 افزایش حقوق بازنشستگان با نرخ تورم

وی همچنین افزود: ما همواره از هم افزایی و مشارکت همه دلسوزان در پیشبرد اهداف کانون‌ها استقبال می‌کنیم و معتقد هستیم دستاوردهای ارزشمندی که تا کنون حاصل شده است، مرهون مشارکت و مسئولیت‌پذیری کانون‌ها و کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده و باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.

اسدی با اشاره به برخی از هجمه‌ها و انتقاداتی که در فضاهای مختلف اطلاع رسانی به ویژه کانال‌های فضای مجازی مطرح می‌شود، گفت: لازمه حضور و خدمت در مسئولیت‌هایی مانند هیأت مدیره کانون‌های بازنشستگی که هیچ تعلق خاطر و وابستگی به مراکز قدرت و ثروت ندارند افزایش تحمل و ظرفیت انتقاد پذیری بالاست و در واقع هرچه از فضای عملگرایی دور شویم و ظرفیت‌های موجود را صرف درگیریهای صنفی و گروهی نمائیم در واقع فرصت‌ها را هدر داده‌ایم. گاهی لازم است آماج انواع بی مهری‌ها و حتی تهمت‌ها قرار بگیرید اما با صبر و شکیبایی به مسیری که انتخاب کرده‌اید ادامه دهید، اگر شناخت کافی و جامعی از جایگاه نوع و گستره فعالیت و همچنین تعاملات درون و برون سازمانی کانون‌ها وجود داشته باشد اظهار نظرهای نادرست و عجولانه مطرح نخواهد شد.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور به اهمیت پیگیری موضوعات و مطالبات کلان و اصولی بازنشستگان و مستمری بگیران در دوره جدید مسئولیت خود اشاره کرد و گفت: برخی از مطالبات و خواسته‌های قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران سالهاست محقق نشده بر زمین مانده و یا به صورت کامل اجرایی نشده است اموری که به مهمترین دغدغه‌های روزمره شأن مبدل شده و تأخیر در اجرای این مطالبات قانونی و برحق لطمات غیر قابل جبرانی بر کیفیت زندگی آنها وارد کرده است. لذا تیم کانون عالی پیگیری مجدانه این مسائل را بر اساس یک روند منطقی نظام مند و به دور از هیجان‌زدگی در دستورکار خود قرار داده است. در همین راستا جلسات و دیدارهای متعددی را با مسئولان مختلف نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در مجلس و دولت برگزار نموده‌ایم و انشا این جلسات را بصورت اثر بخش ادامه خواهیم داد.

اسدی ادامه داد: همزمان از پیگیری مطالبات کلان و اولویت‌دار بازنشستگان از جمله اجرای ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق، ارتقای سطح خدمات درمانی توجه به سلامت و رفاه بازنشستگان، تسهیلات بانکی، دریافت حق و سهم بازنشستگان از بودجه عمومی کشور از جمله سرانه درمان، جلوگیری از دست‌اندازی به ذخایر و سرمایه‌های بین نسلی بازنشستگان از جمله بانک رفاه کارگران، اجرای سیاستهای حمایتی مربوط به تقویت سطح معیشت بازنشستگان پرداخت بدهی‌های جاری و انباشته شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی با هدف تقویت استقلال اداری و مالی و ارتقای سطح خدمات به جامعه ذینفعان و بسیاری از امور دیگر غافل نخواهیم شد.

او همچنین خاطرنشان کرد در حوزه تقویت ساختار اداری و فرآیندهای اجرایی کانون عالی و همچنین کانون‌های شهرستانی و استانی نیز اقدامات تحولی در نظر داریم که ان شاالله در آینده تشریح خواهیم کرد.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و لزوم توجه و تمرکز مسئولان به موضوعات فرابخشی که ریل گذاری و سیاستگذاری‌های کلان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی متناسب با نرخ واقعی تورم گفت: باید تلاش کنیم که در بودجه سال آینده و برنامه هفتم، توسعه با جبران کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های معیشتی درمانی و رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از بروز هرگونه تبعیض و نارضایتی جلوگیری شود./

حقوق بازنشستگان

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402

نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته است: دولت به دنبال افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده است. با وضعیت فعلی جامعه و با توجه به تورم موافق افزایش ۲۰ درصد حقوق‌ها نیستیم. افزایش حقوق‌ها برای سال آینده باید بیش از ۲۰ درصد باشد. در حال رایزنی با دولت هستیم که با توجه به تورم حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی مظلوم واقع شده است. کالاها بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شود جوابگوی تورمی که در جامعه وجود دارد، نیست. وی درباره اینکه به چه میزان حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ باید افزایش پیدا کند، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان باید حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به تفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

سیدمسعود میرکاظمی درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

میرکاظمی به کار مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: اما نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.