کد خبر : 30453 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1401 | افزایش حقوق بازنشستگان

زمان واریز معوقات حقوق بازنشستگان اعلام شد | سورپرایز ویژه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در صورت وجود مغایرت گواهی حقوق با دریافتی، باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه یا با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته شود.

زمان واریز معوقات حقوق بازنشستگان اعلام شد | سورپرایز ویژه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان امسال با کمی فراز و نشیب همراه شد. طبق مصوبات قرار بر افزایش حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی شد.بر اساس آخرین جمع بندی سازمان برنامه و بودجه کشور از لایحه بودجه ۱۴۰۲، متوسط افزایش حقوق بازنشستگاندر سال آیند ۲۰ درصد پیشنهاد شده است.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.آخرین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را در خبر آزاد دنبال کنید.

حقوق بازنشستگان

متقاضیان برای دریافت گواهی حقوق از سامانه خدمات غیرحضوری با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://es.tamin.ir و ورود به منوی درخواست گواهی و زیرمنوی صدور گواهی حقوق مستمری‌بگیران می‌توانند گواهی حقوق خود را برمبنای آخرین دریافتی صادر و پاسخ مربوطه را برای ارگان‌های مختلف ارسال کنند.

در صورت وجود مغایرت گواهی حقوق با وضعیت فعلی باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه یا با شماره ۱۴۲۰ (سامانه مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی) تماس گرفته شود. مستمری‌بگیران با استفاده از این خدمت همچنین می‌توانند برای کلیه سازمان‌ها اعم از شعب بانکی و دادگاه‌ها استعلام وضعیت دریافت مستمری خود را صادر کرده و در صورتی که سازمان موردنظر در لیست پیش‌فرض قرار نداشته باشد نیز از بخش «سایر» نام آن را اضافه کنند.

مستمری‌بگیران تامین اجتماعی همچنین با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و ورود به بخش حکم مستمری‌بگیران و زیرمنوی مشاهده حکم مستمری‌بگیران می‌توانند حکم افزایش سالیانه خود را در سال‌های مختلف را هم مشاهده و چاپ کنند.

در صورت وجود ۲ شماره مستمری نیز مستمری‌بگیران (بیمه‌شدگان تامین اجتماعی) باید احکامی جداگانه برای هر یک از شماره‌ها دریافت کنند؛ در حقیقت با انتخاب هر شماره مستمری، یک حکم جداگانه صادر شده و حکم نیز قابل مشاهده است.

از معوقات حقوق بازنشستگان چه خبر؟

به تازگی نیز اعلام شد که بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

در واقع پرداخت حقوق به روال هر ماه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ۱۰ درصد ۳۸ درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود.

بنا به اعلام مسئولان سازمان تامین اجتماعی، تا اسفند همه معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ به این ترتیب در دی ماه، معوقه خرداد، در بهمن ماه معوقه تیر و در اسفند ماه معوقه مرداد به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

صادقی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تکلیف متناسب‌سازی باید مشخص شود. اگر ندارید سهام بانک رفاه را به ما واگذار کنید. ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته اما حاضر نیستید سر این موضوع با ما جلسه بگذارید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی صورت گرفت. قرار بود اگر افزایش حقوق مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ نبود، با متناسب‌سازی این فاصله پر شود. اگرچه من نگران بودم این موضوع بدعت شود و دولت هرساله به جای مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی برای ما تصمیم بگیرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ باید متناسب‌سازی اعمال شود و این در بودجه سال ۱۴۰۲ باید دیده شود چراکه با این وضعیت، افزایش حقوق نمی‌تواند تورم را جبران کند.

یک میلیون تومانی که به حقوق حداقل‌بگیرانِ کشوری و لشکری اضافه شد متاثر از افزایش مزایای جانبی است. یادمان باشد که همواره به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته شده افزایش مزایای مزدیِ شما متأثر از تصمیم دولت است. پس باید امروز هم مزایا مزدی ما متاثر از تصمیم دولت باشد و باید به همان میزان به بازنشستگان تامین اجتماعی هم اضافه شود. اگر این کار را نمی‌کنند افزایش ۳۸درصدی را برای مزایا مزدی ما اعمال کنند.

صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است.

وی به ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان دولت اشاره کرد و گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.