کد خبر : 31411 / /
/

وام| وام جدید| وام فوری

وام 300 میلیونی رئیسی به زوج های جوان | وام آنی با سود کم و بدون پیش پرداخت

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره تغییر رقم وام ازدواج و فرزندآوری در بودجه سال آینده گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص با ما نیست و در مجلس و دولت رقم نهایی مشخص می‌شود.

وام 300 میلیونی رئیسی به زوج های جوان | وام آنی با سود کم و بدون پیش پرداخت

وام یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و می‌تواند از  وام  بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. آخرین اخبار مربوط به وام را در خبر آزاد بخوانید.

وام

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره تغییر رقم وام ازدواج و فرزندآوری در بودجه سال آینده، گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: بنا داریم حجم کلی تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را در لایحه بودجه سال آینده افزایش دهیم ولی درباره رقم این تسهیلات باید در مجلس و دولت تصمیم‌گیری شود.

او از مجلس شورای اسلامی خواست که هنگام بررسی لایحه بودجه، به سقف تسهیلات تکلیفی تعیین‌شده توسط بانک مرکزی برای نظام بانکی توجه کنند تا تسهیلات تکلیفی از این حد بالاتر نرود و خللی در امور بانکی ایجاد نشود.

بانک‌ها چقدر وام ازدواج دادند؟

به گزارش تسنیم، طبق قانون بودجه 1401، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 01‌/01‌/1397 بوده است، یک میلیارد و 200 میلیون (1.200.000.000) ریال و با دوره بازپرداخت 10ساله است.

همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال یک میلیارد و پانصد میلیون (1.500.000.000) ریال است.

گفتنی است، طبق قانون، پدران فرزندان متولد تاریخ 1400/01/01 به بعد و حداکثر تا 2 سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولدشده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به‌ازای فرزند اول 20 میلیون تومان و به‌ازای فرزند دوم 40 میلیون تومان و به‌ازای فرزند سوم 60 میلیون تومان و به‌ازای فرزند چهارم 80 میلیون تومان و به‌ازای فرزند پنج به بعد 100 میلیون تومان است.

این وام سه ساله و نرخ سود آن ۱۸ درصد است

بنا به اعلام روابط عمومی بانک تجارت، این بانک با استفاده از  امکانی به نام زمرد تجارت، از آغاز سال جاری تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۲۶۱۲ نفر از متقاضیان دارنده سهام عدالت تسهیلات مرابحه پرداخته کرده است.

کل فرآیند اعطای وام سهام عدالت در بانک تجارت بصورت ۱۰۰ درصد آنلاین و بدون حضور فیزیکی مشتریان در شعب بانک انجام شده است.

متقاضیان دریافت این تسهیلات همچنین از طریق سامانه زمرد تجارت عملیات مربوط به توثیق سهام عدالت خود را به عنوان پشتوانه تسهیلات دریافتی به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام داده اند.

زمرد تجارت زیست بومی است که با هوشمند سازی فرآیندهای بانکی و بازطراحی سرویس های پایه ای و حیاتی ، خدمات نوین دیجیتالی منطبق بر استانداردهای بانکداری دیجیتال را ارائه می کند.

این سامانه با ارائه خدمات شخصی سازی و به صورت غیر حضوری، امکان افتتاح حساب و دسترسی آسان به خدمات بانکی را برای مشتری فراهم کرده است. فعال سازی خدمات نوین همچون همراه بانک، اینترنت بانک و ثبت درخواست تجارت کارت برای ارسال به نشانی مشتری از دیگر خدمات قابل ارائه در زمرد تجارت است.

با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا، هموطنان گرامی و دارندگان سهام عدالت می توانند با مراجعه به سایت بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir اپلیکیشن زمرد را دریافت کرده و فرآیند احراز هویت، افتتاح حساب بانکی و دریافت تسهیلات فوق را به صورت آنلاین و غیر حضوری به انجام رسانند.

وام

مبلغ اقساط وام طرح آنی

طبق مقررات بانک، متقاضیان نباید دارای بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. اگر بانک به فردی 5 میلیارد تومان وام این طرح را به همراه سود معین شده بپردازد و دوره بازپرداخت اقساط هم برای وی همان 60 ماه تعیین شود، مبلغ هر قسط برای او 124 میلیون و 262 هزار و 879 تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ تسهیلات، 2 میلیارد و 455 میلیون و 772 هزار و 730 تومان است و مجموع رقم وام و سود آن هم به 7 میلیارد و 455 میلیون و 822 هزار و 730 تومان می‌رسد.

 متقاضیان دریافت وام ارزان قیمت 200 میلیونی بانک سینا باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. البته صرف افتتاح حساب در این بانک کافی نیست و باید حداقل سه ماه از مدت زمان خواب سپرده متقاضیان بگذرد. حداقل میزان سپرده قابل قبول برای دریافت تسهیلات این طرح، 100 هزار تومان اعلام شده است. سود این وام 9 درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن به 36 ماه می‌رسد. ضمانت این تسهیلات برحسب نظر شعبه و میزان وام دریافتی یا ضامن رسمی یا سند ملکی خواهد بود.

وام فوری

با توجه به مبلغ وام، میزان سود و مدت زمان بازپرداخت آن، مقدار هر قسط 6 میلیون و 359 هزار و 974 تومان است. کل سود تسهیلات 28 میلیون و 958 هزار و 75 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 230 میلیون و 83 هزار و 75 تومان خواهد بود.

این بانک براساس دستور بانک مرکزی و قوانین مربوط به پرداخت تسهیلات تکلیفی، اعطای وام کمک ودیعه مسکن را سرعت بخشیده است. براساس آخرین اخبار و اطلاعات روابط عمومی بانک سینا، وام کمک ودیعه مسکن به منظور حمایت از مستاجران تبیین شده و بانک سینا از تیرماه تا پایان آبان ماه سال جاری، 6 هزار و 376 فقره تسهیلات کمک ودیعه پرداخته، البته متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند تا امکان دریافت این وام را داشته باشند. مبلغ این وام برای متقاضیان شهرهای مختلف، اعم از تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.