کد خبر : 31342 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی دی ماه

مژده دولت برای یارانه بگیران در ۲۹ آذر | مبلغ کالابرگ از یارانه نقدی بیشتر است | مزایای گرفتن کالابرگ بجای یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روش پرداخت یارانه‌ها و کالابرگ الکترونیکی توضیحاتی ارائه داد.

مژده دولت برای یارانه بگیران در ۲۹ آذر | مبلغ کالابرگ از یارانه نقدی بیشتر است | مزایای گرفتن کالابرگ بجای یارانه نقدی

یارانه نقدی فعلا اصل است و کالابرگ الکترونیکی هم وجود دارد. رقم  یارانه نقدی جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است. یارانه نقدی یلدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.اما محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس در گفتگویی اعلام کرده پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهارکرد: ما کالابرگ الکترونیکی را آزمایشی در حال اجرا داریم. گفته‌ایم موضوع اختیاری است و هم کالابرگ وجود دارد و هم به صورت نقدی یارانه وجود دارد.

وی افزود: قبل از زمان مقرر واریز یارانه نقدی، شبکه ملی پشتیبان ایجاد می‌کنیم که امکان خرید برای همه یارانه بگیران در این شبکه وجود دارد و می‌توانند۱۱ قلم کالا را خرید کنند که اگر از این کالا برگ استفاده نکردند، بعد از واریز یارانه نقدی، از این یارانه استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این اختیار مردم است که کدام راه را انتخاب کنند. این گام اول است تا اینکه به یک تصمیم قطعی در حوزه اجرا برسیم.

وی ادامه داد: یارانه نقدی فعلا اصل است و کالابرگ الکترونیکی هم وجود دارد./ منبع: فردای اقتصاد

جزییات جدید برای طرح کالابرگ در ۳ استان بجای یارانه نقدی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان "شبکه ملی اعتبار" خبر داد و گفت: بنا بر این شده به صورت نمونه در برخی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.

سید صولت مرتضوی، وزیر کار به ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز یارانه در قالب کالابرگ الکترونیک، زودتر از موعد به حساب افراد یا به حساب پشتیبان آنها گفت: آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ نقدی می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.

 مرتضوی در توضیح کالا برگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود.

وی در توضیح اختیاری بودن کالا برگ گفت: اگر افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در زمان مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.

وزیرکار با بیان اینکه فعلاً مرحله آزمایشی کالا برگ الکترونیک در سه استان اجرا می‌شود گفت: اینکه درکدام استان‌ها این طرح اجرایی می‌شود را بعداً نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیر ساخت‌ها هستند/تسنیم

یارانه نقدی

 یارانه نقدی برای خانواده های دارای فرزند 2 قلو

مدیرکل بهزیستی ایلام از برقراری مستمری خانواده های دارای فرزند 2 قلو به بالا از بدو تولد تا سن ۶ سالگی کودک خبر داد و گفت: به این منظور، برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

حسین نورعلیوند، مدیرکل بهزیستی ایلام در ایلام گفت: سازمان بهزیستی در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت، کاهش مشکلات مالی خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت، از خانواده‌هایی که فرزندان ۲ قلو به بالا دارند، حمایت‌های مستمر و غیر مستمر به عمل می آورد.

وی افزود: یکی از مهمترین خدمات به این خانواده ها، عبارت است از برقراری مستمری که از بدو تولد تا سن ۶ سالگی کودک برقرار خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: برای برقراری مستمری خانواده‌های دارای فرزند دو قلو باید این افراد زیر دهک هفت باشند، ولی برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

علیوند در پایان گفت: علاوه بر برقراری مستمری، خدماتی نظیر توزیع شیر خشک، پرداخت تسهیلات اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های موردی و … به این خانواده‌ها از طریق این اداره کل ارائه می‌شود./ فارس

در کدام دهک درآمدی یارانه نقدی قرار داریم؟

این سوالی است که مخاطبان بسیاری آن را می‌پرسند و می‌خواهند بدانند در کدام دهک درآمدی قرار دارند. به خصوص افرادی که مبلغ یارانه آنها تغییر کرده است.

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام از طریق کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار دهک درامدی خود را متوجه شوند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.