کد خبر : 31274 / /
/

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | انتقال حقوق بازنشستگان

خبر امیدوار کننده دولت رئیسی برای بازنشسته ها | واریزی یلدایی به حقوق بازنشستگان | ۲ میلیون تومان پرداختی در کارت حقوق بازنشستگان

در آستانه شب یلدا دولت یک خبر امیدوار کننده را به بازنشسته‌ها داد و قرار است حقوق آنها ۲ میلیون تومان افزایش یابد.

خبر امیدوار کننده دولت رئیسی برای بازنشسته ها | واریزی یلدایی به حقوق بازنشستگان | ۲ میلیون تومان پرداختی در کارت حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. در ادامه آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید

در آستانه شب یلدا دولت یک خبر امیدوار کننده را به بازنشسته‌ها داد و قرار است حقوق آنها ۲ میلیون تومان افزایش یابد.

 آنچنان که معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری از آخرین وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان اطلاع داده «میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد».

در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته، مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند که براساس آمار تفکیک شده حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال جاری، استان تهران با ۳۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر دارای بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر دارای کمترین میزان حقوق‌بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

همچنین وضعیت حداقل و حداکثر دریافتی حقوق‌ها نیز به این شرح است که ۶۵ هزار نفر حدود پنج میلیون تومان دریافتی داشتند که با افزایش‌ اخیر در پی ترمیم حقوق‌ها، دریافتی آنها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر بین شش تا ۱۱ میلیون تومان، ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

حقوق بازنشستگان

تغییرات حقوق بازنشستگان

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه بخشی از تامین منابع از کسور حقوق بازنشستگان است، گفت: اکنون نسبت تعداد شاغلین که کسور دریافت می‌شود به بازنشستگان، کمتر از یک درصد است که ناترازی را شاهد هستیم.​

نعمت الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشور است که از بدو تاسیس تا الان تغییراتی داشته تا آخرین مرحله که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ماموریت ویژه این صندوق خدمت به جمعیت حدود یک میلیون ششصد هزار نفری تحت پوشش است گفت: ما به دنبال دریافت داده‌های علمی و اثر گذار هستیم و برنامه ریزی کردیم تا چشم انداز مشخصی برای صندوق بازنشستگی ترسیم کنیم، زیرا خدمات صندق باید برای جامعه هدف شفاف باشد.

ترکی اظهار کرد: اولین هدف حفظ کرامت بازنشستگان و هدف گذاری دوم ارتقاع و توسعه خدمات برای بازنشستگان است، زیرا صندوقی باید ایجاد شود که خودکفا و پایدار باشد برای همین منظور موسسه صبا فعالیت خود را شروع کرده تا بر اساس آخرین بافته‌های علمی دنیا فعالیت خود را انجام دهیم.

وی ضمن بیان اینکه اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول در راستای خدمت گذاری ایجاد شده که بحث ساماندهی این اموال بسیار مهم است گفت: برای پرداخت حقوق بازنشستگان نیازمند منابعی هستیم که صندوق برای خدمت به این عزیزان باید خود مولد باشد که در سال‌های گذشته به علت چالش‌هایی که بوده برنامه ریزی‌ها تحقق پیدا نکرد.

مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده

یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آن‌ها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح کارگری گفت: یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آن‌ها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

به گفته‌ی وی، پرداخت‌ها به روال هر ماهه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ۱۰ درصد و ۳۸ درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود.

ایزدان در ارتباط با تسویه‌ی مطالبات بازنشستگان گفت: به امید خدا تا اسفند همه‌ معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ در دی، معوقه خرداد، در بهمن معوقه‌ تیر و در اسفند معوقه‌ مرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه‌ی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در برنامه‌ی هفتم و قانون بودجه ۱۴۰۲ باید سهم سازمان تامین اجتماعی دیده شود. الان فصل خوشه چینی است و اگر وزارت کار و تامین اجتماعی نتوانند سهم سرانه‌ی ما برای سال ۱۴۰۲را ببینند، ما مجبور به اعتراض خواهیم شد.

صادقی گفت: دولت برای خانواده‌ی خود نسخه‌ی روشنی دارد. برای آن‌ها متناسب‌سازی و ترمیم حقوق اجرایی می‌شود اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق نمی‌افتد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.