کد خبر : 31156 / /
/

خودروی محبوب از بورس کالا حذف شد + جزییات

قرار بود دوشنبه هفته جاری لاماری با قیمت پایه 981 میلیون تومان به بورس کالا عرضه شود. اما روابط عمومی شرکت آرین پارس موتور خبر از تعویق عرضه این خودرو در بورس کالا داد.

خودروی محبوب از بورس کالا حذف شد + جزییات

قرار بود روز دوشنبه، 28 آذر 1401 لاماری ایما با قیمت پایه 981 میلیون تومان در بورس کالا عرضه شود. این سومین عرضه لاماری به بورس کالا بود. اما امروز روابط عمومی آرین پارس موتور از به تعویق افتادن عرضه این خودرو در بورس کالا خبر داد.

به گفته روابط عمومی این شرکت، عرضه لاماری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و شرکت آرین پارس موتور زمان بعدی عرضه خودرو در بورس کالا را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

لاماری ایما، خودرویی خوش اقبال در بورس کالا

لاماری ایما اولین بار در روز اول آبان ماه وارد بورس و بازار ایران شد. آرین پارس موتور برای دومین بار این خودرو را در روز 9 آذر ماه عرضه کرد و حالا قرار است برای سومین بار در روز دوشنبه هفته آینده به بورسی‌ها فروخته شود.

قیمت پایه این خودرو 981 میلیون تومان است. اما در اولین عرضه که در ابتدای آبان برگزار شد رنگ سفید این خودرو به قیمت یک میلیارد و 180 میلیون تومان و رنگ مشکی آن به قیمت یک میلیارد و 215 میلیون تومان معامله شد.

در اولین عرضه خودرویی که طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد، در بورس کالا خوش درخشید و توانست اعتماد خریداران را جلب کند و بالاتر از قیمت پایه فروخته شد. در دومین عرضه پا را فراتر گذاشت و با قیمت بالاتری نسبت به اولین عرضه به فروش رسید.

در روز 9 آذر ماه، لاماری ایما مشکی به قیمت یک میلیارد و 352 میلیون تومان، لاماری ایما رنگ سفید با قیمت یک میلیارد و 320 میلیون تومان و رنگ خاکستری آن با قیمت یک میلیارد و 291 میلیون تومان معامله شد. به این مبالغ بالا حدود 25 میلیون تومان هزینه جانبی و 9 درصد مالیات اضافه شد.

انتظارها این است که در سومین عرضه دوباره رکورد زنی کند و بالاتر از قیمت‌های روز 9 آذر ماه معامله شود. حتی اگر با قیمت‌های بالاتر از 1.3 میلیارد تومان هم معامله نشود، احتمالا در حدود این نرخ خرید و فروش شود.

این خودرو که محصولی جدید در بازار محسوب می‌شود، از زمان اولین عرضه تا به امروز (کمتر از 2 ماه) بیش از 6 درصد رشد کرده است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.