کد خبر : 30186 / /
/

لاماری در بورس کالا چند معامله می شود؟

لاماری با قیمت یک میلیارد و 291 میلیون تومان توسط شرکت آرین پارس موتور در بورس کالا به فروش می‌رسد.

لاماری در بورس کالا چند معامله می شود؟

شرکت آرین پارس موتور در نظر دارد نسبت به فروش فوق‌العاده خودرو لاماری ایما به قیمت قطعی اقدام کند.

قیمت پایه لاماری

به نقل از بیدار بورس، آرین پارس موتور همچنین ۳۸ دستگاه لاماری ایما خاکستری را در بورس‌کالا با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان عرضه کرد.

این خودرو که ۱۸۸ متقاضی داشت ۳۱.۶ درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان معامله شد.

افزایش رقابت برای لاماری مشکی

لاماری ایما مشکی با 37 درصد رقابت معامله شد.امروز نهم آذر ماه 68 دستگاه لاماری ایما مشکی محصول مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در تابلو بورس‌کالا عرضه شد و 506 متقاضی داشت.

این خودرو با رقابت بیش از 37 درصدی در قیمت یک میلیارد و 352 میلیون و 544 هزار تومان معامله شد.قیمت پایه این خودرو 981 میلیون تومان اعلام شده بود.

خودرو لاماری ایما آرین پارس موتور جدید به شرکت دانگ فنگ تعلق دارد و با نام فورتینگ تی ۵ ایوو در سایر بازارها شناخته می‌شود، مشخصات فنی، طراحی بدنه، آپشن ها و قیمت این خودرو شاسی بلند مورد توجه خریداران است.

لاماری که دانگ فنگ (Dongfeng Liuzhou Motor) تولید می‌کند در بازار آمریکای لاتین به نام DFM یا DFLZ نیز به فروش می‌رسند و در ایران این نام از سوی آرین موتور به لاماری تغییر یافته است. این خودرو زمانی که در نمایشگاه ۲۰۲۰ پکن رونمایی شد با کد SX۵G شناخته می‌شد.

مشخصات فنی لاماری

لاماری ایما را می‌توان قوی‌ترین کراس‌اور ۱.۵ لیتری بازار ایران دانست که توان ۱۹۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متری آن بی‌رقیب است. این پیشرانه نیز با فناوری میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است. جعبه‌دنده لاماری ۷ سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت آن FWD محور جلو است.

اطلاعات مربوط به شتاب صفر تا صد و سرعت نهایی آن منتشر نشده ولی با در نظر گرفتن این خروجی و لحاظ کردن وزن ۱.۵ تنی آن می‌توان پیش‌بینی کرد خودرو شتاب خوبی دارد. از دیگر اطلاعات فنی این خودرو می‌توان به مصرف سوخت ۷.۵ لیتری و باک ۵۵ لیتری آن اشاره کرد و فضای قسمت بار ایما ۴۸۰ لیتر برآورد شده است.

شتاب صفر تا صد این خودرو بین ۸.۷ تا ۹.۲ ثانیه اعلام شده است به هر صورت برای یافتن شتاب دقیق این کراس‌اوور باید منتظر ماند تا آرین پارس موتور امکان تست درایو این خودرو را فراهم نماید. مصرف بنزین لاماری ایما یا دانگ فنگ T۵ ایوو در شرایط استاندارد کمتر از ۶ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور مونتاژی در بازار کشورمان رقم خوبی محسوب می‌شود.

شرکت دانگ فنگ یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ را به بدنه تی ۵ ایوو یا لاماری ایما متصل کرده است. کمپانی دانگ فنگ به جای ۱۵۰ اسب بخار توانسته قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار (۵۶۰۰ دور در دقیقه) از درون پیشرانه ۴A۹۵TD مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم، بیرون بکشد. بیشترین گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز به حوالی ۲۸۵ نیوتن متر (۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه) می‌رسد که در نوع خود نسبتاً هیجان‌انگیز بوده و کشش عالی را برای این کراس اوور کامپکت می‌دهد.

انتقال نیروی زیاد به سمت چرخ‌های جلو نیازمند یک گیربکس مناسب با عملکرد دقیق است که بتواند با کمترین وقفه، نسبت به دستورهای صادره از سمت پدال گاز واکنش نشان دهد و در هماهنگی با پیشرانه، تجربه رانندگی خوبی را برای کاربر رقم بزند. انتخاب شرکت دانگ فنگ برای مدل T۵ ایوو یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر ساخت گوتراک (Gottrak) است که گرچه استهلاک آن نسبت به نمونه‌های اتوماتیک در طول زمان کمی بیشتر خواهد بود، اصولاً گیربکس‌های دو کلاچه استهلاک کمتری نسبت به نمونه‌های خشک داشته و صفحه کلاچ‌های آنها با پدیده اوورهیت یا فوق گرمایش، تا حد زیادی بیگانه هستند و در مجموع گزینه‌های مناسبی برای استفاده در خودروهای با توان بالا به حساب می‌آیند./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.