کد خبر : 30694 / /
/

اگه دنبال وام هستید ، بخوانید | وام ۱۵۰ میلیون تومانی ویژه برای این افراد

چندی قبل رییس دبیرخانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی از افزایش تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: رقم وام خود اشتغالی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و وام کارفرمایی از ۲ به ۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

اگه دنبال وام هستید ، بخوانید | وام ۱۵۰ میلیون تومانی ویژه  برای این افراد

چندی قبل رییس دبیرخانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی از افزایش تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: رقم وام خود اشتغالی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و وام کارفرمایی از ۲ به ۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

یکی از مصوبات مهم جلسه اخیر ستاد ملی توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، افزایش تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی بود.

آزیتا همتیان، رییس دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی در آن جلسه گفت: رقم وام خود اشتغالی از ۱۰۰به ۱۵۰میلیون تومان و وام کارفرمایی از ۲به ۴میلیارد تومان افزایش یافته که به زودی به استان‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود.

چند روز گذشته نیز رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از افزایش سقف تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی خبر دادکه به نظر می رسد اعلام مجدد این خبر به معنی ابلاغ این مصوبه به استان ها است.

همتیان گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز شاغلین خانگی و پیگیری‌های دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، در جهت حمایت از تولید خانگی سقف تسهیلات فردی در سال جاری نسبت به سال گذشته از یک‌هزار میلیون به یک‌هزار و ۵۰۰میلیون ریال و سقف تسهیلات پشتیبان از ۲۰هزار میلیون به ۴۰هزار میلیون ریال افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: این رشد ۵۰درصدی در تسهیلات فردی و ۱۰۰درصدی در تسهیلات پشتیبان، بیانگر توجه دولت مردمی سیزدهم به ایجاد اشتغال پایدار، رفع بیکاری، فقرزدایی و حمایت از زنان و جوانان است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی اعلام کرد: فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند.

وی، تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی را از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی دانست.

همتیان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱اعتباراتی از طرف بانک مرکزی به مبلغ ۳هزار میلیارد تومان تسهیلات، در اختیار فعالان خانگی که دارای مجوز فعالیت در رشته‌های خانگی هستند قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تبصره بند ۶ماده ۷قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی «بانک مرکزی» موظف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه توزیع منابع قرض‌الحسنه برای مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی را با توجه به اولویت و اهمیت انواع مشاغل خانگی و سهم هر استان تعیین و در ابتدای هر سال به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ کند./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.