کد خبر : 30470 / /
/

اگر سود سهام عدالت نگرفته اید بخوانید | فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت | برای گرفتن سود سهام عدالت چه کنیم؟

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

اگر سود سهام عدالت نگرفته اید بخوانید | فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت | برای گرفتن سود سهام عدالت چه کنیم؟

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهام حدود 500 هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

بر اساس این اطلاعیه، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته تاکنون سه مرحله سود سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۶۸۴ هزار سهامداری که مشکل شماره شبای بانکی خود را برطرف کرده اند، از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده است/برنا

سهام عدالت

عیدی 2 میلیونی یلدایی دولت به این سهام عدالتی ها

قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت پرداخت شود این سود به چه تعداد سهامدارا پرداخت می‌شود؟

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص واریز سود سهام عدالت گفت: آیین‌نامه سهام عدالت که در سال ۹۹ تصویب شده همچنان در حال بررسی قرار دارد. همچنین پرداخت متمرکز سود سهام عدالت که بالغ بر ۲۵ همت است طی یک مرحله به حساب ۴۵ میلیون سهامدار واریز شد.

واریز سود ۵۰۰ هزار تومانی تا پایان پاییز

از آن زمان تاکنون به سهامداران در پایان هر سال مبلغی تحت عنوان سود سهام عدالت پرداخت که این رقم هر سال اندکی نسبت به سال قبل، با افزایش مواجه می‌شود؛ البته آنطور که مسئولان اقتصادی کشور اعلام کرده‌اند امسال سود سهام عدالت (مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰) دو برابر شده و به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به اینکه سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود، بنابراین سود مذکور امسال در دو مرحله واریز خواهد شد.

در همین راستا آنطور که احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده «سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آنها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آنها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت به میزان ۵۰۰ هزار تومان واریز شود.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.