کد خبر : 30455 / /
/

سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت

واریز سهام عدالت 2 میلیونی برای این افراد | زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

عضو هییت مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت با بیان اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت براساس رویه هر ساله در اسفند ماه پرداخت خواهد شد، گفت: کارگروه سه نفره سهام عدالت از بهمن ماه سال گذشته تشکیل شده و جلسات آن به صورت منظم برگزار می‌شود.

واریز سهام عدالت 2 میلیونی برای این افراد | زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید وام سهام عدالت به سهامداران بدون ضمانت اختصاص می‌یابد آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

محمد خزائی عضو هییت مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در مورد اعضای کارگروه سه نفره سهام عدالت گفت: کارگروه در راستای مصوبه شورای عالی بورس در تاریخ 13 بهمن ماه سال 1400 تشکیل شده است.

وی با اشاره به اعضای کارگروه تشکیل شده در خصوص سهام عدالت، گفت: کار گروه شامل نماینده وزارت اقتصاد و دارایی(آقای قربان‌زاده و آقای سبحانیان) و نماینده‌های شورای حقیقی شورای عالی بورس(آقای دانش کاظمی و آقای شعبانی) و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت می‌شود.

خزائی افزود: این کار گروه مسئولیت موضوعات مرتبط با سهام عدالت نظیر تغییر سهام، تغییر نمایندگان در شرکت‌های سرمایه‌پذیر، معرفی افراد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تصمیماتی که باید  در مجامع گرفته شود را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه به طور مرتب جلسات این کار گروه برگزار می‌شود، گفت: تا امروز دست‌آوردهای مهمی با توجه به تصمیمات این کار گروه حاص شده است. تعداد حدود 200 نفر از افراد که برای حضور در شرکت‌های سرمایه‌پذیر کاندید شده بودند در کار گروه مصاحبه و بررسی شدند. برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر تصمیماتی گرفته شده و براین اساس توانستیم سود سهام را به بیش از دو برابر افزایش دهیم.

نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در کارگروه سهام عدالت در پاسخ به سوالی در خصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت، گفت: به احتمال زیاد پرداخت سود مرحله اول تا پایان این ماه انجام خواهد شد و مرحله دوم نیز در اسفند ماه و طبق روال گذشته انجام خواهد شد.

گفتنی است که با توجه به اطلاعات اعلام شده، کل سود کسب شده شرکت‌های سهام عدالت در عملکرد سال 1400، برابر 60 هزار میلیارد تومان بوده است و قرار است این سود در دو نوبت به حساب حدود 49 میلیون ذینفع سهام عدالت واریز شود.

عیدی 2 میلیونی یلدایی دولت به این سهام عدالتی ها

قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت پرداخت شود این سود به چه تعداد سهامدارا پرداخت می‌شود؟

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص واریز سود سهام عدالت گفت: آیین‌نامه سهام عدالت که در سال ۹۹ تصویب شده همچنان در حال بررسی قرار دارد. همچنین پرداخت متمرکز سود سهام عدالت که بالغ بر ۲۵ همت است طی یک مرحله به حساب ۴۵ میلیون سهامدار واریز شد.

واریز سود ۵۰۰ هزار تومانی تا پایان پاییز

از آن زمان تاکنون به سهامداران در پایان هر سال مبلغی تحت عنوان سود سهام عدالت پرداخت که این رقم هر سال اندکی نسبت به سال قبل، با افزایش مواجه می‌شود؛ البته آنطور که مسئولان اقتصادی کشور اعلام کرده‌اند امسال سود سهام عدالت (مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰) دو برابر شده و به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به اینکه سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود، بنابراین سود مذکور امسال در دو مرحله واریز خواهد شد.

در همین راستا آنطور که احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده «سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آنها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آنها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت به میزان ۵۰۰ هزار تومان واریز شود.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.