کد خبر : 30391 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه نقدی۳۰۰ و ۴۰۰ هرار تومانی

سورپرایز دولت برای یارانه نقدی یلدا چقدر است؟ | یارانه نقدی یلدایی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

هشتمین یارانه پس از جراحی اقتصادی دولت در اردیبهشت‌ماه طبق روال هر ماهه بیستم آذرماه پرداخت خواهد شد؛ آن هم با این تفاوت که با یک استان یارانه جدید تعلق نخواهد گرفت.

سورپرایز دولت برای یارانه نقدی یلدا چقدر است؟ | یارانه نقدی یلدایی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: بنابر آمار از اردبیهشت ماه به بعد، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه نقدیبگیران اضافه شدند. حسینی گفت: با توجه به آنکه دهک بندی خانوار توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند. افرادی که به دهک اعلامی یارانه نقدی اعتراض دارند، موضوع را از طریق وزارت تعاون باید پیگیری کنند.به عبارتی یارانه نقدی یلدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.آخرین اخبار درباره یارانه نقدی را اینجا بخوانید.

هشتمین یارانه پس از جراحی اقتصادی دولت در اردیبهشت‌ماه طبق روال هر ماهه بیستم آذرماه پرداخت خواهد شد؛ آن هم با این تفاوت که با یک استان یارانه جدید تعلق نخواهد گرفت.

آن‌طور که مقامات دولتی اعلام کرده‌اند، اجرای آزمایشی طرح کالابرگ در استان هرمزگان آغاز شده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، طرح کالابرگ را در کل کشور اجرا خواهد شد.

به نظر می‌رسید یارانه آذرماه و به عبارتی یارانه‌ای با طعم یلدا، آخرین یارانه نقدی باشد که مردم دریافت می‌کنند و بعد از این یارانه، مردم سراسر کشور مجبور به دریافت کالابرگ هستند.

اگرچه دولت چندان با پرداخت کالابرگ موافق نیست و بیشتر مدافع پرداخت یارانه نقدی است. حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته بود که سال آینده دولت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

اما محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس در گفتگویی اعلام کرده پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.

این نماینده مجلس تاکید کرده که علت عدم توزیع کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک این است که زیرساخت‌های اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور مهیا نیست و برای همین پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

در این شرایط، بنا به گزارش‌ها از اردبیهشت ماه امسال تاکنون، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند.

البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده که کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر بودند که از این تعداد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ۳ میلیون نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

در همین رابطه، حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه اعلام کرده؛ با توجه به آنکه دهک‌بندی خانوار توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند.

او تصریح کرده؛ افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، همچنان می‌توانند از طریق سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی و بررسی دهند، چنانچه جز دهک یک تا ۹ قرار گیرند، مشمول یارانه می شوند.

سخنگوی ستادهدفمندی یارانه ها افزوده؛ افرادی که تا قبل از ۱۴۰۱ یارانه آنها حذف شده بود یا انصراف داده بودند، می‌توانند از طریق سازمان هدفمندی ثبت‌نام کنند.

او خاطرنشان کرده؛ اگر سامانه اعتراض وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اعتراض افراد قطع است، مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگو باشد./خبرآنلاین

یارانه نقدی

آخرین جزییات از تغییر دهک بندی یارانه نقدی بگیران

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: دهک بندی یارانه بگیران باعث اعتراض برخی از مردم شده است و باید هر چه زودتر تکلیف جاماندگان مشخص شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: دشمنان اسلام و معاندین نظام راهی در پیش گرفته‌اند که جز ناکامی، انزوا و خشونت بیشتر چیزی برای آنان به دنبال ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائل فرهنگی باید با اولویت در برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های سالانه مورد توجه قرار گیرد. تعلیم و تربیت در سطوح مختلف کشور و توجه به معلم، استاد، دانشگاه و مدرسه بسیاری از مشکلات امروز کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عدالت در پرداخت از اصول اعتقادی و شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بود، گفت: نیروهای کار پرداخت‌های متفاوتی دارند که باید اصلاح شود. لازم است نظام شایستگی در انتصابات مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها به دلیل عدم اختصاص اعتبار بلاتکلیف مانده و نیازمند توجه دولت است. اگر این توجه صورت گیرد، بسیاری از کاستی استان‌ها مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شرکت‌های دولتی و بسیاری از دستگاه‌هایی که متصل به شرکت‌های دولتی هستند، متأسفانه فرآیند شایستگی وجود ندارد و گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که درست نیست. نباید در این دولت افراد شایسته حذف شده و افراد ناشایسته بر سرکار بیایند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمرکززدایی بودجه‌ای باید از اولویت‌های کشور باشد و در این میان باید به استان‌ها اختیار داده شود. همچنین دهک بندی یارانه بگیران مورد اعتراض مردم واقع شده، چرا که آنان علی رغم گذشت ۷ ماه هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و باید هر چه زودتر تکلیف جاماندگان یارانه مشخص شود./ منبع: مهر

یارانه نقدی همه پرداخت می‌شود جز یک استان

پس از آن بود که سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد یارانه استان هرمزگان از اذرماه قطع می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت یارانه یلدایی آذرماه استان هرمزگان کلا قطع می‌شودو مردم کالابرگ دریافت می‌کنند. اما در دیگر استان‌ها یارانه نقدی همچنان واریز می‌شود. اما اگر وعده وزیر اقتصاد درست باشد، آذر ماه آخرین ماهی است که مردم یارانه نقدی می‌گیرند. به عبارتی یارانه لدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.

البته پیش از این هم دولت مخالفت خود با توزیع کالابرگ را اعلام کرده و حتی تلویحا گفته بود که اعتبار لازم برای پرداخت کالابرگ را ندارد. چون باید کالاها را با قیمت شهریور 1400 به مردم بدهد اما همه کالاها از شهریور سال گذشته تاکنون رشد چند صد درصدی داشته اند و دولت برای پرداخت یک سبد کالایی باید بیش از 300 تا 400 هزار تومان هزینه کند.

از طرفی بسیاری از مردم هم می‌گویند مایل به دریافت یارانه نقدی هستند تا خودشان برای نحوه هزینه‌کرد آن برنامه‌ریزی کنند نه آنکه دولت به جای آنها تصمیم بگیرد که یارانه آنها صرف خرید چه کالایی شود.

حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف یارانه‌ها در بودجه سال 1402 چه می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.