کد خبر : 30124 / /
/

خبر مهم درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس

سخنگوی وزارت صمت گفت: خودروهای وارداتی قطعا از مسیر بورس کالا عرضه می‌شوند.

خبر مهم درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس

خودروهای وارداتی قطعا از مسیر بورس کالا عرضه می‌شوند.

به نقل از فردای اقتصاد، امید قالیباف در ادامه بیان کرد: در ابتدای امسال خودروسازان باید خودرو‌هایشان را در سامانه قرعه‌کشی می‌آوردند. در حال حاضر سایپا به طور کامل از قرعه‌کشی خارج شده و در آینده خودروهای دیگر ایران‌خودرو هم با خروج از مکانیزم قرعه‌کشی، در بورس کالا عرضه می‌شوند.

پیشتر منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت اظهار کرده بود که قیمت گذاری خودروهای وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

منطقی تشریح کرده بود که قیمت این خودرو غیر اقتصادی است و اینکه در خودروهای وارداتی را در بورس معامله کنیم لزوما قیمت آن را اقتصادی نمی‌کند.

گفته‌های منطقی مبین این است که اگر خودروهای خارجی حتی از کارخانه‌ و به صورت مستقیم خریداری شوند، باز هم گران خواهند بود. مسئله این است که واردات خودرو با ارز نیمایی بسیار گران تمام می‌شود.

با این وجود استقبال زیادی از خودروهای وارداتی خواهد شد. اما معاملات بورس کالا یعنی معامله بر اساس عرضه و تقاضا قیمت این خودروها را به چند میلیارد تومان می‌کشاند.

آمارها نشان می‌دهد میزان عرضه خودروهای وارداتی بالاست و ورود این خودروها به بورس می‌تواند گردش نقدینگی در بورس را افزایش دهد.

رخی از کارشناسان می‌گویند عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند گردش نقدینگی بازار سرمایه را به میلیاردها تومان برساند. این افزایش گردش نقدینگی می‌تواند تالار شیشه‌ای را از سقوط ادامه‌دار نجات دهد و به نوعی با عرضه این خودروهای وارداتی بورس تهران یک رنگ جدید به خود می‌گیرد./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.