کد خبر : 30011 / /
/

ایران خودرو | ایران خودرو فروش فوری | ایران خودرو قرعه کشی

خبر مهم برای خریداران خودرو | قرعه‌ کشی این خودروها حذف شد

ایران خودرو توانست 2 خودروی مونتاژی و 3 خودروی ساخت داخل را از گردونه قرعه کشی خارج کند. این اقدام در جهت دستیابی به خروج خودروهای ایران‌خودرو از قرعه کشی با واردات خودرو انجام شد.

خبر مهم برای خریداران خودرو | قرعه‌ کشی این خودروها حذف شد

ایران خودرو برخی از محصولات خود را از قرعه‌کشی خارج کرد. این شرکت خودروسازی هایما S7، هایما S5، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک و پژو 207 را از جاده قرعه کشی خارج کرد و محصولات یاد شده را تنها از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد داد.

ایران خودرو در آبان ماه سال جاری رکورد تازه‌ای را در قرعه‌ کشی محصولات خود ثبت کرده بود. این شرکت درحالی شش میلیون و 500 هزار نفر را به .قرعه‌کشی کشاند که تنها 39 هزار دستگاه را ارائه داده بود. برخی کارشناسان این شکاف بین عرضه و تقاضا را سفره پهن رانت در بازار خودرو دانسته‌اند

تاکنون وزارت صمت توانسته بود خودروهای داخلی را از چرخه قرعه‌ کشی خارج کند. اما این به استثنای خودروهای ایران‌خودرو بود. ایران خودرو وعده داده بود که قرعه‌ کشی خودروهای این شرکت نیز تا پایان سال  از جریان قرعه‌ کشی خارج شود. وزارت صمت به دنبال این است که همه خودرو‌ها در بورس کالا عرضه شوند و از این مسیر ضمن حذف تدریجی قیمت‌گذاری دستوری، به سمت آزادسازی قیمت نیز برود.

در‌حال‌حاضر مجوز عرضه برخی خودرو‌ها در بورس کالا صادر شده و خودرو‌های وارداتی هم قرار است در همین بستر به فروش برسند. از همین رو هیچ بعید نیست با حذف قرعه‌کشی تا پایان سال، از سال آینده همه خودرو‌های داخلی در بورس عرضه شوند. عرضه خودرو در بورس کالا به نوعی عبور بی‌سر‌و‌صدا از قیمت‌گذاری دستوری است و می‌تواند ضمن پایان دادن به زیان‌دهی خودروسازان، رانت ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار را نیز کاهش بدهد./تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.