کد خبر : 29476 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید صفر | قیمت پراید کارکرده | قیمت پراید 111

تغییرات قیمت پراید در آخر هفته | جهش شوکه کننده ۶۰ میلیون تومانی این مدل خودرو | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا و شاهین

در هفته گذشته قیمت خودرو در بازار با جهش همراه شد. اما این جهش قیمتی در دو روز متوقف و مجددا خودرو گران شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که برخی از خودروها حتی تا ۶۰ میلیون تومان هم گران شدند.

تغییرات قیمت پراید در آخر هفته | جهش شوکه کننده  ۶۰ میلیون تومانی این مدل خودرو | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا و شاهین

قیمت پراید امروز چهار شنبه(25آبان1401) در بازار اعلام شد.قیمت پراید در این سال ها رود صعودی به خود گرفت. با بالا رفتن قیمت دلار از هفته گذشته، قیمت پراید نیز با افزایش همراه شد. نوسان قیمت پراید با افزایش قیمت دلار در این دوره هم دیده شد.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببینید.

در هفته گذشته قیمت خودرو در بازار با جهش همراه شد. اما این جهش قیمتی در دو روز متوقف و مجددا خودرو گران شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که برخی از خودروها حتی تا ۶۰ میلیون تومان هم گران شدند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

4755239

قیمت پراید و پرطرفدار

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت یک هفته از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند و دیگر آن جهش قیمتی که در همه خودروها در بازار اتفاق افتاد وجود ندارد. به نظر می‌رسد بازار در تلاش است تا دوباره ثبات نسبی قیمت‌ها را بازگرداند.

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. اما به نظر می‌رسد این خودرو دوباره در بازار به یک ثبات قیمتی رسیده‌ است.

پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته را به ثبت رساند و در قیمت ۴۲۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز، مانند روزهای گشته، در قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، بار دیگر طی تنها یک روز دو میلیون تومان گران شد و  به قیمت ۶۲۲ میلیون تومان رسید.

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و حالا ۳۲۹ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز هم یک میلیون گران شد و در بازار کشور در نرخ ۳۸۵ میلیون تومان ثبت شد.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در یک هفته گذشته قیمت خودرو در بازار با جهش همراه شد. اما این جهش قیمتی در دو روز متوقف و مجددا خودرو گران شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که برخی از خودروها حتی تا ۶۰ میلیون تومان هم گران شدند.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با سطح معاملات در بازار کشور توضیح داد: میزان معاملات نسبت به هفته‌های گذشته، به دلیل سقف‌شکی دلار کمتر شده است. اما همچنان خرید و فروش‌هایی در سطح بازار انجام می‌گیرد.

نادری گفت: خودروسازان مدتی است که سرعت عرضه خودرو به بازار را کاهش داده‌اند. به نظر می‌رسد تا زمانی که عرضه خودرو پایین باشد، بازار به روند فعلی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش نیز، سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو و مدیرعامل اسبق سایپا گفت:در حال حاضر بازار خودرو در وضعیت رکود تورمی به‌سر می‌برد. خودروسازان برخلاف آمارسازی‌ها، اقدام به افزایش تولید نکرده‌اند و همچنان با ۶۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

او توضیح داد: در کنار وضعیت رکود تولید خودروسازان، باید به تورم حاکم بر کشور و همچنین، نوسانات نرخ دلار توجه کرد. در این شرایط اگر کاهش قیمتی هم در بازار بوجود آید، موقتی بوده و با توجه به اقتصاد تورمی کشور تا پایان سال منتظر افزایش قیمت خواهیم بود./تجارت نیوز

قیمت پراید

قیمت پراید روند صعودی گرفت

در این شرایط، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر نوسان‌های افزایشی نرخ ارز طی دو هفته اخیر، از استمرار رکود حاکم بر بازار و البته عقب‌نشینی فروشندگان خودرو در این بازار خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: خودرو یک کالای سرمایه‌ای است و از همین روی کوچکترین نوسان نرخ ارز، تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت که علت اصلی آن نیز محدودیت‌های ارز مضاف بر اختلاف قیمت کارخانه و بازار است. طبق روالی که در گذشته نیز شاهد بودیم، فاصله قیمت محصولات از کارخانه تا بازار که زیاد شد، نوسان افزایشی نرخ ارز منجر به افزایش قیمت خودروها اعم از داخلی‌های پرتیراژ، مونتاژی و وارداتی شد.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت قابل توجه نیز بوده است. بطور مثال پرتیراژهای خودروسازان داخلی همچون پژوها و سمند طی نسبت به یک ماه گذشته، ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان گران‌تر شده‌اند یا دناپلاس اتوماتیک نسبت به یکماه گذشته، بالغ بر ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. در محصولات سایپا نیز محصولاتی همچون تیبا و کوییک پنج تا ۱۰ میلیون تومان هم افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در محصولات مونتاژی نیز نظیر هایما قریب به ۱۰۰ میلیون افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: در حقیقت بازار خودرو روندی صعودی طی کرده است؛ ضمن اینکه یکی از مشکلات اساسی این است که اکنون هفت ماه از سال گذشته است، در این مدت چه تعداد خودرو فاکتور شده است؟ آمار نشان می‌دهد که تعداد خودروهای فاکتور شده متناسب با میزان تقاضا نبوده و نسبت به تقاضای بازار بسیار کمتر بوده است. همین موضوع تاثیرگذار بر روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو بوده است. ضمن اینکه ثابت نگه داشتن قیمت محصولات درب کارخانه طی یکسال گذاشته منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار که نشده، بلکه افزایش را هم رقم زده است و عرضه پاسخگوی تقاضا نبوده است.

موتمنی به ایسنا تاکید کرد: همچنین طی دو هفته اخیر، تاثیر روانی افزایش نرخ ارز را موثر بر بازار خودرو دیده‌ایم و فروشندگان به‌نوعی عقب‌نشینی کرده و چندان راغب به فروش نیستند. البته که بخشی از پول‌هایی که از بورس خارج شد و افراد سرمایه‌های خود را بیرون آوردند، خواه‌ناخواه به سمت بازار خودرو وارد شد و تاثیر خود را گذاشت. همه این موارد دست به دست هم داد تا روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو، اوج گیرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.