کد خبر : 29179 / /
/

ترفند عجیب دزدهای ماهر برای سرقت همزمان 2 خانه در یک کوچه

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار سارق منزل و اعتراف به ۱۳ فقره سرقت به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

ترفند عجیب دزدهای ماهر برای سرقت همزمان 2 خانه در یک کوچه

سرهنگ علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ تیر ماه امسال 2 تن از همسایگان 2 ساختمان همجوار در محدوده خیابان مرزداران، به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و اعلام کردند که سارقان با تخریب توپی در ورودی ساختمان، اموالی را به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال را از منزل آن‌ها سرقت کرده‌اند. در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و  کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه دوم پلیس آگاهی عازم محل های وقوع جرم شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران در جریان تحقیقات خود به سرنخ‌های متعددی دست پیدا کردند، گفت:‌ ماموران با جمع‌بندی مدارک موجود متوجه شدند 4 نفر که صورت خود را با ماسک پوشانده و کلاه برسرداشتند با یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ در محل‌های سرقت حاضر شده و به صورت همزمان از  دو ساختمان همجوار سرقت کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

ولیپور گودرزی اظهارکرد: چهار فقره سرقت مشابه دیگر نیز به همین شیوه به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع داده شده بود که با تجمیع پرونده های مشابه تصویر یکی از متهمان به دست آمد. پس از آن با تطبیق چهره متهم با تصاویر مجرمان حرفه‌ای یکی از اعضای این باند 4 نفره شناسایی شد.

وی گفت: کارآگاهان مخفیگاه سارق حرفه‌ای را شناسایی کرده و مشخص شد که متهم به تازگی با مراجعه به یکی از استان‌های جنوبی کشور، در یکی از شهرستان آن استان پنهان شده است و زندگی مخفیانه خود را آغاز کرده است.

گودرزی با اشاره به انجام هماهنگی قضائی برای دستگیری متهم گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی شهر تهران به ۱۳ فقره سرقت منزل مشابه با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد که در همین راستا 3  همدست دیگر این فرد نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته در ۱۳  فقره سرقت را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: با تجمیع پرونده های مشابه و جانمایی محل‌های سرقت تمامی مالباختگان شناسایی شدند. در حال حاضر نیز اقدامات تکمیلی برای دستگیری سایر مجرمان این پرونده در دستورکار کارآگاهان قرار دارد./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.