کد خبر : 29159 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه و طلا | قیمت سکه امامی

ریزش شوکه کننده قیمت سکه در بازار آزاد | قیمت سکه و طلا، قیمت دلار امروز ۱۸ آبان

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

ریزش شوکه کننده قیمت سکه در بازار آزاد | قیمت سکه و طلا، قیمت دلار امروز ۱۸ آبان

حباب سکه که در روزهای ابتدایی هفته ریزش قابل توجهی داشت اما روز گذشته باز بزرگ شد. با کاهش قیمت سکه امروز باز هم روند کاهشی زیادی داشت. حتی بیشتر از روز شنبه!قیمت سکه این روزها به  عنوان یک سایه زود نقد شونده در میان ایرانی ها بسیار جذاب است قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 486 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 15 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 16 میلیون و 100 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 440 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1715 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 29 هزار و 111 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 28 هزار و‌ 821 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 29 هزار و 54 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 765 تومان اعلام شده است.

بروز رسانی: چهار‌شنبه 18 آبان 11:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

29  هزار و 111

قیمت یورو (صرافی بانکی)

29  هزار و 54  

بروز رسانی: چهار‌شنبه 18 آبان 11:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  15  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

16  میلیون و 100 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

8 میلیون و 900 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5  میلیون و 750 هزار

قیمت سکه گرمی

3 میلیون و 300 هزار

بروز رسانی: چهار‌شنبه 18 آبان 11:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 486  هزار

مثقال طلا

6 میلیون و 440 هزار

انس طلا(دلار)

1715

قیمت سکه

قیمت سکه | در خرید سکه به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید سکه یکی از گزینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، اما خطراتی دارد که می‌تواند خریدار را متضرر کند. برای ورود به این بازار ابتدا باید اصول آن را شناخت و خطرات احتمالی آن را در نظر گرفت تا کمترین آسیب به سرمایه فرد وارد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار فلزات طلایی این روزها را پرنوسان می‌گذراند. سکه طرح جدید قله‌های جدیدی را ثبت کرده و دوباره توجه‌ها را به سمت خود کشانده است. مردم از گروه‌های مختلفی برای خرید سکه به این بازار مراجعه می‌کنند، اما این بازار معمولا 2 نوع متقاضی اصلی دارد.

اولین گروه کسانی هستند که قصدشان از خرید سکه، هدیه دادن است. این افراد به جای پول نقد و مشکلات آن، به سراغ بازار سکه می‌روند. گروه دوم سرمایه‌گذاران هستند. این افراد برای این که دارایی خود را در مقابل اثرات مخرب تورم حفظ کنند، سکه می‌خرند. چرا که نگهداری پول نقد کار راحتی نیست و خطرات بسیاری دارد. بانک‌ها نیز از یک سو محدودیت‌های برداشت و دسترسی به دارایی دارند. از سوی دیگر نیز میزان سود بانکی از سود دیگر بازارها کمتر است. بنابراین گزینه مورد اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار فیزیکی سکه است.

همانند هر نوع سرمایه‌گذاری، خرید سکه نیز خطراتی دارد که حتما باید به آن توجه کرد. در واقع خریداران باید در خرید سکه احتیاط زیادی به خرج دهند. در ادامه خطرات احتمالی خرید سکه آمده است:

قیمت سکه | چه سکه‌ای بخریم؟

اصلی‌ترین سکه بازار، سکه بانکی است. این سکه‌ها را بانک مرکزی ضرب کرده است و بالاترین اعتبار و کمترین خطر را دارد. از این جهت سکه بانکی گفته می‌شود که تنها جایی که امتیاز ضرب سکه را دارد بانک مرکزی است. در این نوع سکه‌ها هیچ گونه تقلب و کلاهبرداری انجام نمی‌شود.

اگرچه بانک مرکزی به تازگی اعلام کرده که بخش خصوصی هم با نظارت این بانک می‌تواند سکه ضرب کند، اما تا زمان اجرایی شدن این تصمیم باید جانب احتیاط را مانند گذشته رعایت کرد.

قیمت سکه

قیمت سکه | از کجا سکه بخریم؟

برای خرید سکه بانکی ، باید به واحدهای صنفی دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا و سکه مراجعه کرد. حتی اگر فروشگاه به صورت آنلاین نیز خرید و فروش انجام می‌دهد، برای اطمینان بیشتر به صورت حضوری خرید و فروش کنید.

سایت اتحادیه طلا، جواهر و سکه در بخشی به نام «واحدهای صنفی» فروشنده‌های معتبر و دارای مجوز را معرفی کرده، آدرس و شماره تماس آنها را آورده است. بنابراین از واحدهای صنفی معرفی شده در این سایت خرید کنید.

قیمت سکه | موقع خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

روی انواع سکه سال ضرب آن مشخص است. بهترین و کم خطرترین نوع سکه، سکه‌هایی است که تاریخ ضرب آنها سال 1385 باشد.

حتما سکه‌ها داخل وکیوم باشد. خط و خش نداشه باشد. ضرب دیده نباشد. همچنین در لحظه خرید، قیمت سکه را از همین سایت اتحادیه طلا با قیمتی که فروشنده اعلام می‌کند مقایسه کنید.

سکه‌های بانکی شامل سکه طرح جدید، سکه بهار آزادی، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی می‌شود. همه سکه‌های بانکی 22 عیار هستند، به صورت دقیق‌تر عیار آنها 21.6 است. یک سکه تمام بهار آزادی یا طرح جدید 8 گرم و 133 سوت وزن دارد. در واقع وزن سکه طرح جدید و قدیم یکسان است. نیم سکه 4.066 گرم و ربع سکه2.033 گرم هستند.

اگرچه سکه‌های معتبر بانکی ویژگی‌های خاصی دارند، اما برخی از واحدهای صنفی اقدام به ضرب سکه با ویژگی‌های سکه‌های بانکی می‌کنند که خلاف قانون است. تشخیص سکه بانکی از غیربانکی به سادگی و برای مردم عادی راحت نیست. طلا فروش‌ها معمولا تخصص تشخیص سکه اصل از تقلبی را دارند. بنابراین مهم‌ترین کاری که برای خرید سکه باید انجام داد این است که آن را از واحد صنفی دارای مجوز و معتبر خرید کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.