کد خبر : 28932 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

جدیدترین خبر از سهام عدالت متوفیان | وراث هم آخر پاییز سود سهام عدالت دریافت می کنند؟

پس از گذشت ماه ها از خبر دادن در مورد روشن شدن تکلیف سهام عدالت متوفیان اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است .

جدیدترین خبر از سهام عدالت متوفیان | وراث هم آخر پاییز سود سهام عدالت دریافت می کنند؟

سهام عدالت نوعی یارانه است که به اقشار کم درآمد جامعه پرداخت شد بعد از ۱۲ سال از عرضه سهام عدالت ، جاماندگان سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی  برای دریافت  برگه های خود هستند برخی از صاحبان سهام عدالت فوت و وراث آن منتظر انتقال و دریافت سود سهام عدالت متوفیان هستند  خبرهای جدید را در این بخش از خبرآزاد بخوانید

سهام عدالت

جدیدترین خبر از سود سهام عدالت متوفیان

به گزارش نبض بازار ، پس از پایان معاملات روز گذشته بازار بورس ایران  ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۳۴ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۷ میلیون ۹۷۲ هزار و ۸۲۲ تومان رسید.

آخرین اخبار از سهام عدالت متوفیان

آمار‌ها از فوت سه میلیون مشمول سهام عدالت طی سال‌های گذشته خبر می‌دهند، اما طی این سال‌ها امکان انتقال سهام متوفیان به وراث وجود نداشته است. البته وعده تعیین تکلیف این سهام بار‌ها از سوی مسئولان داده شده، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. البته باید به این نکته توجه داشت که سود سالیانه‌ای که طی این سال‌ها برای مشمولان دیگر واریز شده است برای متوفیان محفوظ مانده و به محض تعیین تکلیف، به حساب وراث واریز خواهد شد.

اتفاقی که در بین رخ داده، این است که وراث برخی از مشمولان هم فوت کرده‌اند و بازار سرمایه و قوه قضاییه باید در ارتباط با یکدیگر افراد را شناسایی کرده و سهام را به صورت غیرحضوری منتقل کنند. روش غیرحضوری به دلیل تعداد بالای افراد در نظر گرفته شده تا از مراجعه حضوری و ازدحام جلوگیری شود.

پیش از این اعلام شده بود که اطلاعات لازم که از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است و پایان شهریور زمانی بود که برای به نتیجه رسیدن این فرایند اعلام شده بود. اما به نظر نمی‌رسد این امر محقق شود؛ چراکه پیمان حدادی - مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت - در آخرین اظهار نظر خود درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان گفته که قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است؛ بنابراین ممکن است این فرایند با تاخیر بیشتری انجام و تعیین تکلیف شود. اما در هر حال لازم نیست وراث به صورت حضوری به هیچ مکانی مراجعه کنند و فقط باید منتظر اعلام مسئولان بمانند.

سهام عدالت

تعیین تکلیف سهام عدالت جاماندگان

در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص سهام عدالت اظهار کرد: با توجه به این که تعیین و تکلیف بازماندگان سهام عدالت جز احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هم هست وزارت اقتصاد در خرداد پیش نویس مصوبه‌ای را آماده کرد که به چه نحوی برای بازماندگان سهام اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که مجلس تکالیف دیگری را بر روی دوش دولت گذاشته بود برای این که سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و‌... اختصاص پیدا کند سهام در اختیاری که باقی می‌ماند برای بازماندگان سهام عدالت به میزانی بود که ما می‌توانستیم در گام اول فقط بازماندگان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کشور را از این طریق جبران کنیم که این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد در صحن دولت هم یکبار مطرح شد.

وزیر اقتصاد اذعان کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایراداتی به مصوبه‌ای مبنی بر اینکه سهام برخی از شرکت‌ها قابل تامین است یا نه؟ گرفت، که قرار شد در یک رفت و برگشت بین معاون حقوقی دولت ومجلس شورای اسلامی این مورد رفع اختلاف شود.

به محض این که این رفع اختلاف بین دو معاونت حقوقی مجلس صورت گیرد، حتما مصوبه نهایی مجدد می‌آید.

خاندوزی در پاسخ به سوال آیا تعیین و تکلیف جاماندگان سهام عدالت به پایان امسال می‌رسد؟ یادآور شد: انتظار ما خیلی زودتر از این حرفا است/ نبض بازار

به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که امروز احسان خاندوزی خبر داد در جلسه شورای عالی بورس تصویب شده که ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

واریز سود «سهام عدالت» تا آذرماه

به گفته وزیر اقتصاد مبلغ این سود برای هر برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومان است و همه دارندگان سهام عدالت مشمول این سود می‌شوند.

۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت افرادی است که برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند و احتمالا مبلغ این سود برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو برابر این رقم است.

با این حساب یک خانوار چهار نفره تا پایان آذرماه دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کند و آنگونه که وزیر اقتصاد وعده داده است این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می‌شود.

بر پایه این خبر همچنین باقیمانده سود سهام عدالت تا پایان سال یا اوایل سال آینده واریز می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.