کد خبر : 28741 / /
/

کلاهبردار معروف دستگیر شد | وعده های میلیاردر شدن مرد کلاهبردار تو خالی در آمد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ترفند فروش ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبردار معروف دستگیر شد | وعده های میلیاردر شدن مرد کلاهبردار تو خالی در آمد

سرهنگ داود معظمی گودرزی، در این باره اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبردار ی تحت عنوان فروش ارز دیجیتال پر سود و گران قیمت، موضوع در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می کند، آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم معادل مبلغ 2 میلیارد ریال ارز دیجیتال از وی خریداری کردم و بعد از واریز وجه، دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ گودرزی گفت: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند که با اقدامات فنی و عملیات مهندسی اجتماعی، این شیاد اینترنتی شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا ی پایتخت افزود: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس، مجرم را در یکی از محله های جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت که با توجه به عدم آگاهی شهروندان با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا از کاربران کلاهبرداری کردم.

وی تاکید کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان گفت که توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.