کد خبر : 27116 / /
/

کلاهبرداری بی شرمانه مرد شیاد از 13 مغازه دار

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری شیادی خبر داد که با نرم افزار رسیدساز جعلی از 13 نفر از کسبه و کاربران فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری بی شرمانه مرد شیاد از 13 مغازه دار

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: به‌ دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با رسیدهای جعلی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات اولیه پرونده بیان داشت که اقدام به قرار دادن کالایی برای فروش در سایت دیوار  کرده و فردی ضمن تماس تلفنی با او قرار ملاقات حضوری گذاشته و هنگام مراجعه با نشان دادن رسید واریزی از طریق گوشی کالا را از وی دریافت کرده،  شاکی بعد از چند ساعت و با عدم دریافت پیامک بانکی و با مراجعه به بانک متوجه عدم واریز وجه به حسابش شده است، لذا با خریدار تماس گرفته که دیگر پاسخگو نبوده است.

سرهنگ آنقی بیان کرد: با توجه به اقدام سریع و به‌ موقع کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنی ، در نهایت فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: متهم  در ابتدا موضوع را انکار کرد ولی در بازجویی های انجام شده در مواجهه با قرائن و مدارک لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اقرار کرد ؛ همچنین با بررسی های فنی به عمل آمده مشخص گردید متهم از 13 نفر دیگر از کسبه و کاربران فضای مجازی به همین روش کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر دقت و حفظ هوشیاری در هنگام خرید و فروش اینترنتی، از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس خودداری کرده و در صورتی که رسید انتقال وجه از طرف خریدار برای آن‌ها ارسال شد، حتما با بررسی گردش مالی حساب خود از واریز وجه به حساب خود مطمئن شده و پس از آن کالا یا خدمات مورد معامله را در اختیار خریدار قرار دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره 096380 تماس گرفته و از مشاوره و خدمات کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بهره‌مند گردند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.