کد خبر : 28572 / /
/

خبر داغ خودرویی از سایپا | هاچ‌بک‌کراس‌ آریا در خیابان های تهران روئیت شد + عکس

بر اساس تصویر بدست آمده شرکت سایپا در حال تست خودرو جدید خود هاچ‌بک‌کراس‌ آریا به صورت پلاک گذر موقت است و احتمالا به زودی شاهد عرضه این خودرو در بازار کشور خواهیم بود.

خبر داغ خودرویی از سایپا | هاچ‌بک‌کراس‌ آریا در خیابان های تهران روئیت شد + عکس

خودرو آریا در اصل نسخه هاچ‌بک کراس خودرو سدان شاهین محسوب می‌شود و از لحاظ فنی هم از همان پیشرانه نه چندان پرتوان و گیربکس دستی مشترک با برادر سدان خود استفاده می‌کند. البته ایمنی قابل قبول پلتفرم SP100، آپشن‌های رفاهی مناسب، گشتاور کافی می‌تواند به محصول جدید سایپا در این مسیر کمک کند.

شرکت سایپا در ادامه توسعه خودرو آریا در نظر دارد که پیشرانه مدرن 3 سیلندر 12 سوپاپ توربو (محصول کارخانه تیوان)، گیربکس اتوماتیک جدید و آپشن‌های تکمیلی را به لیست مشخصات این خودرو در آینده اضافه کند و این موضوع خودرو آریا سایپا در موقعیت بهتری قرار خواهد داد.

آریا خودرو

بر اساس اعلام شرکت سایپا خودرو آریا در نسخه اولیه با پیشرانه‌ای مشابه با شاهین تولید خواهد شد، این پیشرانه همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر M15TC است که در واقع پیشرانه اصلاح شده تیبا و ساینا محسوب می‌شود. موتور 8 سوپاپ یورو 5 خودرو آریا در بیشتری و بهترین حالت توان تولید 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. پیشرانه فعلی این خودرو در برابر موتورهای 1.5 لیتری روز جهان از قدرت مناسبی برخوردار نیست اما در مقایسه با مدل تنفس طبیعی قبلی، پیشرفت خوبی را تجربه می‌کند.

جعبه دنده آریا هم در نسخه اولیه از نوع 5 سرعته دستی است اما نسخه اتوماتیک به زودی به لیست آپشن‌های این خودرو سایپا اضافه خواهد شد.

هاچ‌بک‌کراس‌ آریا در مدل پایه و اولیه با امکانات قابل قبولی مانند کیلس و استارتر دکمه‌ای، نمایشگر 7 اینچی مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و دوربین پارک، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک (تک کاناله)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، دیلایت و اتولایت، چراغ مشایعت، شیشه بالابرها و آینه‌های جانبی برقی (مجهز به سیستم تاشوبرقی)، نشانگر وضعیت دنده‌ها، سیستم ضد سرقت (immobilizer)، کامپیوتر سفری، ترمزهای 4 چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، حسگر فشار باد تایرها TPMS، هشداردهنده صوتی و تصویری بستن کمربند ایمنی و صندلی عقب مجهز به Iso Fix در بازار عرضه خواهد شد؛ اما قرار است که در آینده آپشن‌هایی مانند کیسه‌های هوای جانبی، سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در شیب، صندلی برقی راننده، کروزکنترل، رینگ‌های بزرگ‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر نیز به لیست آپشن‌های تیپ‌ فول این خودرو اضافه شوند.

منبع: خودرو بانک

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.