کد خبر : 28044 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید صفر | قیمت پراید کارکرده

جهش شوکه کننده قیمت پراید، تیبا، دنا، کوییک و تارا | منتظر افزایش 30 درصدی قیمت‌ پراید باشید | قیمت پراید امروز 30 مهر 1401

«رکود» همچنان کلیدواژه بازار خودروست. بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها تا پایان سال جاری، هنوز سطح معاملات بسیار پایین است.

جهش شوکه کننده  قیمت پراید، تیبا، دنا، کوییک و تارا | منتظر افزایش 30 درصدی قیمت‌ پراید باشید | قیمت پراید امروز 30 مهر 1401

امروز (دوشنبه 30مهر 1401) قیمت پراید در بازار اعلام شد.قیمت پراید در روزهای اخیر با کمی کاهش قیمت روبرو شد؛ هر چند که واردات خودرو به کشور، آزاد شده ولی قیمت پراید چندان تغییری نکرده است. در روزهای اخیر قیمت پراید با روندی صعودی روبرو بود و قیمت پراید به بالای 200 میلیون تومان رسیده است. طبق مشاهدات از قیمت امروز پراید، معامله‌کنندگان قیمت پراید ۱۱۱ امروز به ۲۰۵میلیون تومان رسیدخریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات خودرو پایین است.

«رکود» همچنان کلیدواژه بازار خودروست. بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها تا پایان سال جاری، هنوز سطح معاملات بسیار پایین است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

33

قیمت خودروهای پرطرفدار-قیمت پراید

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ اتومات در سطح ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست صبح شنبه در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هم‌اکنون ۳۱۰ میلیون تومان ارزش دارد. تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۷ میلیون تومان در بازار شروع به کار کرد.

قیمت پراید در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما بعید است که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال کاهش یابد. از طرف دیگر، به دلیل شرایط سیاسی موجود در کشور و همچنین فقدان سیاست‌گذار قوی در بحث صنعت و بازار خودرو که تصمیمات‌شان تغییری در رویه بازار ایجاد کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کند.

چندی پیش هم، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی به سر می‌برد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه خرید و فروش به‌ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار طی هفته‌های آینده ادامه داشته باشد.

قیمت پراید

 پیش بینی قیمت خودرو -قیمت پراید / چرا قیمت ها در بازار خودرو صعودی شد؟

پس از آنکه اواخر تابستان شاهد کاهش قیمت بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار بودیم،‌ حالا چند هفته ای است که دوباره قیمت ها صعودی شده است؛ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۳۱۰ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۷ اتوماتیک،‌۶۰۰ میلیون تومان معامله می شود. این در حالی است که آمارها نشان از افزایش تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان بزرگ کشور در ۶ ماهه نخست امسال دارد. در این شرایط چرا قیمت خودرو افزایشی شده و آینده قیمت ها چگونه خواهد بود؟

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ آمارهای تولید خودرو نشان می‌دهد که در ۶ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد تیراژ تولید خودروسازان بزرگ داخلی بودیم؛ در واقع مهم‌ترین ایده وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها در بازار آزاد که همان افزایش عرضه است،‌تا حدودی محقق شده است. با این وجود طی چند هفته گذشته شاهد اوج‌گیری دوباره قیمت‌ها در بازار آزاد هستیم. به عنوان مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که اواخر شهریور به زیر ۳۰۰ میلیون تومان هم رسیده بود،‌ در هفته پایانی مهر ماه به ۳۱۰ میلیون تومان رسید و یا قیمت کوییک با افزایش ۵ میلیون تومان را طی هفته گذشته ثبت کرد.

کریمی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در حال حاضر متغیر اصلی بازار خودرو قیمت دلار و انتظارات تورمی است،‌ بیان کرد؛ با توجه به اینکه از یکسو خودرو به عنوان یک کالا قابل مبادله تقریبا به طور یک به یک از قیمت دلار پیروی می‌کند و از سوی دیگر، انتظارات تورمی افراد با توجه به شرایط برجامی و تثیبت دلار در قیمت های ۳۲ و ۳۳ هزار تومان، افزایش یافته است،‌ صعودی شدن قیمت ها در بازار کاملا طبیعی است و به نظر می‌رسد که در صورتی که شرایط اقتصادی و سیاسی به همین منوال ادامه پیدا کند،‌ افزایش قیمت ها در بازار خودرو ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر اکثر مدل‌های پرتقاضای بازار با توجه به قیمت دلار در محدود ۳۳ هزار تومان،‌ در قیمت تعادلی خود هستند. به عنوان مثال قیمت تعادلی پژو پارس حدود۱۲ هزار دلار است که با توجه به دلار ۳۳ هزار تومانی، قیمت تعادلی این خودرو حدود۳۹۵ میلیون تومان می شود. این در حالی است که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۳۸۵ میلیون تومان است.

کریمی ادامه داد؛ بنابراین در صورتی که قیمت دلار در محدوده های فعلی باقی بماند نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت و در صورتی که قیمت دلار افزایشی باشد،‌ قطعاً با یک تاخیر این افزایش قیمت به بازار خودرو هم سرایت می‌کند.

کریمی در خصوص افزایش تیراژ تولید خودروسازان و تاثیر آن بر قیمت ها گفت: قطعا افزایش عرضه می تواند به کاهش قیمت ها کمک کند اما باید توجه داشت که این عرضه در چه قیمتی صورت می پذیرد. در شرایطی که قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو باعث اختلاف چند ده میلیونی میان قیمت بازار و مصوب شده است؛‌ افزایش عرضه در قیمت مصوب که غیرواقعی است نه تنها به تعادل بازار و کاهش قیمت در بازار خودرو نمی انجامد بلکه منجر به افزایش تقاضای سوداگری می‌شود. در حقیقت این افزایش عرضه نه تنها کمکی به بازار خودرو نمی کند بلکه التهاب بیش تر بازار را با افزایش تقاضای سوداگرانه به همراه دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.