کد خبر : 27911 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

خبر غافلگیرکننده دولت درباره توزیع سود سهام عدالت | وایز سود سهام عدالت چند میلیونی به جاماندگان | واریزی سود سهام عدالت در چند نوبت؟

سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود.

خبر غافلگیرکننده دولت درباره توزیع سود سهام عدالت | وایز سود سهام عدالت چند میلیونی به جاماندگان | واریزی سود سهام عدالت در چند نوبت؟

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

 سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. برای اطلاع از میزان سود سهام عدالت و زمان پرداخت سود سهام عدالت با این خبر همراه باشید.

سهام عدالت

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر از آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان داد.

حسین قربانزاده با اشاره به تصویب تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در هیات دولت اظهار کرد: بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند فاز نخست جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند.

وی درمورد پرتفوی جاماندگان نیز گفت: پرتفوی جاماندگان از قبل در سازمان خصوصی سازی پیش‌بینی شده بود اما یکی از شرکت‌ها در هیات دولت حذف شد و باید جابه‌جایی پرتفو صورت بگیرد تا بتوان امور را پیش برد. البته این طرح بعد از هیات دولت باید به هیات تطبیق مجلس برود و چنانچه ایرادی نداشته باشد، لازم‌الاجرا است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تعداد جاماندگانی که در فاز نخست شناسایی شده‌اند حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه مجلس، دولت موظف شد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند.

سازمان خصوصی‌سازی کشور در حال بررسی ۲۰ شرکت دولتی برای واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماموریت سازمان خصوصی‌سازی واگذاری سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است.

به نقل از تحلیل بازار، رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: این سازمان هم‌اکنون در حال بررسی واگذاری ۲۰ شرکت دولتی به بخش خصوصی با رویکرد مدیریت پاداشی است.

حسین قربان‌زاده اظهار کرد: سهام تیم‌های استقلال و پرسپولیس، سهام ایران خودرو و سایپا، شرکت‌های کشت و صنعت، سهام عدالت، باقی‌مانده سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و شرکت هواپیمایی کیش ایر از جمله شرکت‌هایی است که واگذاری آن هم‌اکنون در حال بررسی است.

قربان‌زاده اضافه کرد: تاکنون ۱۰درصد سهام سرخ آبی‌ها واگذار شده و در ماه‌های آینده مجامع واگذاری سهام این تیم‌ها و برخی شرکت‌ها برگزار و پس از آن برای ارزش‌گذاری و واگذاری بلوکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کشور در واگذاری شرکت‌های دولتی موفق بوده است، اما چندان در واگذاری به بخش خصوصی واقعی نبوده است یادآور شد: رویکرد جدید دولت در خصوصی‌سازی این است که مالکیت را پاداشی برای مدیریت خریدار قرار می‌دهد تا در ازای مدیریت بهره‌ور، سهام بگیرد و مالک بنگاه شود.

سهام عدالت

۴ سیگنال جدید برای سهامداران سهام عدالت

شاخص کل بورس دیروز افت در حدود نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران دیروز با افت ۶ هزار و ۶۰۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امسال سود مردم از محل مالکیت سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ و نیم برابر افزایش می‌یابد. امسال سود سهام شرکت‌های بورسی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که اگر با سود غیر بورسی‌ها جمع بزنیم، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. (تسنیم)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که با افزایش سود سهام عدالت گردش نقدینگی در بورس و اقتصاد کشور افزایش می‌یابد و به نوعی اعتماد سهامداران نیز به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

‌سه مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای صنایع دارویی اعلام شد. برهمین اساس افزایش سقف اعتباری مقرر در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴۰ درصد سرمایه پایه بانک‌ها. مستثنی شدن از محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل و آیین‌نامه رعایت نسبت شاخص‌های مالی جهت اخذ تسهیلات و ایجاد تعهدات. به منظور تامین نقدینگی موردنیاز شرکت‌های دارویی ناشی از تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی، حداکثر تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی از ۹۰ درصد به ۲۰۰ درصد فروش سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.(سنا)

کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به گردش نقدینگی در صنایع دارویی کمک کند. از سوی دیگر این صنایع را به ثابت در بازار آزاد و بورس می‌رساند.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۱۱۵ دستگاه وانت کارا شامل ۵۰ دستگاه وانت کارا تک کابین و ۶۵ دستگاه وانت کارا دو کابین متعلق به بهمن موتور، در تالار اختصاصی خودرو روز دوم آبان‌ماه عرضه می‌شود.(کالاخبر)

عرضه خودروهای جدید در بورس کالا در وهله نخست گردش نقدینگی در بازار سرمایه افزایش می‌یابد و در نهایت اقتصاد کشور و بازار خودرو به تعادل می‌رسند.

براساس اعلام مدیریت بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا با نماد «نفیس» از روز سه‌شنبه (۲۶ مهر) در بورس کالای ایران آغاز می‌شود و به مدت ۳ روز کاری یعنی تا شنبه ۳۰ مهر ادامه می یابد؛ نفیس به عنوان هشتمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار نمادهای طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال و زرفام قرار می‌گیرد.(بازار سرمایه)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش پذیره‌نویسی در این شرایط بازار می‌تواند به افزایش اعتماد بورسی سرمایه‌‌گذاران کمک کند./سانا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.