کد خبر : 27676 / /
/

خبر مهم برای دانشجویان | این دانشجویان وام دوبرابری می گیرند

ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از ۲۱ مهرماه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان آغاز شده و تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت.

خبر مهم برای دانشجویان | این دانشجویان وام دوبرابری می گیرند

با توجه به شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان به آدرس: bp.swf.ir آغاز شده و این فرآیند تا روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وام‌های دانشجویی به ۵ دسته "تحصیلی"، "ودیعه مسکن متاهلی"، "شهریه"، "بند ج تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور" و "تغذیه" طبقه‌بندی می‌شود. میزان وام تحصیلی دانشجویان در سال تحصیلی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته معادل یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲-۱۴۰۱) مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین وام تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته معادل یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود. در حال حاضر، مبلغ این وام در سال تحصیلی جاری، ۳ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

همچنین دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال تحصیلی گذشته مبلغ ۶ میلیون تومان برای وام تحصیلی دریافت می‌کردند. وام این گروه از دانشجویان با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال تحصیلی جدید رسیده است.

وام مسکن به ۳ گروه "شهر تهران"، "کلان‌شهرها" و "سایر شهرها" تقسیم می‌شود، در سال تحصیلی گذشته، میزان وام مسکن در پایتخت معادل ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. در سال تحصیلی جدید، این مبلغ معادل ۳۵ میلیون تومان است. وام مسکن متاهلی در کلان‌شهرهای ایران برای سال تحصیلی گذشته معادل ۲۶ میلیون تومان بود؛ مبلغ این وام در سال تحصیلی جدید ۳۰ میلیون تومان است.

همچنین این وام در سایر شهرهای ایران در سال تحصیلی گذشته، مبلغ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، معادل ۲۵ میلیون تومان برای سال تحصیلی جدید است.

میزان وام شهریه در سال تحصیلی گذشته برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ناپیوسته معادل ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی جدید معادل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

مبلغ وام شهریه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال تحصیلی جدید با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به مرز ۳ میلیون تومان رسیده است. همچنین مبلغ وام شهریه دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال تحصیلی گذشته معادل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال تحصیلی جدید نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گفته دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، وام وسیله‌های کمک آموزشی و وام عتبات عالیات نیز دو وامی هستند که امسال به تعداد وام‌هایی که به دانشجویان تعلق می‌گیرد، اضافه شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند، اضافه کرد: اگر به دانشجوی مجردی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام تحصیلی در طول یک ترم تعلق بگیرد، این مبلغ برای دانشجویان متاهل ۱۳ میلیون تومان خواهد بود./ ایسنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.