کد خبر : 27442 / /
/

قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار | قیمت انواع گوشت قرمز

امروز 19 مهر قیمت گوشت قرمز چقدر افزایش یافت ؟ ‌+ جدول

قیمت گوشت قرمز امروز سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته تغییرات کمی داشته است.

امروز 19 مهر قیمت گوشت قرمز چقدر افزایش یافت ؟ ‌+ جدول

قیمت گوشت قرمز در ۱۹ مهر ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

سرانه مصرف ماهی پایین است

به نقل از بازار، سال قبل ۱۰۵ هزار تن انواع آبزیان و ماهیان سردآبی و گرم آبی در مازندران تولید شد و درصد کمی از خانوارها موفق به مصرف این گونه های خوشمزه شدند و گرانی قیمت ها مهمترین دلیل کاهش سرانه مصرف به شمار می رود.

اگرچه آمارها سرانه مصرف در کشور را بین ۱۳ تا ۱۴ کیلوگرم ذکر می کند اما طی سال های اخیر به دلیل گرانی روزافزون قیمت ها، این میزان هم کاهش چشمگیری یافت و بسیاری از خانوارها سالی یک تا دوبار موفق به خرید و مصرف ماهی می شوند.

کاهش سرانه مصرف آبزیان سردآبی و گرم آبی درحالی است که مصرف ماهیان خاویاری در خانوارهای مازندرانی تقریبا صفر است و بسیاری از آنان طعم و مزه این ماهی ها را نچشیده اند.

سجاد موسوی فعال شیلاتی که در رسته پارچه فروشی فعال بود و به دلیل علاقه به تولید و پرورش آبزیان وماهیان خاویاری پرداخته است، افزود: سال ۸۳ فعالیت در زمینه آبزیان را کلید زدیم.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که بزرگترین تولیدکنندگان ماهیان سردآبی جهان مربوط به نروژ است زیرا با تکنولوژی کار می کند، افزود: در مجموعه تولیدی تلاش کردیم با استفاده از فناوری اقدام به پرورش داشته باشیم و در سال ۸۹ به این نتیجه رسیدیم که شیوه تولید را تغییر دهیم.

این تولیدکننده برتر آبزیان در مازندران همچنین با عنوان این که بوی بد ماهی با چند روز قطع غذا از بین می رود، گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور بین سه تا هفت کیلوگرم رسیده این درحالی که در کشورهای توسعه یافته بین ۱۶ تا ۱۷ کیلوگرم است.

وی با بیان این که مشکل ماهی در مازندران و گیلان وجود ندارد اما سرانه مصرف ماهی پایین است، گفت: تلاش کردیم تمامی گونه های مختلف آبزیان را پرورش دهیم.

وی از صادرات ماهیان خاویاری در بسته های پنج تا ۱۰ گرمی به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: محصولات ما با قیمت های کیلویی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان در کشورهای اروپایی عرضه می شود.

موسوی با بیان این که مصرف خاویار در ایران جانیفتاده است، گفت: این مسئله در کشورهای دیگر جاافتاده است و آن را در وعده های غذایی نظیر صبحانه استفاده می کنند.

وی با بیان این که قیمت بسته های ۵۰ گرم ماهی خاویاری ۷۵۰ هزار تومان است و می توان آن را معجون درست و آن را ماهانه استفاده کرد، گفت: برای افزایش سرانه مصرف ماهی باید تلاش و برنامه ریزی کرد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ مرکز آبزی پروری در مازندران فعالیت دارد و در این وحدها شش هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و سال قبل ۱۰۵ هزار تن آبزیان پرورشی در استان تولید شد.

قیمت پودر کیلکا و غذای ماهی سه برابر شده است

حسنی دیگر فعال شیلاتی مازندران نیز با اظهار این که طی دو سال اخیر قیمت پودر ماهی کیلکا، سویا و کنجاله به سه برابر رسید، افزود: این مسئله سبب شد تا نیمی واحدهای پرورش ماهی براین عقیده هستند که تداوم این روند ادامه فعالیت را غیرصرفه می کند. ۲۵ تا ۳۰ درصد غذای ماهیان سردآبی پودر کیلکا است و قیمت آن دو تا سه برابر شده است./تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.