کد خبر : 27197 / /
/

لادن طباطبایی | لادن طباطبایی بازیگر | لادن طباطبایی طلاق

حرف های جنجالی همسر سابق لادن طباطبایی بعد از سال ها سکوت | دلیل طلاق سعید تهرانی و لادن طباطبایی چه بود؟ +عکس

سعید تهرانی بازیگر و همچنین کارگردان و تهیه کننده تلویزیون و سینما است که در سال 1352 در تهران متولد شده است. وی در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های بسیاری حضور داشت اما بعد از یک برهه زمانی از فضای بازیگری فاصله گرفته و وارد عرصه تهیه کنندگی و کارگردانی شد و بعد از آن ناگهان به طور کلی از دنیای سینما و تلویزیون جدا شد.

حرف های جنجالی همسر سابق لادن طباطبایی بعد از سال ها سکوت | دلیل طلاق سعید تهرانی و لادن طباطبایی چه بود؟ +عکس

لادن طباطبایی متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران است. لادن طباطبایی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.لادن طباطبایی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شده‌است. دختر لادن طباطبایی به اوتیسم مبتلاست. لادن طباطبایی به آمریکا مهاجرت کرد.

لادن طباطبایی

افشاگری جنجالی همسر سابق لادن طباطبایی

لادن طباطبایی مادر سها دختری که مبتلا به اوتیسم است و همسر سابق سعید تهرانی ، بازیگر سریالهایی چون «خواب و بیدار»، «ولایت عشق» و «سرنخ» مدتی است که در عرصه بازیگری فعالیت نمی کند و خود را به گونه ای وقف فعالیتهای انسانی درمورد بیماری اوتیسم کرده است.لادن طباطبای در این باره می گوید:«مدتی است که با انجمن خیریه ای همکاری می کنم که برای شناساندنو تبلیغ بیماری اوتیسم فعالیت می کنند تا بتوانیم در آینده ای نزدیک مرکز جامع خیریه در این زمینه داشته باشیم.چون متأسفانه این بیماری رو به گسترش است و در صد بچه هایی که به این بیماری مبتلا می شوند، روز به روز بیشتر می شود.البته در تمام دنیا این بیماری مورد توجه قرار گرفته است و همه در صدد مقابله با این بیماری هستند».

سعید تهرانی بازیگر و همچنین کارگردان و تهیه کننده تلویزیون و سینما است که در سال 1352 در تهران متولد شده است. وی در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های بسیاری حضور داشت اما بعد از یک برهه زمانی از فضای بازیگری فاصله گرفته و وارد عرصه تهیه کنندگی و کارگردانی شد و بعد از آن ناگهان به طور کلی از دنیای سینما و تلویزیون جدا شد.

سعید تهرانی همسر سابق لادن طباطبایی است. وی چند سالی است که از همسر سابقش لادن طباطبایی جدا شده است و در این مدت مصاحبه های مختلفی از سوی همسرش در رسانه ها و همینطور فضای مجازی درباره جدایی و مشکلات زندگی با وی منتشر شده است.

طباطبایی در آخرین واکنش خود به جدایی اش از تهرانی در صفحه اینستاگرامش نوشته بود:

"دختر نازنینم، سها ...

من گناهکارم، چون سالها سکوت کردم، چون توهین و تحقیر شنیدم و آبروداری کردم، چون خواستم زندگی و آرامش تو را حفظ کنم. حقارت ها و تهمت هایی را تحمل کردم که هیچ انسان باشرافتی تاب نمی آورد. کسی که 17 سال عاشقانه دوست داشتم، به ناجوانمردانه ترین روش ها مرا خرد کرد، غیراز حقوق قانونی خود هر راه و بیراهی را بکار گرفت:بازوان ستبر و بی سیم و موتور و ژست های پلیس مخفی و مرموز ... تهدید و ارعاب من و خانواده ام.... سکوت کردم.

پدر آبروی دختر است و این دشمن قسم خورده من، پدر تو و تنها عشق زندگی من بود. 6 سال از جدایی ما گذشته و من هنوز اینهمه نفرت او را باور نمیکنم. تو دختر زیبایم، اگر نیاز فوری به رسیدگی و آموزش نداشتی، اگر در آستانه بلوغ زود رس حاصل از اوتیسم نبودی، من همچنان سکوت میکردم."

***اما حالا سعید تهرانی پس از سال ها سکوت خود را شکسته از مسائلی که با لادن طباطبایی در زمان ازدواجشان داشته از نگاه خود صحبت کرده است.

جریان واقعی زندگی شما با لادن طباطبایی چه بود؟

تهرانی:در اوایل تربیت فرزندم متوجه شدم که فرزندمان با اختلالی روبه رو است که ده سال قبل با واژه اوتیسم برای اولین بار آشنا شدم. با توجه به این که 70 واحد روانشناسی در دانشگاه پاس کرده بودم به تحقیق درباره این بیماری پرداختم و تا حدودی اطلاعاتی کسب کردم. بیماران مبتلا به اوتیسم ظاهر خوب و سالم و سرزنده دارند اما اختلال در یادگیری دارند و تا دو سالگی تشخیص آن سخت است.

بارها به لادن طباطبایی درباره رفتار با فرزندمان تذکر و سفارش کردم اما او به گمان این که دخترمان لجبازی می کند با شعار فرزند عزیز است و تربیت آن عزیزتر دخترمان را تنبیه بدنی می کرد تا بیشتر یاد بگیرد. بیمار مبتلا به اوتیسم مطلقا نباید تنبیه بدنی شود چون مانند گنجشکی می ماند که وقتی می ترسد جمع شده و کوچک می شود و پرواز یادش می رود. حتما تجربه داشته اید که در خیابان گنجشکی در حال پریدن است و نمی تواند پرواز کند وقتی او را در دست می گیرید و گرما و محبت دست شما را لمس می کند ناگهان بعد از بازکردن دستتان پرواز می کند. گنجشک چون پروازش به شکل غریزی است بر می گردد اما وقتی در حال آموزش به فرزند هستی و غذا خوردن را به سختی به او یاد می دهید، وقتی او را کتک بزنید از ترس دیگر آن یادگیری برنمی گردد.

من هرچقدر در این باره تذکر دادم طباطبایی کار خود را انجام داد و گوش نکرد با این که پرستار 24 ساعته هم برای نگهداری دخترمان داشتیم و پنجشنبه ها شب پرستار به خانه می رفت و جمعه بر می گشت اما او برای همین چند ساعت نبود پرستار هم اعصاب نگهداری فرزندمان را نداشت و فرزندمان را کتک می زد. بعضی اوقات متوجه می شدم که فرزندمان حال دیگری دارد اما نمی دانستم چنین کاری می کند اما روزی که من این موضوع را با چشم خود دیدم تصمیم گرفتم که فرزندم را نجات دهم بنابراین از او خواهش کردم که نگهداری فرزند را به من بسپارد. سپس وی به امریکا رفت و با شرکت در سیمنارهای مربوط به بیماری اوتیسم متوجه شد که من درست گفته ام و از این که از این بیماری اطلاع داشتم تعجب کرده بود.

زندگی تان بعد از رفتن لادن طباطبایی در مرحله اول سفر به آمریکا چگونه بود؟

تهرانی:برای نگه داشتن زندگی با لادن طباطبایی بسیار تلاش کردم. برخلاف آن چه لادن طباطبایی در رسانه ها اعلام کرده بود فرزندم را در سال 91 رها کرد و به آمریکا رفت. من به تنهایی از دخترم نگهداری کردم و فعالیت خودم و موسسه فیلمسازی ام متوقف شد. این در حالی بود که مادرم هم برای نگهداری از دخترم به کمکم آمد و با توجه به این که نگهداری از بیماران مبتلا به اوتیسم دقت، سختی و صبوری زیادی نیاز دارد فشار زیادی به مادرم وارد شد و با توجه به این که 4 مدال طلای ورزشی داشت در سلامت کامل در حالی که به حرف زدن با هم مشغول بودیم ناگهان درگذشت که شوک شدیدی بر من وارد شد.

در نهایت لادن طباطبایی یک سال و نیم پیش وقتی از آمریکا برگشت گفت که ویزای آمریکا گرفته و می خواهد دخترم را ببرد اما متاسفانه این کار را نیز انجام نداده بود و ویزایی نداشت بلکه وی ماه های زیادی را در ترکیه اقامت گزید تا ویزا دریافت کند و مجددا به آمریکا رفت. او در حال حاضر در آمریکا از دخترم سرپرستی می کند البته او قبلا هم با فرزندی که از شوهر اولش داشت هم برخورد درستی نمی کرد. البته من از زندگی با لادن طباطبایی راضی بودم. او همسر خوب و نجیبی بود اما برای یک زندگی فقط زن بودن مهم نیست بلکه مادر بودن نیز مهم است. مسئله ای که شاید امروزه کمرنگ شده است.

دلتان برای دختران تنگ نمی شود؟

تهرانی:دل شوره ها، نگرانی ها و دلتنگی پدر نسبت به دخترش امری طبیعی است و این حس فرزند و دختری با توجه به بیماری اوتیسم فرزندم و همچنین زندگی در تنهایی هایمان با هم به مدت طولانی باعث شد وقتی دخترم از ایران و از خانه ام رفت تنهاتر شدم.

بیماری اوتیسم و شرایط حاکم بر این بیماری در کشور چگونه است؟

تهرانی:از ایران گرفته تا کالیفرنیا هیچ جا مرکز آموزش اوتیسم درستی نداریم و این مراکزی که در کشور وجود دارد دروغین است چراکه بچه ها را اذیت می کنند و مفید نیستند. من در حال تحصیل در دکترای رشته روانشاسی بالینی هستم. فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی دارم. به دنبال تاسیس موسسه ای مخصوص بیماران مبتلا به اوتیسم هستم یعنی مانند همان مرکز اوتیسم که دخترم در کالیفرنیا تحت آموزش و تحصیل است، به دنبال ساخت یک مجتمع بزرگ هستم که بتوانم برای بیماران اوتیسم کاری کنم. تقاضا کرده ام که خودم آن را بسازم و اگر در زمان حیاتم ساخت آن میسر نشد در ورودی این موسسه پیکرم را دفن کنند تا کسانی که رجوع می کنند از روی قبرم بگذرند که این کار افتخاری برای من است.

لادن طباطبایی

ماجرای مهاجرت لادن طباطبایی

هرچه من کلاس و تراپی برای سها فراهم میکردم، با دوری های سه ماهه، شش ماهه و یکساله ای که به خواست پدر انجام میشد، بی ثمر میشد. هر چه سها بزرگتر میشد، پرخاشگری اش بیشتر میشد. تا پنج شش سالگی، نهایتا خودش رو مینداخت زمین و جیغ میکشید.

بزرگتر که شد چنگ مینداخت، کم کم قویتر میشد و کنترلش سخت تر. بدون یک برنامه آموزشی و نظارت درست، داشت روز به روز بدتر میشد. در گیر و دار لج و لجبازی و اثبات بابای مهربون و مامان بده، بچه داشت نابود میشد. چاره ای نداشتم. برنامه ریزی دقیق و دراز مدتی رو در پیش گرفتم که اولین قربانی اش عشق به حرفه ام بود... رفتم و اومدم و به هر بدبختی و التماس و صبوری که بود اجازه خروج از کشور سها رو به شرط عدم بازگشت گرفتم.

در این بین دلشوره ها ، تنهایی ها، تهمت ها، متلک ها و... به جون خریدم. وقتی با هزار مصیبت از وسط عملیات انتحاری ترکیه، خودمونو رسوندم آمریکا، میدونستم تازه اول راهم. هر چند مثلا زبان بلد بودم، اما به شدت غریب و تنها بودم. گیج خوردن ها کلافگی ها، سیستم کاملا متفاوت اداری و بانکی، حیرانی... باید میجنگیدم، پس باید قوانین رو یاد میگرفتم. قدم به قدم ، با حوصله... در آستانه پنجاه سالگی ، تطبیق,کار چندان ساده ای نیست.

مهاجرت، یعنی شروع از صفر، با زبان و فرهنگی که نمیشناسی. اما بین کسانی که همگی مثل تو هستند، تو میتونی بهترین باشی. مشروط براینکه حق و حقوق قانونیت رو بشناسی ... دو هفته پیش تفاوت بین گریه کردن و اشک ریختن رو فهمیدم.

سه روز تمام بی اختیار اشکم سرازیر بود. غذا میپختم، خرید میکردم، لباس میشستم... فرقی نمیکرد. تک تک سلولهای بدنم فریاد میزد. با هر بار چنگی که سها میزد، انگار قلبم رو پاره میکرد... امروز اما روز زیباییه. موفق شدم چیزی رو که پنج سال به امیدش خوابیدم و پاشدم، برای سها بگیرم. یک پلان آموزشی جامع و درست که آینده مطمئنی رو برای سها رقم بزنه، اگر خدا بخواد.

نمیدونم زندگی چه چیزهایی برامون خواهد داشت. اما اینو میدونم که آخرین لحظه قبل از طلوع خورشید، سیاهترینه... پ.ن.یک زندگی یک بسته کامل از انتخابه... بسته هیچ دو نفری مثل هم نیست. مجموعه انتخاب هر شخص، اگر در جهت هدفش باشه ، میتونه اون رو در رسیدن به مقصد کمک کنه...لادن طباطبایی

بیوگرافی لادن طباطبایی

نام:لادن

نام خانوادگی:طباطبایی

تاریخ تولد:1349/2/9

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل رشته بازیگری

تاهل:متاهل

همسر:سعید تهرانی کارگردان و تهیه کننده

فرزندان:یک پسر و یک دختر

زندگینامه لادن طباطبایی

لادن طباطبایی ایرانی متولد 9 اردیبهشت 1349 در تهران و فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران میباشد.

 همسرش سعید تهرانی کارگردان ، تهیه کننده و بازیگر است.

او مادری جدی و مهربان است و با پسرش شاهین، بیشتر دوست و رفیق است. یک دلیلش هم شاید فاصله سنی کم اوست با پسرش. لادن طباطبایی حوالی 20 سالگی مادر شده.

لادن طباطبایی با ورود به دانشکده هنرهای زیبا فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او دوره سه ماهه کارگاه آزاد فیلمسازی را زیر نظر فریدون جیرانی و فرخ انصاری گذراند و فعالیت دانشجویی را در زمینه تئاتر عروسکی، کارگردانی عروسکی و عروسک گردانی دنبال کرد.

او همزمان در نمایش های مختلف دانشجویی شرکت کرد و پس از آن به صحنه تئاتر حرفه ای راه یافت. تئاتر «لیلی بی مجنون» را در مقام نویسنده و کارگردان و بازیگر به اجرا درآورد و جایزه برگزیده جشنواره تئاتر کوثر را از آن خود کرد. او همچنین بازیگر برگزیده از دوازدهمین جشنواره تئاتر شد. لازم به ذکر است طباطبائی در سال 1379 موفق به ساخت فیلمی کوتاه (24 دقیقه) با عنوان «تار و پود» شد.

او تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد در سینما و تئاتر شده است. در تاریخ 17 شهریور 1391 لادن طباطبایی در برنامه هفت اعلام کرد که قصد دارد برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کند.لادن طباطبایی

فیلم سینمایی لادن طباطبایی

    خواهران غریب           1374

    میکس                      1378

    همسر دلخواه من       1379

    واکنش پنجم              1381

    حکم                        1383

    ازدواج به سبک ایرانی  1383

    به رنگ برف               1385

    زن ها فرشته اند          1386

    یک وجب از آسمان     1386

    خاطره                     1387

    شبانه روز                  1387

    الم شنگه                 1389

    من همسرش هستم  1390

    خیابان یکطرفه          1390

مجموعه های تلویزیونی لادن طباطبایی

     عطر و گلاب بپاشید  1370

    یک سوال و چند جواب1372

    نیمۀ پنهان ماه          1373

    خواهران غریب          1374

    یک داستان             1373

    دزدان مادربزرگ        1374

    عیاران                   1374

    سایه به سایه         1374

    سرنخ                   1375

    ناگفته ها                1375

    ولایت عشق    79 - 1375

    باد و شقایق           1377

    نیستان                 1379

    گام های لرزان     80-1379

    خواب و بیدار           1380

    فاکتور هشت          1387

    روزهای زیبا            1387

    الم شنگه              1389

    شام ایرانی           1390

    همنشین              1389

     انتظار                  1389

    حرفه ای              1390

    آدم آهنی             1391

    راز پنهان               1391

جوایز و دستاوردهای لادن طباطبایی

     بازیگر برگزیده از دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر برای نمایش سورنا و مادر لوک

    بازیگر برگزیده جشنواره تاتر کوثر، برای نمایش لیلی بی مجنون

    بازیگر برگزیده شبکه تهران برای فیلم تلویزیونی بلند گریه کن

    بازیگر برگزیده جشنواره ویدیویی کوثر برای فیلم تلویزیونی بلند گریه کن

    بازیگر برگزیده آفاق فیلم برای فیلم تلویزیونی گامی در تاریکی

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.