کد خبر : 26087 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان کشوری

اطلاعیه مهم درباره وام بازنشستگان | جزییات جدید از اقساط و کارمزد وام ۱۲میلیونی بازنشستگان

اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص اصلاح اقساط بازپرداخت وام ضروری ۱۲میلیون تومانی در فیش حقوقی مرداد ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان و موظفین این صندوق، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه مهم درباره وام بازنشستگان | جزییات جدید از اقساط و کارمزد وام ۱۲میلیونی بازنشستگان

رقم جدید وام بازنشستگان اعلام شد.افرادی که تا کنون هیچگونه وامی دریافت نکرده اند اولویت اصلی برای وام بازنشستگان هستند.مبلغ وام بازنشستگان  12 میلیون تومان است. مرحله جدید ثبت‌نام  وام بازنشستگان شروع شده است.خبرهای مربوط با وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

در این اطلاعیه آمده است: بنا به مصوبات شورای پول و اعتبار، وصول کارمزد سالانه وام های قرض الحسنه متفاوت از تسهیلات عادی بوده و می بایست در ماه اول و اولین ماه سال های آتی شامل ماه سیزدهم و بیست و پنجم از گیرنده تسهیلات، دریافت شود.

برهمین اساس، صندوق بازنشستگی کشوری به منظور رفاه بازنشستگان، کارمزد سالانه را در مبلغ اقساط ماهانه تقسیط کرده و طی ۳۶ ماه از حقوق و مزایای دریافت‌کنندگان وام کسر و به بانک صادرات واریز کرده که در نتیجه، این امر باعث افزایش کسر از حقوق به مبلغ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان نسبت به اقساط قبلی سده است.

بدیهی است که در حال حاضر محاسبه اقساط ماهانه مرداد ماه ۱۴۰۱ برای کلیه تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی، وفق ضوابط قانونی فوق الذکر اصلاح شده و اقساط بازپرداخت اصلاح شده با احتساب تقسیط کارمزد سالانه از حقوق بازنشستگان تا تسویه کامل ماهانه کسر خواهد شد. خاطرنشان می سازد مبلغ کارمزد همان ۴ درصد با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه است./خبرآنلاین

وازیر ۱۲ میلیون تومان برای این بازنشستگان

معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

احمد اسفندیاری اظهار داشت: یکی از مهمترین اعتقادات و ارزش‌های معنوی در بین شیعیان، بزرگداشت روز اَربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اَباعَبدا… الحُسِین (ع) به تأسی از بازگشت اهل بیت آن امام همام پس از چهل روز به دشت کربلا جهت زیارت قبور منور سرور آزادگان عالم و یاران باوفای ایشان است. در این خصوص همین بس که یکی از نشانه‌های مؤمن در حدیثی از امام حسن عسگری (ع)، زیارت اربعین ذکر شده است. از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و برای تحقق درخواست بازنشستگان عزیز در زمینه فراهم شدن امکان حضور آنان در این کنگره جهانی، سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران، زمینه‌ی حضور این عزیزان را در اربعین سال جاری فراهم آورد.

اسفندیاری افزود: با توجه به تعداد کثیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از سویی محدودیت منابع تسهیلات و با عنایت به اعتبار در نظر گرفته شده برابر ۲۴۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی از محل تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران، سهمیه هریک از استان‌ها مشخص و ابلاغ شده و ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با توجه به سهمیه‌بندی اعلام شده متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه‌های کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها را تعیین و جهت ثبت‌نام به کانون‌ها منعکس می‌کنند. همچنین در صورت عدم وجود کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران در شهرستان‌ها، ثبت‌نام از طریق شعبه تأمین‌اجتماعی مستقر در همان شهرستان انجام می‌شود. در استان‌های فاقد کانون بازنشستگی استانی، کانون کارگران بازنشسته شهرستان مرکز استان عهده‌دار وظایف خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام نموده و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیرکل استان، سرپرست شعب بانک رفاه کارگران استان و رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان، نسبت به قرعه‌کشی و انتخاب متقاضیان تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام نموده و اطلاعات مورد نیاز را جهت ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه متناسب با سهمیه‌های تعیین شده برای کانون‌های شهرستانی، به کانون‌های مزبور ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله عدم چک برگشتی، عدم اقساط معوق و … در این خصوص نیز صادق بوده و از طریق سامانه مذکور اعمال خواهد شد./ مهر

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان را از کدام بانک بگیریم

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

براساس اعتباراتی که جداگانه هرکدام از این دو صندوق برای مستمری بگیران خود کنار گذاشته‌اند، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های باقیمانده از سال جاری به ترتیب حدود ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته و نیز حدود ۴۰۰ هزار کارگر بازنشسته این تسهیلات را دریافت کنند.

اما در این میان شروطی وجود دارد که امکان دسترسی به این تسهیلات را برای متقاضیان متفاوت می‌کند.

به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی، مستمری بگیران بالای ۷۰ سال سن یا کسانی که حساب واریزی حقوق بازنشستگی آنها در بانکی غیر از بانک رفاه است، نمی‌توانند مانند سایر کارگران بازنشسته برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

در این خصوص اما راهکارهایی هست که می‌تواند مشکل این دو گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی را برای دریافت وام ضروری حل کند.

در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام ضروری دارند اما سن آنها بالای ۷۰ سال است، مقررات ناظر بر پرداخت وام ضروری بازنشستگی راه حلی را پیش بینی کرده است.

مطابق این راه حل، کافی است متقاضی بالای ۷۰ سال سن، ضامنی قابل وثوقی را به بانک معرفی کند تا بتواند وام ضروری خود را دریافت کند.

البته درحالتی که سن بازنشسته متقاضی کمتر از ۷۰ سال باشد نیازی به معرفی ضامن و بانک رفاه به اعتبار مستمری که قرار است ماهانه واریز شود، وام را پرداخت می‌کند.

دلیل ایجاد این محدودیت، بالا بودن احتمال فوت شخص وام گیرنده در سنین بالای ۷۰ سال است. از آنجا که بعد از فوت، احتمال قطع مستمری به دلیل نبودن بازماندگان سببی یا نسبی وجود دارد، بانک سعی می‌کند تا از طریق ضامن معتبر ریسک‌های احتمالی را کاهش دهد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.