کد خبر : 22980 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان جدید

اعلام نتایج مشمولان وام بازنشستگان ضروری ۱۵ میلیون تومانی| چه زمانی وام بازنشستگان تعلق خواهد گرفت؟

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعلام نتایج مشمولان دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا اواخر تیرماه خبر داد و گفت: مبلغ وام ضروری سال ۱۴۰۱ از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر اعطا می‌شود.

اعلام نتایج مشمولان وام بازنشستگان ضروری ۱۵ میلیون تومانی| چه زمانی وام بازنشستگان تعلق خواهد گرفت؟

پرداخت نوبت سوم وام بازنشستگان انجام می شود.افرادی که تا کنون هیچگونه وامی دریافت نکرده اند اولویت اصلی برای وام بازنشستگان هستند.مبلغ وام بازنشستگان هفت میلیون تومان است. مرحله دوم ثبت‌نام  وام بازنشستگان شروع شده است.خبرهای مربوط با وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

وام بازنشستگان

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد، درباره زمان اعلام نتایج ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد.

وی افزود: بررسی سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل در حال انجام است.

او تصریح کرد: نتایج نهایی واجدان دریافت این وام، اواخر همین ماه (تیر) اعلام و اولین نوبت وام نیز در مرداد ماه به حساب گروه اول واریز می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه کارمزد این وام چهار درصد است گفت: ۳۰۰ هزار نفر مشمول این وام ضروری هستند و وام مذکور را در هشت نوبت دریافت می‌کنند.

مرتضایی‌فرد اضافه کرد: طی توافقات انجام شده با بانک عامل، اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری افزایش یافته و مبلغ این وام در سال جاری از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: ۲۴ هزار نفرباقی مانده از ثبت نام کنندگان دوره قبل وام مشمول دریافت مبلغ ۱۵ میلیون تومانی هستند.

وام بازنشستگان

واریزی جدید به حساب بازنشستگان در این ماه

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه کارمزد وام ضروری بازنشستگان چهار درصد است، گفت: ۳۰۰ هزار نفر مشمول این وام ضروری هستند و وام مذکور را در هشت نوبت دریافت می‌کنند.

محمود مرتضایی فرد درباره زمان اعلام نتایج ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد.

وی افزود: بررسی سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل در حال انجام است و نتایج نهایی واجدان دریافت وام، اواخر همین ماه اعلام و اولین نوبت وام در مرداد ماه به حساب گروه اول واریز می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه کارمزد این وام چهار درصد است گفت: ۳۰۰ هزار نفر مشمول این وام ضروری هستند و وام مذکور را در هشت نوبت دریافت می‌کنند.

مرتضایی‌فرد اضافه کرد: طی توافقات انجام شده با بانک عامل، اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری افزایش یافته و مبلغ این وام در سال جاری از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: ۲۴ هزار نفرباقی مانده از ثبت نام کنندگان دوره قبل وام مشمول دریافت مبلغ ۱۵ میلیون تومانی هستند.

وام بازنشستگان

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

وام بازنشستگان

کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام می‌دهد؟

۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

برای مثال بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن باید به بانک رفاه مراجعه کنند. چون حقوق خود را از این بانک می‌گیرند. بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. افرادی هم که وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید چک یا سفته هم بدهند.

نحوه  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان vaam.kabta.ir بصورت اتوماتیک به آدرس  account.tamin.ir منتقل می شوید.

اطلاعیه وام بازنشستگان

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از بازنشستگان متقاضی دریافت تسهیلات ۷ میلیون تومانی خواست که پیامک ارسالی بانک را پاسخ دهند، در غیر این صورت انصراف آنها از دریافت این تسهیلات تایید می‌شود.

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران از بازنشستگان متقاضی دریافت این وام خواست که طبق دستور بانک عمل کنند و در صورت تمایل به دریافت تسهیلات مذکور و پذیرش شرایط، ضوابط و مفاد قرارداد تسهیلات و فرم‌های پیوست مربوطه، عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۳۲ ارسال کنند؛ در غیر این صورت بانک طبق تکلیفی که برای درخواست‌دهنده‌ تهسیلات اعلام کرده، حداکثر تا ۴۸ ساعت انصراف از دریافت تسهیلات را تایید می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.