کد خبر : 25896 / /
/

خبر مهم برای کارمندان | ساعت کاری این کارمندان دوباره تغییر کرد

استاندار تهران از احتمال استفاده از ظرفیت ۲۰ درصدی دورکاری و شناورسازی ساعات کار دستگاه‌های دولتی، مدارس و بانک‌ها با تایید مراجع بالادستی همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

خبر مهم برای کارمندان | ساعت کاری این کارمندان دوباره تغییر کرد

محسن منصوری، استاندار تهران در جلسه شورای ترافیک استان تهران در خصوص خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) به ویژه در بخش حمل و نقل، گفت: همه موظف هستیم تمام امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌ها را برای زوار حضرت اباعبدالله (ع) بکار بگیریم، لذا همه دستگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند تا سفری با کیفیت، آسان، ایمن و ارزان برای زائرین اتفاق بیفتد و این امر با نظارت محقق خواهد شد.

وی افزود: اربعین از ایامی است که اگر غفلت کنیم دچار خسارت خواهیم شد. در مسیر عبوری زوار نباید هیچ اتفاقی بیفتد و خدمت رسانی به زائرین باید به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد و در این امر نیاز است بخش‌های راهداری و پایانه‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشند.

منصوری با اشاره به اینکه استان تهران برای راهپیمایی اربعین در داخل استان در مرزها و در داخل کشور عراق به زائرین خدمت رسانی خواهد داشت، افزود: باید کمکی را در مرز داشته باشیم که در این مسیر شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری تهران باید ظرفیت‌های خود را بکار بگیرند و نباید در این حوزه کم بگذاریم.

لزوم نظارت آموزش و پرورش در حوزه نرخ گذاری و کیفیت سرویس مدارس

استاندار تهران با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، لزوم توجه به کیفیت سرویس مدارس را حائز اهمیت خواند و افزود: سرویس مدارس هزینه‌های بالایی دارد و بعضا این هزینه‌ها سرسام آور شده؛ گاهی خود سرویس‌ها نرخ گذاری می‌کنند ،لذا نیاز است آموزش و پرورش نظارت دقیقی را هم در حوزه نرخ گذاری و هم در حوزه کیفیت اعمال کند. بی تردید استانداردی وجود دارد و وسیله نقلیه نمی‌تواند شش نفر را سوار کند، لذا شهرداری، تاکسیرانی و آموزش و پرورش در این زمینه باید نظارت‌های ویژه‌ای را اعمال کنند.

تمهیدات کاهش حجم ترافیک همزمان با برگزاری مراسم اربعین و بازگشایی مدارس

وی درباره تمهیدات کاهش حجم ترافیک همزمان با برگزاری مراسم اربعین و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: دو پیشنهاد در این حوزه مطرح شده است. پیشنهاد اول موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی است که فقط برای مهر ماه ۲۰ درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد. البته تجربه خوب این موضوع در زمان کرونا نیز وجود دارد. پیشنهاد دیگر شناورسازی ساعات کار مجموعه‌های مختلف است که تجربه‌ این موضوع نیز در جاهای مختلف دنیا امتحان شده است.

به گفته منصوری، قطعا با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در خصوص مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود. البته هر دو مسئله نیاز به تایید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولین تصمیم گیر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. همزمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار، ادارات، ارائه خواهد کرد. پیش بینی می‌کنیم با اجرای این تمهیدات تا حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل و فصل کنیم. البته اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت بگیرد.

نمایشگاه‌های پر مخاطب نیز باید در محل شهر آفتاب برگزار شود

استاندار تهران درباره برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل شهر آفتاب نیز گفت: باید سوابق برگزاری نمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و پلیس راهور نیز بازنگری در این خصوص داشته باشد. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برگزاری نمایشگاه‌ها نقطه اختلاف است که باید این اختلاف را حل و فصل کرد. قطعا می‌توان نمایشگاه‌های تخصصی که مخاطب زیادی ندارد را در محل بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران برگزار کرد؛ چرا که این ظرفیت یک ظرفیت ویژه و در تراز بین‌المللی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. قطعا نمایشگاه‌های پر مخاطب نیز باید در محل شهر آفتاب که زیرساخت مناسبی در آن فراهم شده برگزار شود.

احصای نقاط حادثه خیز در سطح استان تهران

وی در خصوص احصاء نقاط حادثه خیز در سطح استان تهران نیز گفت: نقاط حادثه خیز پیشتر در سطح استان تهران احصا شده و مقرر شده بود با جدول زمانبندی مناسب دستگاه‌ها نسبت به رفع این نقاط اقدام کنند. بخشی از کار اجرایی شده و در جلسه آینده شورای ترافیک استان گزارشی از این موضوع ارائه خواهد شد تا سایر نقاط حادثه خیز نیز مورد توجه قرار گیرد و نسبت به رفع آنها اقدام شود تا مسیرهای بین شهری و داخل شهرها اصلاح شود./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.