کد خبر : 25815 / /
/

واقعا سوسیس از گوشت گربه‌ درست میشه ؟ | واکنش جالب رئیس سازمان نظام دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور وجود دارد اما میزان آن نگران کننده نیست.

واقعا سوسیس از گوشت گربه‌ درست میشه ؟ | واکنش جالب رئیس سازمان نظام دامپزشکی

حامد زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان درباره مباحث مطرح شده مبنی بر عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ اظهار داشت: براساس گزارشاتی که به ما رسیده این مسئله صحت دارد اما میزان آن در حدی نیست که مردم بخواهند نگران شوند.

وی افزود: البته با کشتارهای غیرمجاز که شیوه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مواجه هستیم به عنوان مثال کسانی که دام را در کنار خیابان و یا خارج از کشتارگاه بدون ناظر بهداشتی، ذبح می‌کنند اما اینکه بگوییم عرضه گوشت تک سم‌ها در میزان بالا در کشور رواج دارد، چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود از گوشت برخی حیوانات از جمله گربه‌ها در تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، این مسئله را رد کرد و گفت: این مسئله را قویاً تکذیب می‌کنم و هیچ گربه‌ای برای تولید سوسیس و کالباس کشته نمی‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه طبق قانون در تمام اماکنی که به تولید، پرورش و یا کشتار دام مشغول هستند، ناظر بهداشتی وجود دارد که بر فرآیند کار نظارت می‌کند، تصریح کرد: تأیید صلاحیت این ناظران بهداشتی که دکتر دامپزشک هستند برعهده سازمان نظام دامپزشکی است

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تاکنون مواردی از تخلف در میان این دامپزشکان وجود داشته است؟ گفت: قطعاً تخلفاتی بوده که با آنها برخورد شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور درباره آمار موجود در این حوزه اظهار داشت: ما آماری در این زمینه نداریم.

زارعی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این زمینه به صورت روتین در حال انجام است، افزود: پروتکل‌ها به طور کامل از اخطار تا پلمب و ارجاع به ضابطین قضائی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه به خاطر افزایش قیمت گوشت ممکن است برخی از این تخلفات به صورت قارچ گونه رشد کنند و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم محصولی را که خریداری می‌کنند با دقت کامل بخرند و به قیمت، کیفیت و پروانه صنف کاملاً توجه نمایند و اگر با مشکلی در این حوزه مواجه شدند، حتماً آن را به اطلاع مراجع ذیصلاح برسانند تا ما بتوانیم با متخلفین برخورد کنیم و جلوی کار را بگیریم.

زارعی با بیان اینکه اختیارات ما در حوزه دامپزشکی بسیار محدود است و با خلاء قانونی در این زمینه مواجه هستیم، گفت: ناظرین بهداشتی، رسمی هستند و کارت و قدرت اثر دارند اما ضابط قضائی نیستند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: در حال پیگیری هستیم که ناظر بهداشتی، ضابط قضائی نیز باشد و به اعتقاد ما باید این اتفاق بیفتد.

وی گفت: در حال حاضر نیز هم نیروی انتظامی و هم شهرداری‌ها و هم سایر دستگاه‌هایی که اختیار دارند، به محض اینکه ناظر بهداشتی به آنها اعلام تخلف کند وارد عمل می‌شوند و با متخلفان برخورد می‌کنند./ مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.