کد خبر : 25336 / /
/

تصاویر جدیدترین خودرو ایرانی در نمایشگاه خودرو تهران +عکس

نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با هدف نمایش دستاوردهای صنعتی در تاریخ سوم شهریورماه سال ۱۴۰۱ و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور وزیر صمت افتتاح شد. صدها قطعه ساز و بیش از ۱۰ خودروساز داخلی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی کنند.

تصاویر جدیدترین خودرو ایرانی در نمایشگاه خودرو تهران +عکس

به گزارش خودروبانک، ایران خودرو به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی کشور علاوه بر رونمایی از محصول مشترک خود با سایپا، بازدیدکنندگان را به تماشای کراس اوور ری را دعوت کرد. گزارش‌های بسیاری تاکنون درباره پروژه K۱۲۵ یا همان ری را منتشر شده و تقریبا با مشخصات اصلی این خودرو آشنا هستیم.

ری را

ری را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با رنگ و طراحی بسیار جذابی عرضه شده که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. ری را بر اساس پلتفرم IKP۱ ساخته شده که نسخه ایرانیزه شده PF۱ سیتروئن است.

مدل پایه ری را از موتور ۱.۶ لیتری TU۵ پلاس استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. قدرت این موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

ری را

ری را در نسخه فول آپشن به موتور ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ TC۷ پلاس مجهز است که قدرتی معادل ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر دارد. سیستم انتقال نیرو شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک می‌شود که قدرت موتور را به محور جلو وارد می‌کند.

از جمله تجهیزات و آپشن های این ماشین می‌توان به سیستم ترمز پارک برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتالی، سقف پانورامای برقی، نمایشگر فشار باد تایرها، شش ایربگ ۱۰ نقطه‌ای و ... اشاره کرد.

طبق اعلام قبلی مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کراس اوور ملی ریرا قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازندرانی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید.

وزیر صمت نیز پیش از این  گفته بود که ری را در اواخر شهریورماه پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های جاده‌ای، اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد./همشهری

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.