کد خبر : 25200 / /
/

سهام عدالت | وام سهام عدالت | سود سهام عدالت

اگه سهام عدالت ندارید، سریع اقدام کنید | برای ثبت نام چه کار باید کرد؟

در مرحله ی اول ثبت نام سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر از افراد واجد شرایط موفق به دریافت این سهام شدند.

اگه سهام عدالت ندارید، سریع اقدام کنید | برای ثبت نام چه کار باید کرد؟

اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

برای دریافت سهام عدالت ، سهامداران مبلغی پرداخت نمی کنند؛ پول آزادسازی سهام عدالت از میزان سود کسرخواهد شد.اکنون، بیش از ۴۷ میلیون مشمول سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند. این افراد، سهامداران شرکت‌های بورسی و فرابورسی تلقی می‌شوند. با آزادسازی سهام عدالت آن‌ها، تکانی در اقتصاد و بازار سرمایه ایران خواهد خورد.خرید و فروش برگه سهام عدالت و انتقال مالکیت آن ممنوع است. در بانک اطلاعاتی سامانه سجام، مشمولان سهام عدالت ، ثبت نام شدگان قطعی هستند.​

ارزش سهام عدالت تحت تاثیر روزهای نزولی بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر کاهش یافته و ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی کمی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است.

سهام عدالت همان دارایی که همواره با ارزش خوانده می‌شود و حدود ۴۹ میلیون مشمول دارد، پس از آزادسازی در سال ۱۳۹۹ روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و ارزش واقعی آن که طی دو سال گذشته،  از ۲۰ میلیون تومان نیز فراتر رفته بود تا کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز کاهش یافته است.

سایه چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شد. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین ماه سال جدید ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود  ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان هم رسید. اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و در ۱۰ خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در چهارم تیرماه نیز  حدود ۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان بود.

سهام عدالت

بر این اساس چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت نیز سایه انداخته و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی حتی نسبت به حدود یک ماه  قبل باز هم کاهش داشته و به ۱۰ میلیون و۴۶۳  هزار تومان رسیده است.

البته همه این مباحث درحالی مطرح می شود که امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال ۱۳۹۹ و پس از سقوط تاریخی بورس آغاز شد و همچنان هم با وجود وعده‌های زیاد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

بررسی آخرین وضعیت سهام عدالت، فردا در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس فردا(یکشنبه) گزارش نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت را بررسی می‌کنند.

براساس دستورکار هفته جاری کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، فردا(یکشنبه) اعضای این کمیسیون به بررسی گزارش نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات کشور و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت، راهکارها و چالش‌های مربوطه می‌پردازند.

آسیب شناسی و چالش‌های نظام رقابت در کشور با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، شورای رقابت، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نشست مشترک اعضای کمیسیون با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دستورکارهای روز دوشنبه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

همچنین اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس سه‌شنبه(یکم شهریور ماه)از نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای پژوهشی و تولیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید می‌کنند.

زمان ثبت نام سهام عدالت اعلام شد

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، برای افرادی که از اقدام جهت ثبت نام در مرحله ی اول نام نویسی جا مانده اند و همچنین کودکان تازه متولد شده، مجدداً در سال ۱۴۰۱ انجام می گیرد تا افراد امکان استفاده از این فرصت مناسب را داشته باشند.

در دور نخست، ارائه سهام عدالت، با استقبال چشمگیری از جانب مردم و واجدین شرایط و بنابراین دولت، برای ارائه مجدد و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال جاری، به منظور یکسان سازی سطح درآمدی اقشار مختلف جامعه، به ویژه افراد با درآمد پایین، اقدام نموده است.

در مرحله ی اول ثبت نام سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر از افراد واجد شرایط موفق به دریافت این سهام شدند. و اکنون افراد بسیاری وجود دارند که ممکن است بنا به دلایل گوناگون موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده باشند. در نتیجه این افراد منتظر فرصت دیگری برای انجام ثبت نام هستند.

سهام عدالت

این افراد واجد شرایط ثبت نام سهام عدالت ملی در مرحله ی جدید هستند:

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

کسانی که در سال‌های گذشته ضمن شناسایی و دریافت دعوت نامه، تکالیف قانونی خود را انجام داده‌اند ولی به دلیل اختلال سیستمی سهام دریافت نکرده‌اند.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما در آن زمان، به هر دلیل موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.