کد خبر : 24961 / /
/

قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار | قیمت انواع گوشت قرمز

امروز قیمت گوشت قرمز چقدر کاهش یافت؟ + جدول

قیمت انواع گوشت قرمز امروز یکشنبه ۳۰ مرداد نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

امروز قیمت گوشت قرمز چقدر کاهش یافت؟ + جدول

قیمت گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات همراه شد. قیمت گوشت قرمز از اسفند سال گذشته روند افزایشی به خود گرفت و با وجود گذشت دو ماه ازاین اتفاق، هنوز قیمت‌ گوشت کاهشی نشده و بنابر گفته فعالان این صنعت همین بالا بودن قیمت‌ گوشت بازار را از رمق انداخته است.چرا قیمت گوشت قرمز روند صعودی خود را حفظ کرده است.بازار گوشت قرمز به دلیل بالا بودن قیمت‌ گوشت همچنان کم تقاضا مانده است.

قیمت گوشت قرمز در ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

«دامدار کارت» کارایی لازم را ندارد

به نقل از تحلیل‌ بازار، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کمتر مرغ‌داری مشغول جوجه‌ریزی برای تولید مرغ است چرا که تولید در این بخش برای آنها به صرفه نیست.

جلال محمودزاده با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی در کشور گفت: ارز ترجیحی برداشته شد، اما زیرساخت‌های بعد از این اقدام در کشور، فراهم نیست.

محمودزاده اظهار کرد: قرار بر این بود که زیرساخت‌های توزیع نهاده‌های دامی در کشور فراهم شود. در حال حاضر به شدت با کمبود نهاده‌های دامی هم برای دامداران و هم برای مرغ‌داران مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین آن تسهیلاتی که به‌عنوان «دامدار کارت» از سوی بانک کشاورزی به دامداران ارائه شده است، کارایی آنچنانی ندارد و فقط برای خرید کنسسانتره و نهاده‌های دامی از شرکت‌های محدود معرفی شده مفید است. دامداران برای خرید سایر نهاده‌ها مانند علوفه نمی‌توانند از این کارت استفاده کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر هم مرغ‌داران و هم دامداران نقدینگی لازم را ندارند، بیان کرد: به‌عنوان مثال یک مرغ‌دار بیست هزار قطعه‌ای برای اینکه بخواهد به تولید خود ادامه دهد باید حداقل ۲ و نیم میلیارد تومان پول نقد در اختیار داشته باشد. این در حالی است که دامداران ما این منابع را در اختیار ندارند.

علت معدوم کردن جوجه‌ها چیست؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: بنابراین همین امر باعث شد که در یک الی دو ماه گذشته تعداد زیادی از مرغ‌داران که جوجه یک روزه ریخته بودند در مرغ‌داری این جوجه‌ها را معدوم کنند.

همچنین در حال حاضر جوجه یک روزه تولیدی روی دست تولیدکنندگان جوجه یک روزه مانده است. همچنین این جوجه ۲۰هزار تومان برای تولیدکنندگان تمام شده، اما آنها این جوجه را به قیمت ۲هزار تومان به فروش می‌رسانند و کسی هم این جوجه را نمی‌خرد. چرا که جوجه‌ریزی وجود ندارد، آن هم به خاطر کمبود نقدینگی در خرید نهاده‌ها.

جلال محمودزاده با بیان اینکه به دلیل کمبود نهاده‌ها جوجه‌ریزی در مرغ‌داری‌ها صورت نگرفته است، بیان کرد: این امر باعث شده تا جوجه‌های یک روزه روی دست تولیدکنندگان جوجه یک روزه بماند و حتی زیر قیمت هم به فروش نرسد.

محمودزاده تاکید کرد: اخیرا تولیدکنندگان جوجه یک روزه با بنده تماس گرفتند و گفتند که حاضرند با ۲هزار تومان جوجه یک روزه را به فروش برسانند اما کسی حاضر نیست این جوجه را خریداری کند.

وی بیان کرد: این نشان می‌دهد که کمتر مرغ‌داری مشغول جوجه‌ریزی برای تولید مرغ است چرا که تولید در این بخش برای آنها نمی‌صرفد و نهاده دامی لازم  را ندارند.

حال بخش مرغ‌داری خوب نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: از سویی دیگر آن قیمتی که دولت برای خرید گوشت مرغ به کشاورزان اعلام کرده، قیمت واقعی نیست و قیمت تمام شده خیلی بیشتر از این قیمت است. بنابراین جمیع این موارد دست بر دست هم داده که وضعیت در این بخش خوب نباشد.

جلال محمودزاده با بیان اینکه تولید مرغ کمی در چند ماه آینده خواهیم داشت، بیان کرد: در صورت بروز کاهش تولید مرغ باید دست به واردات این محصول بزنیم.

محمودزاده با اشاره به تولید گوشت قرمز دام کوچک در کشور بیان کرد: همچنین هزینه تمام شده گوشت قرمز دام کوچک هم به شدت افزایش پیدا کرده است. افراد متوسط به پایین دیگر نمی‌توانند گوشت قرمز تهیه کنند.

وی تاکید کرد: همچنین نهاده در این بخش هم بسیار گران است و کشاورزان منابع لازم برای تهیه این نهاده را ندارند. بنابراین نگه‌داری این دام‌ها در زمستان برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و از این رو مجبور شدند تا این دام‌های مولد و غیرمولد را به کشتارگاه‌ها بفرستند. این در حالی است که حذف دام مولد در کشور امری خطرناک است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: راهکار لازم در این بخش این است که دولت تسهیلات ارزان قیمت و نه تسهیلات با نرخ ۱۵درصدی در اختیار کشاورزان بگذارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.