کد خبر : 24619 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید صفر | قیمت پراید کارکرده

با ‌زمزمه‌های توافق قیمت پراید ریخت | آخرین قیمت پراید، تیبا، دنا، پژو و رانا | قیمت پراید امروز سه شنبه۲۵ مرداد

همزمان با بالا گرفتن زمزمه‌ها مبنی بر به سرانجام رسیدن توافقات احیای برجام نوسانات قیمتی در بازار خودرو به صفر رسید.

با ‌زمزمه‌های توافق قیمت پراید ریخت | آخرین قیمت پراید، تیبا، دنا، پژو و رانا | قیمت پراید امروز سه شنبه۲۵ مرداد

امروز (۲۵مرداد ماه1401) قیمت پراید در بازار اعلام شد.قیمت پراید در روزهای اخیر با کمی کاهش قیمت روبرو شد؛ هر چند که واردات خودرو به کشور، آزاد شده ولی قیمت پراید چندان تغییری نکرده است. در روزهای اخیر قیمت پراید با روندی صعودی روبرو بود و قیمت پراید به بالای 200 میلیون تومان رسیده است. طبق مشاهدات از قیمت امروز پراید، معامله‌کنندگان قیمت پراید ۱۱۱ امروز به 205 میلیون تومان رسید

همزمان با بالا گرفتن زمزمه‌ها مبنی بر به سرانجام رسیدن توافقات احیای برجام نوسانات قیمتی در بازار خودرو به صفر رسید.

نوسانات قیمتی در ۲۴ ساعت گذشته در بازار خودرو به کف رسیده است و همزمان با بالا گرفتن زمزمه‌ها در خصوص به سرانجام رسیدن توافقات خرید و فروش در بازار خودرو قفل شده است و در حالی که عرضه کننده در بازار خودرو وجود دارد اما خریداری در بازار نیست.

در روزهای ابتدایی هفته نوسانات در بازار خودرو نزولی بوده است به طوری که خودروهای ارزان قیمت بازار که شامل پراید، کوییک و ساینا می‌شوند در این مدت ارزان شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته اما تنها تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نزدیک به ۲ میلیون تومان ارزان شده است و ۵۸۸ میلیون تومان قیمت خورده است./خبرآنلاین

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

5729451

اطلاعاتی درباره خودرو و قیمت پراید

پراید (به انگلیسی: Pride) یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو را کره جنوبی ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

سازمان پزشکی قانونی ایران خودروهای خانواده پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی دانسته‌است. بنابر اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب در دی ۱۳۹۸، اردیبهشت ۱۳۹۹ و تیر ۱۳۹۹ متوقف شد و خودروهای تیبا، ساینا و کوییک جایگزین مدل‌های پراید می‌شوند. پیش از این، خودروی سایپا ۱۱۱ در اواسط سال ۱۳۹۶ یک وقفهٔ یک‌ماهه در تولید را تجربه کرده‌بود

قیمت پراید

ریزش قیمت خودرو - قیمت پراید

در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از ابتدای هفته تاکنون شاهد افت ۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ دو، کاهش سه تا چهار میلیون تومانی قیمت سمند و افت چهار میلیون تومانی پژو پارس بوده‌ایم.

رسانه دولت رئیسی در خبری مدعی شد؛

انتشار اخبار مثبت از نزدیک شدن به توافق احتمالی برجام، بسیاری را در بازار خودرو فروشنده کرد و قیمت‌ها در یکی دو روز گذشته سیر نزولی به خود گرفته است.

هرچند در حدود ۸۰ روز گذشته ثبات قیمت‌ها را در بازار راکد خودرو شاهد بودیم، اما در یکی دو روز گذشته قیمت خودروهای داخلی آهنگ کاهشی به خود گرفته است.

بیشترین کاهش قیمت در پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو رنگ اتفاق افتاد، به‌طوری که از محدوده قیمتی ۵۶۰ میلیون تومانی در بیستم تیرماه، امروز به حدود ۴۸۵ میلیون تومان رسیده است.

همچنین به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه عرضه سایپا در هفته‌های اخیر خوب بوده شاهد کاهش قیمت‌های بازاری محصولات آن هستیم. به‌طوری که کوئیک، ساینا و تیبا هر یک بین سه تا هفت میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از ابتدای هفته تاکنون شاهد افت ۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ دو، کاهش سه تا چهار میلیون تومانی قیمت سمند و افت چهار میلیون تومانی پژو پارس بوده‌ایم.

در عین حال، قیمت خودروهای مونتاژی و خارجی تغییر چندانی نسبت به یکی دو ماه گذشته نشان نمی‌دهد.

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه می‌گوید: با دریافت پالس‌ها و سیگنال‌های مثبت از احتمال امضا شدن برجام و در کنار آن پایین آمدن نرخ ارز، افت قیمت‌ها را در روزهای گذشته شاهد بودیم.

وی به ایرنا گفت: این روزها بازار دوباره دچار سکون مطلق شده و افراد دست از معامله کشیده‌اند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه می‌شود؟

موتمنی، دلیل کاهش حدود ۷۵ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ را عرضه خوب آن از سوی خودروساز عنوان کرد و افزود:‌ هر خودرویی که با کاهش عرضه مواجه شود، افزایش قیمت خواهد داشت.

وی در خصوص برجام معتقد است: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، اثر روانی آن سبب می‌شود حداقل در هفته‌های ابتدایی شوک شدیدی در بازار شاهد باشیم.

این مقام صنفی بیان‌داشت: در عین حال نحوه و میزان عرضه خودرو از سوی خودروسازان داخلی نیز می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، بررسی سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در روز جاری حاکی است هر دستگاه پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ صفر کیلومتر ۲۰۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۳ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۲۰۱ میلیون تومان، کوئیک آر (دو رنگ) ۲۰۸ میلیون تومان، کوئیک دنده اتوماتیک ۳۱۰ میلیون تومان، ساینا ۲۰۳ میلیون تومان و ساینا اس ۲۱۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۰ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۳۱۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای ۴۰۴ میلیون تومان ارزشگذاری شد.

در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه جک اس ۵ کرمان‌موتور یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، هایما اس۷ ایران‌خودرو ۹۶۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو (مدل ۱۳۹۹) یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.